Γιατί άγονο νησί η Κάρπαθος και όχι άγονος ο πιο προβληματικός της Δήμος και οι δυσπρόσιτες κοινότητες του;

Γιατί άγονο νησί η Κάρπαθος και όχι άγονος ο πιο προβληματικός της Δήμος και οι δυσπρόσιτες κοινότητες του;

 

Το νέο μοντέλο διοίκησης των άγονων ακριτικών Δήμων-νησιών είναι μη λειτουργικό-καταστροφικό.. 

Του συγγραφέα-αρθρογράφου Μάκη Εμμ. Ρήγα-Ρηγοπούλη

‘Οπως ήδη έχει νομιμοποιηθεί προ πολλού και η Κάρπαθος ως ΑΓΟΝΟ ΝΗΣΙ,  προσπαθούμε να εμπεδωθεί το πιο σημαντικό γεγονός, ότι παρότι είναι μεγαλύτερη σε έκταση και σε πληθυσμό νησί πάνω από τα προβλεπόμενα από τον νόμο μικρονήσια κάτω των 3.000 κατοίκων..

ΚΑΙ ο για 27 ώρες πιο απόμακρος εξωτερικά και ο για ώρες αχανής με εσωτερική ορεινή δομή-μορφολογία Δήμος Καρπάθου  μπορεί να θεωρηθεί-καθιερωθεί αυτοδίκαια ως ο πιο ευάλωτος, ο πιο προβληματικός, περισσότερο και από  αυτούς των μικρονησίων.

Ξαναθυμίζουμε αυτή την ιδιαίτερη προσέγγισή μας και επί πλέον, διότι φάνηκαν τα πρώτα ψήγματα επίσημης  δημόσιας αναγνώρισής της από τον Υφυπουργό Χ.&Π.&Π. της παρούσης Κυβέρνησης  κ. Νίκο Ταγαρά.

Ο στεριανός, λοιπόν,  βουλευτής της Κορινθίας και Υφυπουργός αναγνωρίζοντας την διαχρονική, “ομοιο-συμπαιγνία-αναπηρίασης” της Φύσης και της Πολιτείας αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα, ξεκινώντας, για πρώτη φορά στην ιστορία, το νέο του πρόγραμμα  Πολεοδομικού, Χωροταξικού Σχεδιασμού της χώρας από τους Δήμους των 3Κ (Καστελλόριζο, Κάσο, Κάρπαθο) νησιών.

Πράγματι, αισθανόμαστε αισιόδοξοι και ευτυχείς, που και κάποιος τοπικός μας σημαντικός φορέας το ΤΕΕ Δωδεκανήσου με το Δ.Σ. και τον πρόεδρο του Αντ. Γιαννικούρη σε συνεργασία με το ΕΜΠ ασχολούνται, επιτέλους, με τα μικρά νησιά  το Καστελλόριζο και την Κάσο αλλά και τα πιο κεντρικά την Σύμη και την Χάλκη.

ΕΞΑΛΛΟΥ, ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ, ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ, Κ.Τ.Λ. ΑΝΑΓΚΕΣ- ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ  ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ 3Κ+Γ(ΑΥΔΟ) ΠΜΡΟΣΤΑΡΙΚΑ, ΑΓΟΝΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ  ΤΗΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ;

‘Ολα αυτά τα παραπάνω και τα παρακάτω για την άγονη Κάρπαθο τα “ανεκάλυψε” από πολύ μακριά, την στεριά, ο κ. Υφυπουργός, ευχόμαστε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιαννικούρης της διπλανής Ρόδου να επαναπροσδιορίσει την θέση του για την χειρίστη προβληματικότητα Δήμου-κοινοτήτων-νησιού της χώρας, συμπεριλαμβάνοντας και την Κάρπαθο.

