Ζωή Παχούντη: «Η «πανδημία εν κρανίω» μας έκανε τελικά πιο δημιουργικούς»

Ζωή Παχούντη: «Η «πανδημία εν κρανίω» μας έκανε τελικά πιο δημιουργικούς»

Ζωή Παχούντη


Η Ζωή Παχούντη είναι μία αισιόδοξη «δημοσιογραφική marketeer», ένα συντριβάνι θετικής ενέργειας που είναι υπεύθυνη για την Κοινωνική Ευθύνη της ΕΡΤ. Η Ζωή Παχούντη κατάγεται από την Κάρπαθο και την Αμοργό, έχει τρεις μεταπτυχιακούς τίτλους και προσπαθεί καθημερινά να κάνει τον κόσμο μας καλύτερο, μέσα από τις δράσεις που διοργανώνει και αναδεικνύει.

Πείτε μας λίγα λόγια για την επαγγελματική σας πορεία.

Σπούδασα σε Ελλάδα και εξωτερικό, έχω ζήσει και εργαστεί σε πολυεθνικούς οργανισμούς σε Γαλλία, Κίνα και Αμερική. Επέστρεψα μόνιμα στην Ελλάδα στις αρχές του 2014 και έχω προσληφθεί στην ΕΡΤ μέσω ΑΣΕΠ εδώ και 6 χρόνια. Προέρχομαι από τον ιδιωτικό τομέα, ένα μεγάλο σχολείο για την καριέρα μου στο marketing και την ΕΚΕ. Τα τελευταία 2 χρόνια προΐσταμαι του τμήματος ΚΕΕΠ (Κέντρο Επικοινωνίας & Ενημέρωσης Πολιτών) της ΕΡΤ που ανήκει στις Υπηρεσίες Διευθύνοντος Συμβούλου και συντονίζω την Επιτροπή Κοινωνικής Ευθύνης της ΕΡΤ. Επίσης, εκπροσωπώ την ΕΡΤ στο δίκτυο «Public Service Media – Contribution to Society» της EBU για θέματα Κοινωνικής Υπευθυνότητας στην Ευρώπη, αλλά και στο «Ελληνικό Δίκτυο για την Κοινωνική Ευθύνη» (CSR Hellas).

Πώς συνδέεται το marketing με την εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ); Τί υπαγόρευσε την ανάγκη για ΕΚΕ της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης;

Η ΕΚΕ εντάσσεται οργανικά στο επιχειρησιακό μοντέλο του οργανισμού και συνδέεται με δράσεις που έχουν ως στόχο το κοινό καλό. Η ΕΡΤ, με την επικοινωνιακή της δύναμη, συμβάλλει στην προβολή και ανάδειξη τέτοιων δράσεων. Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην ευρύτερη ενημέρωση των πολιτών και της επιχειρηματικής κοινότητας για θέματα ΕΚΕ και δεν περιορίζεται μόνο στις εκ του νόμου υποχρεώσεις της, αλλά διοργανώνει και η ίδια δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας.

Μέσα στο σύνθετο κοινωνικό περιβάλλον παγκοσμίως, με τα τεχνολογικά επιτεύγματα που επανακαθόρισαν τη σχέση μας με τα ΜΜΕ, ένας δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας θα πρέπει να προσδιορίζει διαρκώς τον ρόλο του σε σχέση με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και τις προσδοκίες των πολιτών. Το ζητούμενο από έναν τέτοιον φορέα είναι η παραγωγή Δημόσιας Αξίας που ισοδυναμεί με την ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών και την παραγωγή κοινωνικών αποτελεσμάτων.

Ζωή Παχούντη

Ποιά είναι η στρατηγική κοινωνικής υπευθυνότητας / ΕΚΕ της ΕΡΤ;

Οι βασικοί πυλώνες σχεδιασμού της ΕΚΕ για την ΕΡΤ είναι: η Κοινωνία, το Περιβάλλον και ο Άνθρωπος. Φέτος ειδικά, οι δράσεις μας είναι περισσότερο προσανατολισμένες στην προστασία του Περιβάλλοντος.

Η ΕΡΤ εναρμονίζεται με τη στρατηγική ΕΚΕ «Συμβολή στην Κοινωνία» της Ευρωπαϊκής  Ένωσης Δημόσιων Ραδιοτηλεοράσεων (European Broadcasting Union, EBU) και προσαρμόζει τις δράσεις της στην Ελληνική πραγματικότητα.

Υιοθετήσαμε φέτος και στηρίζουμε μέσω των δράσεών μας τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Γίναμε επίσης μέλη του Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR Hellas), ώστε να συμμετέχουμε στον διάλογο για θέματα ΕΚΕ, Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, με άλλες επιχειρήσεις και οργανισμούς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με στόχο την ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και καλών πρακτικών.

