ΓΙΑΤΙ, ΣΤΑ 50ης ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΑΚΟΜΗ “ΑΝΟΡΓΑΝΩΤΗ” ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΩΣ “ΕΤΕΡΟΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ” ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΓΗΓΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ;
Του επιστημονικού συνεργάτη του ΙΛΠΚ του Πανεπιστημίου Αθηνών,
Μάκη Εμμ. Ρήγα-Ρηγοπούλη
Μιας και εορτάζουμε την 50η Επέτειο της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας θεωρούμε ότι θα πρέπει να την τιμήσουμε δεόντως, αφού ακόμα η Επαρχία δοκιμάζεται από τα επίχειρά της. Άρα, μία πολύ σύντομη ιστορική αναδρομή κρίνεται απαραίτητη, διότι άνθρωποι είμαστε λάθη και παραλείψεις κάνουμε.
Αλλά για να επαναλαμβάνονται για δεκάδες χρόνια απ΄ όλες τις κυβερνήσεις κάτι συμβαίνει και εγείρει εύλογες απορίες αν υπάρχει πολιτική βούληση να διορθώνονται ή τελικά μήπως μάλλον τις ευνοούν.. “Ανοργάνωτη πολιτεία”, λοιπόν, δεν είναι τίτλος-πυροτέχνημα αλλά, δυστυχώς, προσδίδει την ζωντανή, πεντακάθαρη εικόνα 50 χρόνων, που προηγήθηκαν από την Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, από όλα τα κομματικά σχήματα που κυβέρνησαν την χώρα.
Ασφαλώς δεν θέλουμε, σε καμμία περίπτωση, να μηδενίσουμε τις προόδους που επετεύχθησαν σε αρκετούς τομείς χάρη πλείστων όσων δημιουργικών πολιτικών και κυβερνήσεων. Δεν μπορούσε φαίνεται να γίνει διαφορετικά οι Κεντρικές Κυβερνήσεις(Κ.Δ), “σοφίστηκαν καθ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωση” και τις, Α΄ και Β΄ βαθμούς, Αυτοδιοικήσεις αδύναμες, κρατικοεξαρτώμενες για να τις έχουν των χεριών τους.. ενώ ως υπερκείμενες αρχές, έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, μπορούν να διορθώνουν-νομοθετούν ΑΜΕΣΑ. Αν όχι για εξάρτηση, γιατί απλά δεν παρέχονται όλα τα εργαλεία για να μπορούν να σταθούν οι Αυτοδιοικήσεις στα δικά τους πόδια;
Και ορθώς θα διερωτηθείτε γιατί τελευταία επανέρχόμαστε στα τις Αυτοδιοικήσεις, αφού έχουν οριστικοποιηθεί (αμετάκλητα);
Μα, έχουμε πληροφορηθεί ότι επεξεργάζονται Νέον Κώδικα(Νόμο) Αυτοδιοίκησης, οπότε ας όψονται όσοι άφησαν τεράστια κενά κενά, που επιβάλλεται να εισηγούμαστε-μεταφέρουμε τις ταπεινές μας απόψεις, που αντανακλούν τις αγωνίες κυρίως των αγονονησιωτών αλλά όχι μόνον..
Ας περιορισθούμε σε μερικές λέξεις για την κάθε κυβερνητική κομματική θητεία για να βγούνε τα ανάλογα συμπεράσματα για τα έργα και ημέρες ολόκληρης της περασμένης 50ετούς της “ανοργάνωτης” περιόδου: –Με “την Επανάσταση του Πολυτεχνείου” το ΄74 και την πτώση της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών το 1974 ξεκίνησε η 7ετής αναίμακτη και ομαλή επανίδρυση της Γ΄ Δημοκρατίας με την Επιστροφή από το Παρίση ενός μεγάλου ηγέτη του Κ. Καραμανλή της Δεξιάς.