Είμαστε βέβαιοι, ως πρόεδρος του ΤΕΕ, θα γνωρίζει από την μία πόσους μόνιμους υπαλλήλους Π.Ε. της Τεχνικής Υπηρεσίας για μελέτες, κ.τ.λ. διαθέτει ο Δήμος Καρπάθου.. ΕΝΑΝ ΗΡΩΑ(!), ακόμη και τα γραφτά λόγια  περιττεύουν.. Και από την άλλη θα γνώριζε γι΄ αυτήν, την, από καιρού, υψηλού συμβολισμού πρωτεροποίηση του νησιού μας σε πιλοτικό προγραμμα  από ανώτερο του, σε θέμα που άπτεται της άμεσης αρμοδιότητάς του.

Είναι, λοιπόν, κατά πρώτο να μην χαιρόμαστε και να μην αναπτερώνεται το ηθικό μας από την επίσημη πρωτεροποίηση του υπερπέραν νησιού μας σε υψηλού συμβολισμού πιλοτικό πρόγραμμα από τον Υφυπουργό, τον οποίο ευχαριστούμε από καρδιάς.. και κατά δεύτερο για το στίψιμο του μυαλού και της καρδιάς μας να προσπαθούμε, αναδεικνύοντας μέχρι και την τελευταία πληγή του Φαραώ στον τόπο  μας αλλά και τα κατά το δυνατό αντίδοτα-φάρμακά τους.

Όπως, πιστεύουμε ότι σύμφωνα με την ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗ και ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ θα πρέπει από εδώ και εξής να ισχύει, δηλ. να ξεκινούν γενικά όλες οι δημόσιες πιλοτικές και μη πρωτοβουλίες από τα παραπάνω νησιά μας,  που υστερούν στα πάντα.. μαζί με τα μικρά νησιά, έστω και κεντρικά νησιά, που απολαμβάνουν, όμως, τα πάντα και πρώτιστα τις καθημερινές τους συγκοινωνίες που τα βγάζουν εκτός του κυρίαρχου, της  απομόνωσης, κ.τ.λ.

Πιστεύουμε και οι πολιτευτές Δωδεκανήσου είναι γνώστες της εξόριστης κατάστασης των 3Κ νησιών-Δήμων και προσπαθούν το καλύτερο δυνατό αλλά φαίνεται δυσκολεύονται να κάνουν την εξαίρεση των εξαιρέσεων, μεταξύ των Δώδεκα-νησιών-παιδιών τους..

Δοθείσης, όμως, αυτής της “ξενοπασάρικης” χρυσής ευκαιρίας-πάτημα περιμένουμε από τους νησιωτικούς πολιτικούς να προωθούν τα πάντα και προς αυτήν την σωτήρια πιλοτική κατεύθυνση και όχι μόνο προς τα εκτός ορίων νησιά μας.

Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν υποτιμούμε τις τελευταίες αξιέπαινες προσπάθειες των πολιτικών μας για την σωρεία σημαντικών πρωτοβουλιών για τα νησιά και για τις οποίες τους είμαστε ευγνώμονες. Και ειδικότερα όσους ή λόγω που ζούνε οι ίδιοι τα προβλήματα ή και από την υψηλή κυβερνητική τους θέση, των συμπατριωτών μας, του Υπουργού Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη από τις Μενετές και του Προέδρου της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής βουλευτή Μ. Κόνσολα από την Όλυμπο, είχανε προσφέρει και μπορούν και προσφέρουν περισσότερα..

Καταγράψαμε ήδη στα δύο προηγούμενα άρθρα τόσο τις αρκετές πρωτοφανείς εισαγόμενες κρίσεις, όσο και τα ιδιαίτερα κακά της μοίρας των 3Κ  και ειδικότερα του νησιού μας(αρκετά δύσβατα “νησιά” σε ένα).. Όλα αυτά μαζί πολλαπλασιάζουν τις αβάστακτες συνθήκες διαβίωσης, που κατά συνέπεια “οι άγονες οικογένειες πιάνουν τα μάτια τους” και  δυστυχώς ερημώνουν τα χωριά και τα νησιά το ένα μετά του άλλου. Ασφαλώς, δεν αναφερόμαστε για τους επισκέπτες μας που έρχονται για μερικές ημέρες, εβδομάδες, κ.τ.λ. και όλοι οι μόνιμοι τους παράσχουν ότι καλύτερο..

Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι η πολιτεία θα προβεί το συντομότερο στην υλοποίηση των παρακάτων, κ.τ.λ. ανακουφιστικών μέτρων στα άγονα νησιά, για να σταματήσει η πολλαπλή θανατηφόρος αιμορραγία, που τα μαστίζει διαχρονικά αλλά έχει ενταθεί περισσότερο από την έναρξη των νέων αυτοδιοικητικών θεσμών, σύμφωνα με τις στεντόριες κραυγές απογοήτευσης όλων των κοινοτήτων που συναποτελούν τον Δήμων:

1) ΟΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΑΝΕΣΗ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥΣ..

2) Η ΝΗΠΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΛΙΓΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟ-ΟΥΣ  ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΟΥΝ ΕΚΤΌΣ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ Ή ΝΑ ΕΡΗΜΩΝΟΥΝ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΕΝΤΟΣ..

3) Ασφαλώς, όλοι οι προηγούμενοι δημοτικοί θεσμοί “Καποδίστριας, Καλλισθένης, Καλλικράτης” είχανε γραφτεί αποκλειστικά και μόνον για τους μεγάλους δήμους της χώρας, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα και περισσότερο τα ηπειρωτικά, που μπορούν να σηκώνουν άνετα όλα τα αναφυόμενα προβλήματα με την πληρέστερη επάνδρωση, τις αρτιότερες υποδομές και υλικοτεχνολογικό εξοπλισμό με τους ικανοποιητικούς τους πόρους και το σπουδαιότερο την κοντινή, στεριανή αλληλεξάρτηση των Δήμων τους..

Ή έστω για τα μεγάλα αυτάρκη νησιά-Δήμους, που, όμως, μετρώνται στα δάκτυλα, που μπορούν  με τις ίδιες θετικές προδιαγραφές να σηκώνουν άνετα  τις όποιες υποχρεώσεις τους.

Τι γίνεται, όμως, με τις εκατοντάδες κατοικημένα μικρομεσαία νησιά-Δήμους και ειδικά αυτά που η μητέρα Φύση “τα ξεγέννησε” στην άκρη του κόσμου, όπως τα δικά μας, και είναι αδύνατο των αδυνάτων να εκπληρώσουν τις πάμπολες υποχρώσεις τους;

Καλά, οι ευρωπαίοι δεν πρόβλεψαν καθόλου αλλά μαζί και οι έλληνες ιθύνοντες(;) “των αντιγραφέων” των δημοτικών μας θεσμών γιατί δεν λαμβάνουν υπόψη, και πολύ εύκολα προσεταιρίζονται κάθε ευροεισαγόμενο θεσμό, αδιακρίτως, χωρίς να λαβαίνουν υπόψη, εάν κάνουν φοβερή ζημιά σε μία χώρα που η πολυνησιακή της και έκταση και τουρ. συνεισφορά(3/5) είναι μεγαλύτερες από την στεριανή; Και επί πλέον σε σύγκριση “τα κρατικά χρηματοδοτικά ανταποδοτικά τέλη” είναι μηδαμινά.. τα νησιά-Δήμοι παραμένουν ο φτωχός συγγενής, παρά τις τελευταίες αναλαμπές..

Έτσι, από την μία  προς και από τα κάτω Δήμος-κοινότητες “καίγονται” σε όλα τα επίπεδα..  και περισσότερο με τους μηδαμινούς πόρους των 1.000 ευρώ στις κοινότητες με πληθυσμό μέχρι 300 μόνιμους κατοίκους και των 2.000 ευρώ από 301 μέχρι  2.000 κατοίκους, μόνον για επείγουσες και δύσκολες γραφειοκρατικές καταστάσεις!! Και από την άλλη η Κέντρική Διοίκηση(Κ.Δ.) “καίει”-φορτώνει από τα πάνω τον Δήμο κατά κόρον-ψόφον, ότι φανταστείτε..

