Η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν για τα προβλήματα στα λιμάνια των Πηγαδίων, Διαφανίου και Κάσου

Η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν για τα προβλήματα στα λιμάνια των Πηγαδίων, Διαφανίου και Κάσου

Κατατέθηκε την Τρίτη, 30 Ιουλίου 2024, η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν, για τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια!

Τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και καταγράφουν μέσα από την καθημερινή τους τριβή οι Πλοίαρχοι στα λιμάνια όλης της Ελλάδας κατατέθηκαν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για λογαριασμό της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, από τον Πρόεδρός της, Cpt. Παναγιώτη Γιγή και την Γενική Γραμματέα της Cpt. Ελένη Παπαδοπούλου.

Η έκθεση βασίζεται στις παρατηρήσεις που καταθέτουν οι Πλοίαρχοι – Μέλη της Ένωσης.


ΕΚΘΕΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΛΙΜΕΝΩΝ 2024 

ΚΑΡΠΑΘΟΣ

Πηγάδια

Ανύπαρκτος φωτισμός του προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης. Χαμηλή φωτοβολία φανού. Να γίνει φωτοσήμανση ανατολικής άκρης βραχονησίδας Δεσποτικού.

Μη προστατευμένο από εξωτερικούς κυματισμούς και αποθαλασσιας με βόρειους, βορειοανατολικούς, ανατολικούς άνεμους με αποτέλεσμα την υψηλή υπερπήδηση.

Βασικό πρόβλημα η έλλειψη του χερσαίου χώρου του λιμένος και ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο. Διαπλάτυνση προβλήτα προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου καθώς και του δρόμου προσέλευσης οχημάτων προς το πλοίο προς αποφυγή καθυστερήσεων φορτοεκφόρτωσης. (Φωτό 1,2)

Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Έχουν τοποθετηθεί μόνο στο Βορειοανατολικό τμήμα της προβλήτας. (Φωτό 3)2


Διαφάνι

Μη προστατευμένο από εξωτερικούς κυματισμούς και αποθαλασσίας με βόρειους, βορειοανατολικούς, ανατολικούς άνεμους με αποτέλεσμα την υψηλή υπερπήδηση (Φωτό 1,2).

Φωτό 1 Φωτό 2

Μικρό πλάτος προβλήτα για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου ιδιαίτερα με δυτικούς, βορειοδυτικούς άνεμους. Χρήζει προέκτασης του προβλήτα προς τα Βορειοδυτικά , λόγω πλευρικών ανέμων και κύλισης πλοίου προς τα Νοτιοανατολικά, με μεγάλη επικινδυνότητα πρόσκρουσης σε βράχους και τοιχίο (Φωτό 1).3

Ο προβλήτας έχει υποστεί ζημιά. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Αφαίρεση μεταλλικών δοκών προβλήτας λόγω συνεχόμενης κύλισης καταπέλτη και πιθανής ζημιάς αυτού . Σε περίπτωση ισχυρών ανέμων και υψηλού κυματισμού το πλοίο συγκρατείται μόνο στους κάβους με πιθανή θραύση τους και τραυματισμό επιβατών, πληρώματος και παρευρισκόμενων στο λιμένα (δε συμβάλλει το βάρος του καταπέλτη στη σταθερότητα της πρύμης). (Φωτό 1,2,3)

Ανύπαρκτος φωτισμός του προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του Τοποθέτηση σημαντήρων των αβαθών που βρίσκονται (Α) του προβλήτα.(Φωτό 1,2)


ΚΑΣΟΣ

Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη σε όλο το μήκος της προβλήτας

Τοποθέτηση σημαντήρα στον λιμενοβραχίονα.

Απουσία προσκρουστήρων.

Να γίνει τοποθέτηση ερυθρού φανού στην αριστερή πλευρά της εισόδου του λιμανιού.

Ανεπαρκής επιφάνεια λιμενολεκάνης για ελιγμούς και ασφαλή ανακοπή πορείας του πλοίου έως τα κρηπιδώματα. Υπάρχουν αβαθή όπου βρίσκονται από τη βόρεια γωνία του προβλήτα έως την παλαιά προβλήτα

Άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου με νότιους και νοτιοανατολικούς άνεμους. Πρέπει να δημιουργηθεί προβλήτα πρόσδεσης για τους ισχυρούς Νοτιοανατολικούς ανέμους στη θέση φ : 35° 25,08’ B και λ : 026° 55,95’

Α (ΕΜΠΟΡΕΙΟ) για να μπορεί το νησί να έχει απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία παντώς καιρού .

Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει ήδη μικρός λιμένας με δρόμο και χρειάζεται μόνο μία μικρή διαπλάτυνση στο κεφάλι προς Βορειοδυτικά ώστε να δένει το πλοίο στην εξωτερική του πλευρά με κατάπρυμα τον άνεμο.

Έχει παρατηρηθεί καθίζηση στο ανατολικό τμήμα του προβλήτα(Φωτό 1)

6.8.2024

Καρπαθιακά Νέα