Να λοιπόν που Καρπάθιοι και Κασιώτες κατάφεραν μετά από πολλά χρόνια να δουν ένα νέο και αληθινά γρήγορο πλοίο στην ταλαίπωρη επιδοτούμενη «άγονη γραμμή»! Αναμφισβήτητα και παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, η αναβάθμιση που δίνει αυτό το πλοίο είναι τεράστια κάτι που περίμεναν τα δυο νησιά πολύ καιρό.
Από την άλλη δε μπορούμε να μην καταγράψουμε και την αγωνία των νησιωτών που ζουν χρονο-καιρό πάνω στους μοναχικούς βράχους του Αιγαίου. Αναρωτιούνται λοιπόν εάν έχει γίνει κάποια οικονομοτεχνική μελέτη για το νέο πλοίο.
Αν, για παράδειγμα, μια μπαλέτα προιόντα, που κόστιζε 70 ευρώ για τη μεταφορά της στην Κάρπαθο, τώρα πόσο θα πάει; και το κόστος θα μεταφερθεί στο λιανεμπόριο; όλο αυτά δεν θα επιβαρύνουν τα νοικοκυριά; για να το πούμε πιο απλά, ένα σουβλάκι θα φτάσει στα 6 ευρώ;\


Αξίζει να σημειώσουμε ένα δελτίο τύπου του Υπ. Ναυτιλίας: «στις 29 Ιουνίου 2022, πέρασε στην ιστορία της Κασοκαρπαθίας ως μια από της πιο γόνιμες και ελπιδοφόρες για τα δυο νησιά! Στην ατζέντα της συνεδρίασης της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής πέρασε η αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεση Κάσου και Καρπάθου με νέο πλοίο Β Κατηγορίας με πολυετή σύμβαση».
Βέβαια να σημειώσουμε ότι το κόστος της επιδότησης για το υπουργείο είναι πολύ μεγαλύτερο (τριπλάσιο μαζί με την καλοκαιρινή γραμμή) και ο επομένως είναι δίκαιος ακόμη ένας προβληματισμός της κοινωνίας:
θα μείνει στη γραμμή ή από το τέλος του χρόνου θα ξαναδούμε σύντομα το 45χρονο ΠΡΕΒΕΛΗΣ ή κάποιο αντίστοιχο πλοίο στην «άγονη γραμμή»;
Το πρώτο, ιστορικό δρομολόγιο του πλοίου BLUE STAR CHIOS, ξεκινησε την Παρασκευή 5 Μαϊου με καθυστέρηση μιαμισης ώρας, στις 19.30, λόγω επιθεώρησης από το Υπουργείου, που άγνωστο το γιατί, πραγματοποιήθηκε τελευταία στιγμή πάνω στο πλοίο!
Οι επιβάτες περίμεναν υπομονετικά έξω από το πλοίο που στις 17.00 επέτρεψε την είσοδο στον κόσμο. Το πλοίο είναι σύγχρονο και τρέχει! Μόλις βγήκαμε από το λιμάνι έπιασε 26 μίλια! Και σε όλο το ταξίδι έτρεχε με αυτή την ταχύτητα.




Από το 2014 πλοίαρχος στο BLUE STAR CHIOS είναι ο Στειακός Γιάννης Φυτρολάκης. Άνθρωπος σεμνός, χαμηλών τόνων, που σχεδόν με το ζόρι τον βγάλαμε φωτογραφία! Έχει εμπειρία στην άγονη γραμμή της Κασοκαρπαθίας και μάλιστα όπως ανέφερε στα Καρπαθιακά Νέα, “όταν πρωτοήρθαμε σε αυτή τη γραμμή, πριν ενάμιση χρόνο, ο κόσμος είδε τη διαφορά και μας έλεγαν ότι το θέλουμε και θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε στα νησιά μας! Και να που το κατάφεραν!” Ο καπετάν Γιάννης Φυτρολάκης τονίζει ότι το πλοίο είναι γρήγορο, σύγχρονο, προσφέρει ανέσεις στους επιβάτες. “Η αναβάθμιση της γραμμής είναι μεγάλη, οι απαιτήσεις πια είναι αλλιώτικες, μαθαίνουν όλοι στο καλύτερο”.
Ρωτήσαμε τον cpt Γιάννης Φυτρολάκη, τι γίνεται με τα λιμάνια των δυο νησιών, με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή η Κάσος διαθέτει μόνο ένα σημείο για να δέσει το πλοίο, ενώ και η Κάρπαθος έχει τα θέματα της και βρίσκεται στη διαδικασία νέου λιμανιού. Να τονίσουμε λοιπόν ότι δεν φτάνει να ζητάμε νέα πλοία αλλά και νέα και σωστά σχεδιασμένα λιμάνια.
“Τα λιμάνια έχουν τα θέματα τους, όπως πολλά από τα ελληνικά λιμάνια, όμως το BLUE STAR CHIOS είναι σύγχρονο, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ίσως να αντιμετωπίσει κάποιο θέμα. Οι απαιτήσεις είναι ίδιες, όπως απαιτούμε ένα πλοίο καλό πρέπει να ζητάμε και ένα σωστό λιμάνι. Σα να λέμε ότι θέλουμε κρουαζιερόπλοιο και να μην έχουμε λιμάνι να δέσει!”.
Στο πρώτο ταξίδι του BLUE STAR CHIOS στην κασοκαρπαθία ταξίδεψε και ο κ. Αλέξανδρος Βαμβακάς, Διευθυντής Πωλήσεων Β. Αιγαίου και Δωδεκανήσου της BLUE STAR. Τόνισε στα Καρπαθιακά Νέα: “τα τρια δρομολόγια του CHIOS συν το δρομολόγιο του PATMOS θα βοηθήσουν τα νησιά πάρα πολύ. Ο Όμιλος ATTICA θα έχει 4 δρομολόγια! Πιστεύουμε λοιπόν ότι θα φανούμε αντάξιοι στις προσδοκίες των νησιωτών”