Άρα και ο ίδιος ο άγονος Δήμος-νησί δεν μπορεί να είναι αυτάρκης σε τίποτα, όπως η Κάρπαθος, “τσουρουφλίζεται” ένθεν από τα κάτω και ένθεν από τα πάνω, μέχρι του σημείου να μην μπορεί να ανταπεξέλθει ακόμα και στις άμεσες, στοιχειώδεις καθημερινές του ανάγκες, νερό-ύδρευση, αποχέτευση, φωτισμό, δρόμους, μελέτες, κ.τ.λ, κ.τ.λ.. χωρίς καμία αλληλεσύνδεση από τα πάνω μέχρι κάτω..

4) Από τα πολύ παλιά η Βυζαντινή Αυτοκρατορία παρέμεινε Αυτοκρατορία γιατί εκτιμούσαν δεόντως τους ακρίτες με πολλά προνόμια, ένα από τα οποία υπήρξε η παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων και άλλων προνομίων..  εξίσου, τόσο η Τουρκία, όσο και η Ιταλία που ακολούθησαν την κατοχή τους τα συνέχισαν.. και η Ε.Ε. με τον θεσμό της ΝΗΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ συνεχίζει να αναγνωρίζει τις πάμπολες στερητικές αδυναμίες των νησιών και παρέχει πλείστα όσα για την κάλυψη των ανισοτήτων  τους.

Ενώ, τώρα, παρόλο που και το Ελληνικό Σύνταγμα κατοχυρώνει την νησιωτικότητα, όλα μένουν στα χαρτιά, κενό γράμμα.. Και όχι μόνον, η μητέρα πατρίδα δημεύει-ιδιωποιείται ακόμη και τα σχινοασπάλαθα χωράφια τους, με αναβαθμίδες, αλώνια, με δημόσια έγγραφα διαχρονικής κατοχής από τους ιδιοκτήτες, κ.τ.λ. με πρόσχημα των “δασικών” και των δαπανηρών γραφειοκρατικών διαδικασιών.. και ερημώνοντας επί πλέον “τα ανάπηρα ακριτικά 3Κ+Γ νησιά”, αφού αφήνουν επί ξύλου κρεμάμενους τους ακρίτες γεωργοκτηνοτρόφους, χωρίς αντικείμενο απασχόλησης.

Άρα,  είναι καιρός να ενεργοποιηθούν άμεσα όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες (επιχορηγήσεων) της Νησιωτικότητας της Ε.Ε., ξεκινώντας οπωσδήποτε ΜΕ ΜΟΝΙΜΑ ΜΕΤΡΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Κ.Τ.Λ. ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΝΗΣΙΩΝ-ΔΗΜΩΝ, όπως π.χ.:

5) ΟΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ, ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, κ.τ.λ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΟΣΚΕΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ  ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ  ΜΕΣΩ ΤΗΣ Ε.Ε.. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟΓΗΘΕΝΤΕΣ ΑΙΤΟΥΜΕΝΟΥΣ  ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΚΑΤ΄ ΑΡΧΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΝΗΣΙΩΝ..  με ευθύνη επίβλεψης υλοποίησης τους από τους ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ.

6) Όπως, ταυτόχρονα, Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει κάθε περιφέρεια για να οργανώνει μόνιμα επιστημονικά επιτελεία, που θα  επισκέπτονται όλα τα άγονα νησιά-Δήμους-κοινότητες, κατά σύντομα τακτά χρονικά διαστήματα, πραγματοποιώντας τις πλέον εξεζητημένες γραφειοκρατικές υπηρεσίες, όπως π.χ. για μελέτες για όλα τα προγραμματιζόμενα έργα τους μικρά-μεγάλα, κ.τ.λ.

7) ΜΕΙΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΣΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΦΠΑ.- Ε.Ν.Φ.Ι.ΑΚΙΝΗΤΩΝ- ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ  ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ, εργατικών, επαγγελματικών, επιχειρηματικών, ενοικίων, κ.τ.λ, ασφαλίσεων, τόσο για τους μόνιμους κατοίκους τους, όσο και για όλους τους, επί τόπου, δημοσίους υπαλλήλους, μονίμους τουλάχιστον για 5ετία.

8) Για καλύτερη οργάνωση  των υπηρεσιών των  δυσπρόσιτων, προβληματικών Δήμων-Κοινοτήτων, όπως της Καρπάθου ή του Πολυνησιακού Ανάγλυφου του Συμπλέγματος Μεγίστης, να χωρίζεται ΜΕ ΝΟΜΟ σε ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ  ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ,  με όλες τις ζωτικές υπηρεσίες της καθημερινότητας για την καλύτερη, άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών του, ανάλογα του πληθυσμού, της εγγύτητας, της προβληματικότητας, της εισπρακτικότητας-επιχειρηματικότητας, όπως π.χ. οι:

α)Όλυμπος-Διαφάνι.

β)Μεσοχώρι-Σπόα.

γ)Απέρι-Βωλάδα-Όθος-Πυλές.

δ)Μενετές-Αρκάσα.

ε)Πηγάδια.

9) Πιστεύουμε η γενική έλλειψη προσωπικού στα άγονα νησιά-Δήμους θα μπορούσε να απαντηθεί με ξεχωριστούς διαγωνισμούς:

α) Στην άμεση πρόσληψη αποκλειστικά με μόνιμους υπαλλήλους, οι οποίοι θα υπηρετούν τουλάχιστον για μία 5ετία με όλες τις παροχές, την μείωση όλων των φορολογικών, ασφαλιστικών, κ.τ.λ. συντελεστών,  όπως ακριβώς για τους μόνιμους κατοίκους, κ.τ.λ.

β) Απαιτείται ελαχίστη στελέχωσή τους, άρα ΠΡΩΤΕΡΟΠΟΙΗΣΗ στην άμεση, πλήρη ψηφιακή αναβάθμισή τους.  1

0) Στις δε δύσβατες κακοτοπιές, όπως του νησιού μας αλλά και του Συμπλέγματος Μεγίστης, υπάλληλος  του ΚΕΠ με ψηφιακή ετοιμότητα θα μπορούσε να περιοδεύει εναλλάξ σε κάθε κοινότητα για κάθε δημοτική- κρατική γραμματειακή- υποστήριξη, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Μα θα πρέπει η Κ.Δ. και οι Δήμοι να βρίσκονται αιωνίως στην νιρβάνα τους να τρέχουν σε βουνά και σε λαγκάδια  ολόκληρους πληθυσμούς όλων των απρόσιτων χωριών από το ένα άκρο στο άλλο άκρο του μακρόστενου νησιού, στην πρωτεύουσα Πηγάδια ή  από τα άλλα νησιά του Συμπλέγματος Μεγίστης στην πρωτεύουσα Καστελλόριζο;

Ή από τα άγονα νησιά-δήμους στην πρωτεύουσα του Νομού ή ακόμη και της Περιφέρειας!! Και για τους, ως επί το πλείστον, μεγάλους σε ηλικία, ανυπέρβλητο εμπόδιο, ενώ η απάντηση είναι τόσο απλή,  να περιοδεύει μόνο  ένας υπάλληλος στους άγονους δήμους και κακοτράχαλες κοινότητες!  Από την μία πρέπει να εξάρουμε τις εκσυγχρονιστικές προσπάθειες των πιονέρων της ψηφιακής επανάστασης που συντελείται τα τελευταία χρόνια και μειώνει κάπως τις ταλαιπωρίες.

