Στις 8 Φεβρουαρίου 2020 ο Μάνος Κόνσολας, υφυπουργός Τουρισμού εκείνη της περίοδο, παρουσίασε το «Στρατηγικό Σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης για την Κάρπαθο», βασισμένο σε 7 άξονες. Ένα σχέδιο δράσης που παραμένει επίκαιρο και σε κάποια σημεία θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει στοιχεία πρωτοπορίας! Όπως για παράδειγμα η πρόταση για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στην Β. Κάρπαθο. Επτά προτάσεις που παραμένουν ενεργές, ιδιαίτερα αυτή την δύσκολη εποχή που οι τουριστικοί τόποι αναζητούν νέους και κυρίως εξυπνότερους τρόπους αξιοποίησης όλων των “όπλων” και των δυνατοτήτων που διαθέτουν.
Ο Μάνος Κόνσολας, παρουσία του Δημοτικού Συμβουλίου και των αρχών του νησιού, είχε τονίσει ότι το νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της Καρπάθου απαιτεί συνέργειες από την κυβέρνηση, τον Δήμο, την Περιφέρεια και τους φορείς.
«Η Κάρπαθος πρέπει να δημιουργήσει το δικό της αυτόνομο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης, να επενδύσει στην ποιότητα. Να προσελκύσει επισκέπτες, που η μέση δαπάνη τους στο νησί, θα κινείται πολύ πιο πάνω από τον πανελλαδικό μέσο όρο.
Σήμερα, η κατά κεφαλήν μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας είναι 559 ευρώ. Η Κάρπαθος πρέπει να βάλει υψηλότερα τον πήχη, να υιοθετήσει ένα πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης μακριά από τη λογική του all inclusive. Να αποκτήσει ταυτότητα εναλλακτικού προορισμού,» είχε επισημάνει πριν από 12 μήνες ο Μάνος Κόνσολας.
Χαρακτήρισε καθοριστικό παράγοντα την προσπάθεια αξιοποίησης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, με την παραχώρηση της εκμετάλλευσής του σε στρατηγικό επενδυτή. Μάλιστα, το αεροδρόμιο της Καρπάθου, (προ πανδημίας) ήταν το 5ο σε επιβατική κίνηση, ανάμεσα στα 23 αεροδρόμια, που είναι υπό παραχώρηση.