— Τον διαδέχθηκε ένας άλλος μεγάλος ηγέτης ο Ανδρ. Παπανδρέου του Κεντροαριστερού ΠΑΣΟΚ το 1981.. που με τις αμφίσημες αναφορές του για έξοδο της χώρας από το ΝΑΤΟ, λόγω Κυπριακού, κ.τ.λ. κατώρθωσε από την μία να πείσει την τότε ΕΟΚ να δεχθεί την χώρα μας ως ισότιμο μέλος και αργότερα του σκληρού οικονομικού πυρήνα.. και συνάμα να συμπαρασύρει για πρώτη φορά στην ιστορία την ηγετική ομάδα του Επιτρόπου Ντελόρ να επιχορηγεί μεγάλα ποσοστά από τότε μέχρι σήμερα τον νέο “φτωχό της συγγενή”, την Ελλάδα.. για να “ανανήψει” και να μπορεί να ανταγωνιστεί τις προηγμένες, συμμαχικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Έτσι η Περιφέρεια πήρε ταπάνω της όπως η κατασκευή του Διεθνούς Αεροδρομίου Καρπάθου, που πήρε την σημερινή, τελική του μορφή επί ΠΑΣΟΚ, το 1986, με διάδρομο 2.400 μ., άνοιξε τις Πύλες του Παγκόσμιου Τουριστικού Παραδείσου στο Νησί, χωρίς τις οποίες δεν θα έβλεπε ξένο τουρίστα, άρα, ούτε άσπρη ημέρα.
Αλλά, πολλά αλλά.. οι χωρίς ξεκάθαροι έλεγχοι από μυριάδες νόμους-χαρτούρα, που ακόμα καρκινοβατούν, εξέθρεψαν λοβιτούρες από ορισμένους πολιτικούς όλων των κομμάτων και επιχορηγούμενους πολίτες σε βάρος του Δημοσίου. Έτσι, δυστυχώς, ολόκληρο αυτό το θαυματουργό λεφτόδενδρο από τότε εκατοντάδων δισ. ευρώ(!) από την
Ε.Ε. δεν βρήκε γόνιμο έδαφος, διαχρονικά, να καρποφορήσει ανάλογα και γι΄ αυτό η χώρα μας φυλλοπλέει στον πάτο μαζί με την Βουλγαρία(!!).
Κυρίως, διότι εξέλιπαν αυστηρότατοι κανόνες και προδιαγραφές για κάθε επιχορήγηση-επένδυση από ένα καλά οργανωμένο κράτος.. που εάν καρποφορούσαν όλες κανονικά, από τότε μέχρι σήμερα, οι οικονομικές- παραγωγικές- κοινωνικές- δημογραφικές, εκσυγχρονιστικές, αποκεντρωτικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, κ.τ.λ. δομές της χώρας, θα πλησίαζαν το ανώτερο επίπεδο των ευρωπαίων.. όπως, τα κατάφεραν οι χώρες της Βαλτικής, που μόλις πριν μία δεκαετία πέρασαν το κατώφλι στην οικογένεια της Ε.Ε.. και εάν, επί πλέον, ένα μικρό ποσοστό της κάθε επιχορήγησης, π.χ. 6%, αναγκαστικά κατευθυνόταν για τις περιρέουσες αναγκαίες δημόσιες υποδομές θα γινότανε και αγνώριστη και περισσότερο βιώσιμη.. όπως και όταν το κράτος, δηλ. εμείς, παρέχει αδιακρίτως στον οποιονδήποτε μελλούμενο επιχειρηματία, π.χ. “ξενοδόχο”-επενδυτή με δωρεάν πάνω-κάτω την μισή επένδυση, θα πρέπει η πολιτεία να έχει την απαίτηση “ο ξενοδόχος” να περάσει από κάποια σεμινάρια να μαθαίνει, τουλάχιστον, τα βασικά για το συμφέρον το δικό του, των πελατών, της χώρας.. και τελικά έτσι εκπαιδευόμενος να μπορεί να συνυπάρξει ειρηνικά με τους συναδέλφους του και με ομόνοια και συνεργασία όλοι είτε σε σωματείο ξενοδόχων, είτε σε εμπόρων, είτε σε εστιατόρων, κ.τ.λ. ομού να διεκδικούν τα αιτήματά τους και στους τοπικούς και στους ανώτερους δημόσιους φορείς αλλά και στις πιο οργανωμένες συμφωνίες τους με τα πρακτορεία, τους διακινητές του τουρισμού, κ.ά.