Από την άλλη, όμως, κανένας αρμόδιος  δεν σκέπτεται τον μεσήλικο και πάνω, και αρκετό πληθυσμό της χώρας, που παραμένουν τεχνολογικά-ψηφιακά αναλφάβητοι και ειδικότερα στα αποκλεισμένα νησιά και χωριά της;

11) Τους  εποχιακούς υπάλληλους, που θα μπορούσανε να καλύψουν πολλά κενά την σεζόν που είναι άκρως απαραίτητοι στος άγονους Δήμους, γιατί, από την μία, η Κ.Δ. συνεχίζει απτόητη να βγάζει απόφαση πρόσληψής τους τον Φεβρουάριο και μέχρι να τελειώσουν οι δαιδαλώδεις διαδικασίες πάει μέχρι πίσω τον Ιούλιο και μερικές φορές μέχρι και τον Σεπτέμβριο, δηλ. πάλι κατόπιν εορτής, κατόπιν τουρ. σεζόν; Και από την άλλη, επειδή οι προσλήψεις γίνονται γενικά ρουσφετολογικά, καταλήγουν να μην καλύπτουν την πληθώρα των ζωτικών υπηρεσιών του Δήμου.. “και μετά θα”..

12)  Το ισχύον εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής κομματιάζει σε αρκετές “φατρίες”, αποδυναμώνει και δυσκολεύει το πρώτο κόμμα της Δημοτικής Αρχής χωρίς την  απαιτούμενη δυνατή “κυβερνώσα πλειοψηφεία”. Έτσι, τα παντοειδή συμφέροντα (προσωπικά, συγγενικά, κομματικά, επιχειρηματικά, τοπικιστικά, κ.τ.λ.)  είναι τόσο ισχυρά και ασυννενόητα,  που παραλύουν τις όποιες δημοτικές αρχές να υλοποιούν κάθε πρόγραμμά τους και την αειφόρο αναπτυξιακή προοπτική του τόπου.

Επαναλαμβάνουμε ότι προσπαθούμε να αναθερμάνουμε την τροφή ζωής για το άτυχο νησί μας,  που θεωρούμε μπορούν να την χωνέψουν για τα καλά οι συμπατριώτες  μας και οι παραπάνω αρμοδιότεροι από εμάς και να παράσχουν όλα τα παραπάνω προαπιτούμενα και όχι μόνο.. χωρίς να θεωρούνται σε καμία περίπτωση χαρισματικά αλλά κάποιες ανάσες ζωής σε εκ γενετής 100% φυσικές αναπηρίες, που δυστυχώς η μητέρα-πολιτεία συνεχίζει να τις παραβλέπει.

Είμαστε οραματιστές αλλά είμαστε και ρεαλιστές..  μόνον ΕΝΩΜΕΝΟΙ όλοι οι άγονοι νησιωτικοί-δημοτικοί-κοινοτικοί, πολιτικοί, κοινωνικοί, επιχειρηματικοί, συλλογικοί, κ.τ.λ. φορείς μαζί μπορούν να φέρουν την επ-ΑΝΑΣΤΑΣΗ “στον Λάζαρο”, δηλ. στα ψυχορραγούντα ακραία παραμεθόρια νησιά και χωριά μας..

Γιατί, άραγε, η δημόσια συνδρομή της μητέρας πολιτείας να περιορίζεται μόνον σε μεμονωμένα ανάπηρα άτομα και όχι σε εθνικούς της ανάπηρους τόπους-νησιά-Δήμους-κοινότητες, που προφανώς ξεκληρίζονται ολόκληροι πληθυσμοί αγονονησιωτών;

Η Άμυνα της χώρας οπωσδήποτε αποτελεί ύψιστη Εθνική προτεραιότητα αλλά χωρίς και την θωράκιση των άγονων Εμπροσθοφυλακής νήσων της διακεκαυμένης ζώνης και από όλες τις άλλες απόψεις, αφήνοντάς τες να ερημώνουν, πιστεύουμε και η Άμυνα μοιραία τραυματίζεται πολλαπλά..

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.. ΚΑΙ  ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ..

ΜΕΡΡ– 27/2/2023.

Καρπαθιακά Νέα