Πώς βιώσατε την περίοδο της πανδημίας COVID-19 και τί δράσεις ανέλαβε η ΕΡΤ;

Ευτυχώς, με υγεία. Προσωπικά βίωσα αρχικά μια «πανδημία εν κρανίω» γιατί αναβάλαμε αρκετά σχέδια και δράσεις μας που περιελάμβαναν συμμετοχή εργαζομένων και κοινού με φυσική παρουσία, αλλά στη συνέχεια προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες εργασίας που μας ανάγκασαν να μείνουμε σπίτι, διατηρώντας δημιουργική επαφή και συνεργασία με τηλεδιασκέψεις με τους συναδέλφους και συνεργάτες μας.

Νομίζω η περίοδος της πανδημίας μας έκανε τελικά πιο δημιουργικούς και εφευρετικούς. Ενώ σε κανονικές συνθήκες συνοδεύουμε τις ΕΚΕ δράσεις μας με το σύνθημα-hashtag #ΣυμμΕΡΤέχουμε προτρέποντας τον κόσμο να συμμετέχει σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις, να σηκωθεί από τον καναπέ, από την αρχή του εγκλεισμού εμπνευστήκαμε το σύνθημα #ΜένουμεΕΡΤ το οποίο χρησιμοποιήθηκε στις καμπάνιες της ΕΡΤ και στα κοινωνικά μας δίκτυα.

Η ΕΡΤ ανέλαβε από την πρώτη στιγμή της πανδημίας να διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση από όλες τις δομές της. Συντονίστηκε με τις πρωτοφανείς συνθήκες, αναπροσάρμοσε το ραδιοτηλεοπτικό πρόγραμμά της προκειμένου να διασφαλίσει την προστασία των εργαζομένων της αλλά και την αδιάλειπτη ενημέρωση του κοινού. Παράλληλα ενίσχυσε το ψυχαγωγικό πρόγραμμά της συντροφεύοντας το κοινό στη δύσκολη περίοδο του εγκλεισμού.

Ακολούθησε μια σειρά από δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες, όπως η Ενημερωτική εκστρατεία της ΕΡΤ «Μένουμε Σπίτι για όσους Αγαπάμε», οι ζωντανές συναυλίες των Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και χορωδίας σε νοσοκομεία της χώρας, η μετάδοση της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι» και βέβαια, η δημιουργία του ERTFLIX, η αναβαθμισμένη υβριδική πλατφόρμα της ΕΡΤ που ανανεώθηκε και εμπλουτίστηκε κατά τη διάρκεια του lockdown με νέο, εύχρηστο layout και πλούσιο περιεχόμενο. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ενέργειες της ΕΡΤ κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, τις υπόλοιπες θα παρουσιάσω εκ μέρους της εταιρείας στο συνέδριο «Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη» στις 22-23 Ιουνίου. Όλες οι δράσεις της εταιρείας αναρτώνται και στον ιστότοπο csr.ert.gr.

ερτ

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στις δράσεις σας;

Μέσα από τη συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικές μας δράσεις (καθαρισμός παραλιών, συγκέντρωση βιβλίων, ενημερωτικές ημερίδες, πράσινες εκστρατείες ενημέρωσης και δράσεις κ.ά), με την αθρόα προσέλευση σε εκδηλώσεις μας (π.χ. Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στον κήπο της ΕΡΤ), με αυξανόμενο τον αριθμό των πολιτών που συμμετέχουν στα social media μας με παρεμβάσεις, παρατηρήσεις, ιδέες τους, έχουμε λόγους να αισιοδοξούμε ότι η ΕΚΕ της ΕΡΤ κερδίζει έδαφος στις συνειδήσεις των πολιτών και στην κοινωνία. Η ΕΡΤ συμβάλλει στην κοινωνική συνοχή με την ενεργοποίηση όλων των πολιτών, παρέχοντας δημόσιο χώρο έκφρασης αιτημάτων, προτάσεων, ιδεών σε όλους-ες, αλλά και μέσα από την προώθηση δράσεων που ενισχύουν την αίσθηση του ανήκειν.

Είναι μετρήσιμα αυτά τα μεγέθη;

Στην ετήσια έρευνα που έχει γίνει πλέον θεσμός και πραγματοποιούμε στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης (ΔΕΘ), έχουμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τους πολίτες, να υποβάλλουμε ερωτήσεις και να επεξεργαστούμε τα δεδομένα. Πέρυσι μάλιστα συνεργαστήκαμε για την έρευνα με το τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με σύνθημα «Η ΕΡΤ σας ακούει: Θέλουμε τη γνώμη σας, τις ιδέες και προτάσεις σας για να γίνουμε καλύτεροι», η ΕΡΤ- ΕΡΤ3 εξέφρασε για άλλη μια φορά την εξωστρέφειά της προς την κοινωνία. Από τα αποτελέσματα των ερευνών των τελευταίων δύο χρόνων προκύπτει ότι ανταποκρινόμαστε ικανοποιητικά στους επιδιωκόμενους προγραμματικούς στόχους.

Γιατί για να πιστοποιείται ότι ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πολιτών και της κοινωνίας πρέπει να αξιολογούμαστε από τους ίδιους τους πολίτες.

Ζωή Παχούντη
Ζωή Παχούντηπηγή maxmag.rg