Που είναι όλοι αυτοί οι επιχειρηματικοί φορείς, που πρώτιστα θα πρέπει να διεκδικούν ομού, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα δικά τους συμφέροντα και κατά συνέπεια και του τόπου τους; Και παράλληλα να παρεμβαίνουν και να διεκδικούν με ενωμένες όλες τις τοπικές δυνάμεις Ιδιωτικές και Δημόσιες, με τις Δημοτικές και Επαρχιακές Αρχές προς κάθε κατεύθυνση, οπότε θα φέρνουν πιο ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΘΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Εμείς δεν μπορούμε να μην εξάρουμε, που οι αδελφοί κασιώτες, έχουν κατορθώσει μονιασμένοι, εκτός των άλλων μεγάλων καρποφόρων πρωτοβουλιών, όπως το τεράστιο ΛΙΜΑΝΙ, κ.τ.λ.. να εορτάσουν και την Μεγαλειώδη 200ήν ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ και για το οποίον επέτυχαν να αναφέρεται στον αιώνα τον άπαντα, με την αξιέπαινη διάκριση “ΗΡΩΙΚΗ ΝΗΣΟΣ ΚΑΣΟΣ”..
Με πρωτοστάτη τον Δήμο και στα ηνία τον έμπειρο, αξιόλογο Δήμαρχο και πρ. Έπαρχο Καρπάθου-Κάσου κ. Μιχάλη Ερωτόκριτο, με πρωτοποριακές προσπάθειες από καιρό πριν, μπορεί και ενώνει όλες τις Τοπικές Δημόσιες, Ιδιωτικές, Συλλογικές και τις Απάνταχού Δυνάμεις των Κασιωτών..
Και εόρτασαν με μελοπρέπεια προεξαρχούσης της Προέδρου κ. Κ. Σακελλαροπούλου, όλων των Επισήμων Εκκλησιαστικών, Πολιτικών, Ένστολων, κ.τ.λ. Αρχών, της Παρέλασης μελών της Προεδρικής Φρουράς, κ.ά. και με πλήθος ανεπανάληπτων εκδηλώσεων, πριν και μετά, εντός και εκτός, του Νησιού τους. Εμείς χαιρόμαστε και συγχαίρουμε, για το Έπος-Μνήμης που συγκίνησαν ολόκληρο τον Ελληνισμό για την 200ή Επέτειο του Ολοκαυτώματος των πεσόντων ηρώων της Η.Ν.Κάσου.
Εδώ, δύο μήνες πριν από την ΕΠΙΣΗΜΗ 80ή Επέτειο της Επανάστασης και της Απελευθέρωσης της Καρπάθου, την 5η Οκρωβρίου, 1944, στις Μενετές.. Προάγγελος σε ανάλογη κλίμακα για την Δωδεκανήσο, όπως ακριβώς της Έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης της 25ης Μαρτίου, 1821, στην Αγία Λαύρα..
Εμείς έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο παγκαρπαθιακό πατριωτικό-κοινωνικό ήθος των Νέων Ηγετών του Δήμου, του Επαρχείου και των Συναρμόδιων φορέων, ότι θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, ΑΦΕΝΌΣ να εορταστούν τα 80χρονα της Παγκαρπαθιακής Επανάστασης και Απελευθέρωσης της 5ης Οκτωβρίου, του 1944, με την πρέπουσα μεγαλοπρέπεια..
