Ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του Νοσοκομείου Αττικόν κ.κ. Εμ. Πικουλής κ η Γ’ Πανεπιστημιακή Χειρουργική Κλινική σε μια πρωτοποριακή συνεργασία με το Κέντρο Ικανοτήτων Υγείας Πυθεία αποκάλυψαν ένα πρωτοποριακό εργαστήριο που πρόκειται να φέρει επανάσταση στην ιατρική εκπαίδευση. Αυτή η πρωτοβουλία εισάγει φοιτητές και καθηγητές ιατρικής στην ενσωμάτωση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και της τεχνητής νοημοσύνης (AI), συμπεριλαμβανομένης της πρώτης αλληλεπίδρασης με προηγμένα γλωσσικά μοντέλα στην υγειονομική περίθαλψη.
Επανάσταση στην ιατρική εκπαίδευση μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας και της τεχνητής νοημοσύνης
Η ιατρική εκπαίδευση αντιμετωπίζει μια ευκαιρία αλλαγής καθώς το Κέντρο Ικανοτήτων Υγείας Πυθεία φέρνει στο τραπέζι μια καθηλωτική εμπειρία μάθησης που ξεπερνά τα παραδοσιακά όρια. Με τις ιατρικές γνώσεις να διπλασιάζονται κάθε 2,5 μήνες, η πρόκληση να διαδοθούν αυτές οι πληροφορίες με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα είναι πιο πιεστική από ποτέ. Το εργαστήριο αντιμετωπίζει αυτή την τάση, προσφέροντας ένα δυναμικό και διαδραστικό περιβάλλον μάθησης όπου κλινικές περιπτώσεις επιλύονται μέσω ολογραφικών σεναρίων, που υποστηρίζονται από AI.
Ένα άλμα προς τα εμπρός στη μάθηση και τη συνεργασία
Η πρωτοβουλία, με επικεφαλής τον κ. Εμ. Πικουλή μαζί με μια αφοσιωμένη ομάδα καθηγητών Ιατρικής και 30 φοιτητές Ιατρικής από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, έχει ήδη παρουσιάσει μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Η ομάδα εργαστηρίου του Pytheia, με επικεφαλής τον κ. Νικόλαο Νούλα, με τον Σωτήρη Αναγνώστη υπεύθυνο καινοτομίας και μάρκετινγκ, την Ιωάννα Πατσιούρα υπεύθυνη λειτουργιών και τη νομική σύμβουλο Μαρία Μακρή, ενσωμάτωσε επιτυχώς το AR και το AI στην υγειονομική εκπαίδευση, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με κανονιστικά πλαίσια, ηθικά πρότυπα και προκατάληψη.
Ενδυνάμωση των Επαγγελματιών Υγείας με LLM και AR
Οι καθηγητές και οι φοιτητές ιατρικής στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο εκδήλωσαν σημαντικό ενδιαφέρον να ασχοληθούν με μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) για να βελτιώσουν τη διαδικασία εκμάθησής τους, προετοιμάζοντάς τους να πλοηγηθούν στην πολυπλοκότητα της τεχνητής νοημοσύνης στην υγειονομική περίθαλψη. Είναι επίσης έτοιμοι να λάβουν επίσημη εκπαίδευση στη χρήση του LLM στο πεδίο μελέτης και έρευνας.
Ένα απολύτως αξιοσημείωτο παράδειγμα από αυτό το εργαστήριο
Η ολογραφική απεικόνιση μιας περίπτωσης πνευμονικής εμβολής, εξετάστηκε από την ομάδα εργασίας. Περιγράφηκαν τα βήματα της ορθής και βέλτιστης διαχείρισής της. Οι φοιτητές με τη χρήση ειδικού λογισμικού και εξοπλισμού, «μπήκαν» σε ένα εκπαιδευτικό Metaverse στο οποίο τους παρουσιάστηκαν όλα τα μέσα και οι μεθοδολογίες για τη διαχείριση αυτού του περιστατικού. Το Πυθεία όμως κατάφερε επιπλέον να φέρει σε επαφή τους φοιτητές και τους καθηγητές ιατρικής και με τη δυνατότητα των LLM. Έτσι παρουσίασε πώς τα Large Language Model μπορούν να παρέχουν έγκαιρη καθοδήγηση, ενημέρωση, βοήθεια, υποστήριξη και ερευνητική απόδειξη, για την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) των επαγγελματιών υγείας, με τελικό σκοπό την αποτελεσματική επικοινωνία, ενσυναίσθηση, διαχείριση χρόνου, συνεργατικότητα, ηγεσία, από πλευράς στελεχών υγείας. Η εκπαίδευση σε παρόμοιες καταστάσεις της καθημερινής ζωής στα νοσοκομεία, έχει πλέον αλλάξει!
Πυθεία: Φάρος Καινοτομίας στην Ελληνική Αγωγή Υγείας
Ως το μοναδικό Κέντρο Ικανοτήτων στην Ελλάδα στην ΥΓΕΙΑ, το Pytheia, εισήγαγε γρήγορα καινοτόμες τεχνολογίες και τεχνητή νοημοσύνη σε όλο το φάσμα της υγειονομικής περίθαλψης, από ιατρικά ιδρύματα μέχρι πανεπιστήμια και φροντιστές για τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Αυτή η επιτυχημένη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στοχεύει στην εφαρμογή αυτών των προηγμένων εφαρμογών σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια και νοσοκομεία, δημόσια και ιδιωτικά.
Προσεχής εκδήλωση: Μια νέα αυγή στην ιατρική εκπαίδευση
Στις 11 και 12 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής, το Πυθεία και η Γ’ Πανεπιστημιακή Χειρουργική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, στα πλαίσια του 33ου Πανελλήνιου Χειρουργικού Συνεδρίου, θα παρουσιάσουν από κοινού νέες ιατρικές εκπαιδευτικές μεθοδολογίες, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην ιατρική εκπαίδευση-κατάρτιση και την ερευνητική και κλινική πράξη.
11.11.2023