Μέσα στην τουριστική σεζόν κι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ώστε να ανοίξουν τα πλάνα του οχηματαγωγού ΟΛΥΜΠΟΥΣ. Από τις κουβέντες και τις συζητήσεις ξεχωρίζουν εκείνες που αφορούν τους τρόπους που μπορεί να προσεγγίσει κανείς την Κάρπαθο. Με το BLUE STAR PATMOSγια τον Ιούλιο και τον Αύγουστο στην ηλεκτρονική κράτηση έχει εξαντληθεί το εισιτήριο προσφοράς, ούτε υπάρχει κρεβάτι σε καμπίνα. Αυτή την ώρα διαθέσιμα εισιτήρια υπάρχουν στις τουριστικές θέσεις των 91 ευρώ. Όσον αφορά τη SEA JET και το OLYMPUS δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις τιμές του ωστόσο στη σελίδα της παρουσιάζει τα δρομολόγια και αρκετοί κάνουν προκρατήσεις σε διάφορα πρακτορεία.
Στα αεροπορικά, η AEGEAN δίνει το ναύλο Αθήνα-Κάρπαθο στα 120 ευρώ για τον Ιούλιο. Ενώ η SKYEXPRESS για τον ίδιο μήνα (Ιούλιο) έχει τιμές που ξεκινούν από τα 65.99 έως 120.99 ευρώ.
Εντύπωση αφήνουν οι τιμές στα δρομολόγια από Κάσο προς Κάρπαθο, με την τιμή στα 50 ευρώ και στην πτήση Ρόδος-Κάρπαθος, για τον Ιούλιο η εταιρία δίνει δυο τιμές, 65.69 ευρώ για 12 ημέρες και 82.69 ευρώ για τις υπόλοιπες 18 ημέρες του μήνα. Για τη διαδρομή Σητεία – Κάρπαθος με το PAROSJET το εισιτήριο κοστίζει 34.90 ευρώ. Και επειδή μιλάμε για τις τιμές το ΤΑΞΙ από το αεροδρόμιο στα Πηγάδια έχει επίσημη ταρίφα στα 30 ευρώ.
Το υψηλότερο κόστος εισιτηρίων δεν φαίνεται να αποθαρρύνει τους ανθρώπους από το να κάνουν ταξίδια τώρα που έχουν χαλαρώσει πολλοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Ορισμένοι εκμεταλλεύονται τους προϋπολογισμούς των διακοπών και αναβαθμίζουν σε πιο ακριβές καμπίνες αεροσκαφών για ταξίδια αναψυχής, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, Γουίλι Γουόλς.
Ο λεγόμενος ταξιδιώτης εκδίκησης (revenge traveler) είναι ένα άτομο που έχει επηρεαστεί συναισθηματικά από τα lockdown και λαχταρούσε ταξίδια τα τελευταία δύο χρόνια αναφέρεται σε άρθρο που κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες ωστόσο τι γίνεται με τους μόνιμους κατοίκους;
Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει κανέναν σχεδιασμό ή ένα στρατηγικό πλάνο, που να αφορά τους νησιώτες. Η φωνή τους φτάνει μάλλον αδύναμη, για να μην πω και φανεί σκληρό αδιάφορη, στα «αυτιά» εκείνων που διοικούν οι οποίοι δηλώνουν αδυναμία να δώσουν λύσεις και να τους προστατεύσουν. Ωστόσο αυτό που αξίζει να καταγραφεί είναι η έλλειψη παγκαρπαθιακού οργάνου, μιας κίνησης που να αντιπροσωπεύει το σύνολο του νησιού και να διεκδικεί όλα εκείνα που θεωρούνται ή καλύτερα θα έπρεπε να θεωρηθούν αδιαπραγμάτευτα.
Μανώλης Δημελλάς
Καρπαθιακά Νέα