Όπως αξίζει στην Έναρξη 8 μήνες πριν από την επίσκεψη της ελληνικής κυβέρνησης στα Δωδεκάνησα, με το θωρηκτό “Αβέρωφ στις 14 Μαϊου, 1945 και 4 χρόνια πριν την επίσημη κήρυξη της Ένωσης Δωδεκανήσου τον Μάρτιο του 1948..
Και ΑΦ΄ ΕΤΕΡΟΥ την ΑΜΕΣΗ, ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση από τον Δήμο και νομοθέτηση από τα αρμόδια όργανα της εισήγησης της Κοινότητας, του Εξωραϊστικού Ομίλου και του Αθλητικού Συλλόγου Μενετών, για την ιστορική καθιέρωση υποχρεωτικής αργίας της 5ης Οκτωβρίου στην Κάρπαθο, ως υπέρτατο καθήκον των Απανταχού Καρπαθίων για να αποδοθεί η δέουσα τιμή και αναγνώριση με υπερηφάνεια για το πλέον αναμφισβήτητο επιβλητικό, ηρωϊκό γεγονός της Καρπάθου από καταβολής.. και επόμενο, όσοι συμβάλουν στην καθιέρωσή του να γραφτούν με χρυσά γράμματα στην ιστορία του Νησιού..
— Μετά την ενδιάμεση αναγκαία αναφορά μας της μείζονος ιστορικής τοπικής μας σημασίας της 5ης Οκτωβρίου, επανερχόμεθα στην άλλη ιστορική διαδρομή της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας..
Η μετέπειτα Πρωθυπουργία ΠΑΣΟΚ του κ. Κ. Σημίτη σημαδεύτηκε από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα και την κατασκευή επιβλητικών Αθλητικών Εγκαταστάσεων που κόσμησαν την Πρωτεύουσα..
Αλλά εδώ πάλι φάνηκαν τα αδιέξοδα που δημιουργεί η ανοργανωσιά του ελληνικού κράτους, που άφησε όλα τα αναγκαία ΑΘΛΗΤΙΚΑ έργα δισ. ευρώ και γινήκανε ερείπια. Ενώ σε άλλες ολυμπιακές πρωτεύουσες παραμένουν αθάνατα μνημεία Ολυμπισμού.. στην χώρα, όμως, που τον εγέννησε, δεν είναι κρίμα που τα θαύει τόσα εύκολα, “χωρίς τύψεις”;
–Ακολούθησε η διακυβέρνηση της Δεξιάς του Κώστα Καραμανλή του νεώτερου, συνεχίζοντας ΞΑΝΑ την διασπάθιση του δημοσίου και επιχορηγούμενου χρήματος, χωρίς αυστηρό μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, με αποτέλεσμα τα Μνημόνια, τους επαχθείς όρους δανεισμών και την υπερδεκαετή Κρίση με 30% μείωση του Εθνικού Προϊόντος.. και με διαφορετική κατεύθυνση- στόχευση από την περισσότερη φιλο-κοινωνικο-περιφερειακή- του ΠΑΣΟΚ, που γι΄αυτό πρόλαβε τότε να φθάσει το μεσαίο εισοδηματικό επίπεδο των ευρωπαίων!
Στο δε ΠΑΣΟΚ, εξαιτίας που του φόρτωσαν όλες αυτές τις αλόγιστες κρατικές δαπάνες και επιχορηγήσεις.. και μαζί με την μοιραία αναφώνηση του επομένου “προάγγελου” πρωθυπουργού του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, ότι “λεφτά υπάρχουν”, ενώ τα ταμεία του κράτους ήταν αδειανά και η χώρα ωδηγείτο σε χρεωκοπεία, το έρριξε από τότε στα τάρταρα, που ακόμα δεν μπορεί να συνέλθει. — Οι ενδιάμεσες στην Οικονομικο-Κοινωνική Κρίση δεξιο-κεντρικό-αριστερές κυβερνήσεις, που σήκωσαν αδιακρίτως μαζί “τον Σταυρό του Μαρτυρίου”, κάτω από την πρωτοφανή ευρωπαϊκή λαιμητόμο, με πρωτομάστορα τον γερμανό υπουργό των οικομομικών κ. Σόϊμπλε των συντηρητικών της κ. Μέρκελ, για έξοδο της χώρας μας από την Ε.Ε. Σε άκρα αντίθεση, από τον Παράδεισο των πρώτων χρόνων της αμοιβαίας συνεύρεσης των ευρωπαίων και ελλήνων σοσιαλιστών για ΣΥΝΟΧΗ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα έπεσε στον λάκκο των λεόντων, εν μέρει και με ευθύνη όλων των προηγηθέντων κυβερνήσεων.