Τα δρομολόγια του BLUE STAR CHIOS
- Κάθε Δευτέρα από Πειραιά στις 18:00 για Σαντορίνη – Ανάφη – Κάσο – Πηγάδια Καρπάθου
Διαφάνι Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδος με επιστροφή από Ρόδο κάθε Τρίτη στις 15:00. - Κάθε Τετάρτη από Πειραιά στις 18:00 για Σαντορίνη – Ανάφη – Σητεία – Κάσο – Πηγάδια
Καρπάθου – Διαφάνι Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδος με επιστροφή από Ρόδο κάθε Πέμπτη
στις 17:00. - Κάθε Παρασκευή από Πειραιά στις 18:00 για Σαντορίνη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο –
Πηγάδια Καρπάθου – Ρόδος με επιστροφή από Ρόδο κάθε Κυριακή στις 11:00.
Ταυτότητα του BLUE STAR CHIOS που θεωρείται το στολίδι της BLUE STAR!
Αρχικά προοριζόταν για την Strintzis Lines, ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα και το πρώτο του δρομολόγιο ήταν Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Τα εγκαίνια έγιναν στις 21 Οκτωβρίου 2007.
Από το 2020, με την αγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group, είναι επιβατηγό/οχηματαγωγό στο στόλο της Blue Star Ferries Είναι αδελφό πλοίο του BLUE STAR MYCONOS.
Έχει μήκος:141,00 μ., Πλάτος: 21,00 μ. Ταχύτητα: που φτάνει τους 27 κόμβους. Διαθέτει 9 Καταστρώματα, μπορεί να μεταφέρει 1782 επιβάτες έχει 74 Καμπίνες σύνολο περίπου 170 κρεβάτια και στα γκαράζ μπορεί να μεταφέρει 418 ΙΧ /530 LM Φ/Γ. Επίσης διαθέτει καμπίνες για άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και για επιβάτες με κατοικίδια καθώς και ειδικούς χώρους διαμονής για τα ζώα.
Το 2018, και για λίγους μήνες, εκτελούσε δρομολόγια και στην Ισπανία.
Στο πλοίο επίσης προβλέπεται η προσθήκη scrubbers (πλυντηρίδες ή συσκευές κατάλυσης), με σκοπό τη μείωση ρύπων, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας.


Αξίζει να πούμε ότι το πλήρωμα είναι έμπειρο και γνωρίζει πολύ καλά τη δουλειά του και αυτό βοηθάει τους επιβάτες. Μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις οι άνθρωποι του BLUE STAR CHIOS, με την ευγένια τους, θύμησαν ναυτικούς από κρουαζιερόπλοιο!
Αξίζει μια αναφορά στον chef του πλοίου, στον κ. Νικόλαο Παράβαλο, νησιώτη από τη Θηρασιά με 22 χρόνια υπηρεσία στη θάλασσα. Όπως μας είπε υπάρχουν αρκετά πιάτα για να ικανοποιήσουν τους ταξιδιώτες, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για τουλάχιστον 2 λαδερά για εκείνους που δεν τρώνε κρέας. Συνολικά η επιστασία της κουζίνας έχει 9 άτομα. Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε αναλυτικά και τις τιμές, στο self service και στους καφέδες στα μπαρ του πλοίου.


























Μανώλης Δημελλάς
6.5.2023
πηγή Καρπαθιακά Νέα