γράφει ο Αντιδήμαρχος Μανώλης Παραγυιός
Σε απάντηση στο εγγράφο της τεχνικής υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου ( της λεγόμενης ” πρότασης του Λιμενικού Ταμείου ” ή ” πρότασης Κανάκη ” όπως άλλοι ονομάζουν ) η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και συγκεκριμένα το τμήμα μελετών , παραθέτει ένα σύντομο ιστορικό για την ανάθεση και εκπόνηση της μελέτης .
Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον , είναι η σελίδα 3 στην οποία αναφέρει :
Σε ότι αφορά τη μεταφορά του νέου λιμένος Πηγαδίων Καρπάθου στη θέση Βρόντη, την οποία επικαλείσθε , σας γνωρίζουμε ότι αυτή όχι μόνο έρχεται σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του οικισμού Καρπάθου και τις προδιαγραφές της προκήρυξης διαγωνισμού, αλλά δεν έχει και τη σύμφωνη γνώμη της ΚΒ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, καθώς στο με αριθμ. πρωτ 5233/21-07-2014 έγγραφό της προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου αναφέρει:
«Σε απάντηση της επιστολής σας με την οποία διατυπώνεται αντιρρήσεις για την επέκταση του λιμένος Πηγαδιών Καρπάθου και συγκεκριμένα του λιμενοβραχίονα στη νησίδα Γαρόνησος, εμπρός από το Επαρχείο, σας πληροφορούμε ότι η Εφορεία μας από πλευράς αρμοδιότητάς της έχει εγκρίνει το έργο με το με αριθμ. πρωτ. 3883/11-06-2014 έγγραφο της, διότι η επέκταση δεν εφάπτεται με την ακρόπολη του Ποσειδίου. Με την επέκταση του λιμένος στη συγκεκριμένη θέση είναι σύμφωνη και η συναρμόδια Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων με το με α.π.ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚΈΕΑ/154132/91790/3545/15.07.2014 έγγραφό της.
Αντίθετα, η θέση Βρόντη, η οποία κατά την άποψή σας είναι καταλληλότερη παρουσιάζει μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού έχουν αποκαλυφθεί πίσω από το εργοστάσιο της ΔΕΗ λείψανα οικισμού της ύστερης αρχαιότητας, αλλά και ενδείξεις μινωικής κατοίκησης. Σε μικρή επίσης απόσταση νοτιότερα, σε μικρό λοφίσκο, έχει έρθει στο φώς παλαιοχριστιανική βασιλική, η οποία όπως και οι αρχαιότητες στη ΔΕΗ διατηρούνται ορατές. Γι’ αυτό η Εφορεία μας από αρχαιολογική και μόνο άποψη θα ήταν κατ’ αρχήν αντίθετη με την δημιουργία λιμένος στη θέση Βρόντη»
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ :
1)Το έγγραφο της ΚΒ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων αναφέρει ρητά ότι : ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΨΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΒΡΟΝΤΗ .
Κατόπιν , με τη γνωστή πίεση που ασκεί ο κ. Κανάκης στις υπηρεσίες που δεν συμφωνούν με αυτά που εκείνος θεωρεί σωστά , η ίδια υπηρεσία στέλνει τα έγγραφα τα οποία παραθέτει ο κ. Κανάκης στα οποία αναφέρει ότι ΑΝ είναι αναγκαία η κατασκευή λιμένος εκεί ( ποιος κρίνει ότι είναι αναγκαία εκεί ; ) θα επιτρέψει να διεξαχθούν ανασκαφές και αν βρεθούν αρχαία θα σταματήσει τις εργασίες .
2) Ρητά επίσης αναφέρεται η παντελής έλλειψη υποδομών οδικού δικτύου ( όπως επίσης αναφέρω στην προηγούμενη μου ανάρτηση )
3) Κάνεις δεν απάντησε επίσης πως είναι συμβατό το λιμάνι σε απόσταση δεκάδων μέτρων με τον σταθμό κατάληξης του υποθαλάσσιου καλωδίου στο εργοστάσιο της ΔΕΗ όπου θα δημιουργηθεί σταθμός χιλιάδων volt .
4) Αναφέρεται επίσης ρητά ότι η περιοχή Γαρόνησο δεν εφάπτεται στην Ακρόπολη των Πηγαδίων , σε αντίθεση με την περιοχή κάτω από το Καρνάγιο και το Νεκροταφείο η οποία εφάπτεται στην Ακρόπολη αυτή.
Αυτό δίνει απάντηση και στην απορία φίλων από πού προκύπτει ότι είναι ανέφικτη η κατασκευή υποδομής που θα οδηγεί τα οχήματα προς τη Λαρνιώτισα.
Κλείνω με το εξής :
ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΒΡΟΝΤΗ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ !
Η πρόταση Κανάκη, λοιπόν, το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει είναι να χαθεί η χρηματοδότηση που υπάρχει και να μην γίνει ΤΙΠΟΤΑ για τα επόμενα 20 χρόνια .
Αν ποτέ βρεθεί άλλη χρηματοδότηση και την υλοποιήσει στο μέλλον, θα συνεχιστεί – μέχρι να δούμε λιμάνι στο Βρόντη – ( επ άπειρον δηλαδή ) η κίνηση οχημάτων , οχληρων φορτίων και γκαζάδικων στην παραλιακή με ότι αυτό συνεπάγεται .
Υ. Γ . : Δεν επανέρχομαι στο θέμα , νομίζω ότι εξάντλησα όλα τα δεδομένα .
Τα συμπεράσματα ανήκουν σε εσάς .