— Ο μόνος που πήγε να αντισταθεί στο πρωτοφανές Σχέδιο Διάσωσης ή Έξοδο της χώρας μας, που προτάθηκε από τους τρεις συντηρητικούς ευρωπαϊκούς θεσμούς, υπήρξε ο Πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας του Αριστερού Σύριζα, δια του Δημοψηφίσματος και απορρίφθηκε το Σχέδιο από τον ελληνικό λαό σε ποσοστό 61,31%. Η άμεση μετάλλαξη του Δημοψηφίσματος από το ΟΧΙ σε ΝΑΙ από τον κ. Τσίπρα, υπακούουντας στα κελεύσματα των δανειστών.. και ο σχηματισμός κυβέρνησης με τους δεξιούς του κ. Καμμένου.. και οι αρκετές λανθασμένα αντικοινωνικά ψηφίσματα, όπως π.χ. ο νόμος Κατρούγκαλου περί περικοπής συντάξεων, κ.τ.λ.. έφεραν καίρια πλήγματα στην αξιοπιστία του Σύριζα, που την πληρώνει μέχρι σήμερα, με την καθίζηση των ποσοστών του στο υποτιμητικό 17%, τόσο στις εθνικές του περασμένου χρόνου, που ανάγκασε σε παραίτηση τον κ. Τσίπρα.. όσο και στις φετινές ευρωεκλογές με μείωση ακόμη περισσότερο στο14,9% με τον νέο αρχηγό του Σύριζα, τον κ. Στ. Κασσελάκη.. και την αποχώρηση επιφανών μελών του και την ίδρυση του κόμματος της Νέας Αριστεράς.. που, υπό το βάρος “των αμαρτιών” των μελών της Ν.Α., δεν μπόρεσαν στις ευρωεκλογές να δρασκελίσουν το σωτήριο σκαλοπάτι του ποσοστού του 3%.
Η αλήθεια από τότε, οι νέοι αρχηγοί του ΠΑΣΟΚ συνεχίζουν να αναμετρώνται με το μέγα ανάστημα-διαμέτρημα του Ανδρ. Παπανδρέου.. και διαφαίνεται από τον μεγάλο αριθμό 7 υποψηφιοτήτων, που αμφισβητούν το πρόσωπο του νυν προέδρου κ. Ν. Ανδρουλάκη μετά τις ευρωεκλογές.. ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, ως πρόεδρος και της Νεολαίας του ΠΑΣΟΚ, επειδή έχει προ- δικτυωθεί αρκετά και οι υποψήφιοι είναι αρκετοί, μήπως δεν μπορέσει κανένας τους να τον υπερκεράσει;
“Η άγρα” των υποχρεωτικών 5.000 υπογραφών για να μπορούν να πάρουν το χρίσμα οι υποψήφιοι και η δημοσιότητα των προσώπων των 7 υποψήφιων αρχηγών, θα μεγιστοποιήσουν και την προβολή του κοινωνικοπατριωτικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ.. και τελικά η εκλογή νέου-ας αρχηγού και οι εσωστρεφείς σοβαρές έριδες του ΣΥΡΙΖΑ, πιστεύεται θα γίνει περισσότερο ελκυστικό και θα βγει μάλλον ενισχυμένο, ως δεύτερη δύναμη σε αξιωματική αντιπολίτευση.
Η δε κυβέρνηση Μητσοτάκη ξεκίνησε παρά τις αλεπάλληλες Κρίσεις της Οικονομικής, της Πανδημίας, τις τουρκικές απειλές και παρ΄ ολίγον συγκρούσεις επί του πεδίου, κ.τ.λ., του έχει αναγνωριστεί ότι αποδείχθηκε δυναμικός ηγέτης στις κρίσεις αντιπαραθέμενος με “υπερόπλα καταστολής” την αμυντική και διπλωματική, κ.τ.λ. θωράκιση της χώρας. Π.χ., οι Αμυντικές Συμφωνίες Ελλάδας-Γαλλίας και ΗΠΑ, η για πρώτη φορά Πρόσκληση και Ομιλία έλληνα Πρωθυπουργού στο σύνολο των δύο Νομοθετικών Σωμάτων του Κογκρέσου των ΗΠΑ, η απόκτηση από την χώρα σύγχρονων υπερόπλων, κ.τ.λ., συνέβαλαν να σταματήσουν για ένα χρόνο οι τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από το Αιγαίο.. και να υπογραφεί η Συμφωνία Σταθερότητας Ελλάδας-Τουρκίας, παρόλο που δεν υποχωρεί σε καμμία, μάλλον βρίσκει ευκαιρία να επεκτείνει τις πάγιες παράνομες διεκδικήσεις της.
Δυστυχώς, όμως, στην Κλιματική και Σιδηροδρομική Κρίση στα Τέμπη και στον Θεσσαλικό Κάμπο, ο ελλειπής Τομέας Υγείας στην Εντατική, ο ανεξέλεγκτος πληθωρισμός, οι Παρακολουθήσεις Predator, οι ευρισκόμενες στον αέρα δασικές, κτηματολόγια, περιορισμοί δόμησης, πολεοδομικές, αυτοδιοικήτικές “καυτές ρυθμίσεις”, κ.τ.λ.. και ότι συμπαρασύρεται αναγκαστικά ολόκληρη η χώρα να παίζει τζόγο κίτρινα, μπλε, πρασινά-άλογα κάθε μήνα για τις τιμές ηλεκτροδότησης-ενέργειας, οπωσδήποτε μειώνει το κύρος της όποιας κυβέρνησης.
Όπως, και την ακρίβεια με την κάθετη πτώση στην αγοραστική δύναμη των ελλήνων.. όπως στα θαλάσσια και αεροπορικά ναύλα, ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ των μακρινών μας νησιών σε κατοίκους, επισκέπτες, αμάξια, αγαθά, κ.τ.λ., κάνουν τους ακρίτες νησιώτες να διαβιούν πολύ ακριβότερα και να αισθάνονται σαν να ζούνε σε ξένη, μακρινή χώρα, Eμιράτα, αφού είναι ευκολώτερα, με λιγότερα να πηγαινοέρχονται εκτός Ελλάδας!!
Όλες μαζί δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα, που εάν αφεθούν μετέωρες θα έχουν μακροχρόνιες επιπτώσεις μέχρι και τις επόμενες εκλογές.. όπως ήδη συνέβηκε στις γαλλικές και τις βρετανικές εκλογές. Ελπίζουμε να άξιζε τον κόπο η απο(γ)υρία, θέτοντας επί των τύπων των ήλων τόσο τις καλοδεχούμενες καλές στιγμές, όσο και τις άχαρες, άστατες, ανοργάνωτες πορείες χωρίς πυξίδα όλων των κυβερνήσεων, με πολλαπλές συνέπειες στο κράτος, την ελληνική κοινωνία, τις αυτοδιοικήσεις..
Χωρίς καμμία εξορθολογιστική μελέτη για την καθεμία μεταβιβαζόμενη αρμοδιότητα, ούτε από τον πρώτο “Νόμο Καποδίστρια του ΄97”(!), ούτε από το δεύτερο “Σχέδιο Καλλικράτη του ΄10(!)”, ούτε μέχρι το τρίτο τελικό “Πρόγραμμα Καλλισθένη του ΄18”(!).. πως θα αντιμετωπίσουν και οι 332, οι περισσότεροι ελλειμματικοί Δήμοι της χώρας, τις υπάρχουσες μεγάλες ανάγκες σε προσωπικό, πόρους, υλικοτεχνικές υποδομές, υπηρεσίες, ψηφιακό εκσυγχρονισμό, κ.τ.λ.. που τελικά διαμορφώθηκαν και αναφέρονται ως ΑΥΤΟ-διοικητικές οντότητες, μόνον κατ΄ όνομα, ενώ στην ουσία είναι περισσότερο ΕΤΕΡΟ-εξαρτώμενες διοικήσεις, διαχρονικά.
Ώστε, όταν λέμε και για ανοργάνωτο παιδί Νησί-Δήμο, ο κύριος υπαίτιος προκύπτει(-έμοιασε) από τον ίδιο τον, διαχρονικά, ανοργάνωτο γονέα-Κεντρική Διοίκηση (Κ.Δ.)..
Αλλά προς το παρόν, ας μην είμαστε αιθεροβάμωνες..
Αφού, λοιπόν, οι Κεντρικές Διοικήσεις(Κ.Δ.)” για τους γνωστούς λόγους αγνοούν, γιατί, διαχρονικά, έχει αποδειχθεί έχουν άλλες προτεραιότητες, δεν γίνεται διαφορετικά παρά οι (Ν.ΑΥΤ.)- ΔΗΜΟΙ(ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ-ΧΩΡΙΑ) να έχουν εκπονήσει, ασφαλώς σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς και τους περιφερειακούς φορείς, ξεχωριστό αναπτυξιακό μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης τους, ένα MASTER PLAN δεκαετίας μαζί με το απαραίτητο τεχνοκρατικό επιτελείο..
Τουλάχιστον, ο δικός μας Δήμος, κατ΄ αρχάς, είναι αξιέπαινος, που έχει παραχωρήσει, για πρώτη φορά στην ιστορία, σε ολόκληρη την μεγάλη ομάδα πλειοψηφίας, σε κάθε σύμβουλό της, ειδικές δημοτικές εργασίες, ακόμα και καταδικό ή σε γραφείο παρόμοιων αρμοδιοτήτων και στέλει το ευοίωνο μήνυμα ότι κανένας δεν περισσεύει. Πάντως, φέτος φαίνεται οι πολίτες, οι κοινοτικοί, οι επιχειρηματικοί και οι συλλογικοί φορείς βρίσκουν ευήκοα ώτα στην Δημοτική Αρχή και σε όλους τους αρμόδιους εκλεγμένους και μη του Δήμου..
Τα αποτελέσματα, παρά τον αναμενόμενο χρόνων προσαρμογής τους, φαίνονται σε γενικό πλάνο ικανοποιητικά σε όλα τα επίπεδα και σε όλες τις κοινότητες.
Εμείς, έτσι κι αλλιώς, ανέκαθεν πιστεύαμε, ότι ανεξαρτήτως κομματικών, προσωπικών προτιμήσεων και πεποιθήσεων, προέχει η καθολική στήριξη των Απανταχού Καρπαθίων στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή, για να μην πηγαίνουν στράφι οι τετραετίες με χαμένο τον νησί, τους ανθρώπους και το μέλλον τους.
Αυτό, λοιπόν, που απομένει είναι οι εναπομείναντες τοπικοί φρουροί, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί, από μόνοι τους να αναλαμβάνουν μονοιασμένες πρωτοβουλίες ενδυνάμωσης των αστείρευτων δυνάμεων σε όλη τους την έκταση ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ σε όλα τα τοπικά επίπεδα, δηλαδή αυτά ακριβώς που απαιτούμε επίμονα και από τις (Κ.Δ.).
Μάκης Ρήγας- Ρηγοπούλης. 5/8/2024.
Καρπαθιακά Νέα