Επι σειρά ετών τονίζουμε πως επιβάλλεται όλοι οι φορείς Καρπάθου και Κάσου να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να συμφωνήσουν σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο δρομολογίων και να απαιτήσουν την προκήρυξή τους για δέκα χρόνια με πλοίο 1ης κατηγορίας, ώστε να μη αγωνιούμε κάθε χρόνο ποιο πλοίο και τι δρομολόγια θα εκτελεί . [i]
Δυστυχώς μετά την μερική ικανοποίηση του αιτήματος μας για τρία δρομολόγια από Πιεραια μέσω Σαντορίνης και την ανάληψη εκτέλεσής τους από το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ, ξεχάστηκε το αίτημα για σύναψη πολυετούς σύμβασης με πλοίο 1ης κατηγορίας που θα έλυνε μακροχρόνια το πρόβλημα και θα έδινε την δυνατότητα στην εταιρεία που θα αναλάμβανε την σύμβαση για ναυπήγηση νέου πλοίου ειδικά για την εξυπηρέτηση της γραμμής. Ακόμη και την ανάγκη προσθήκης ενός ακόμη τοπικού δρομολογίου κατά την θερινή περίοδο από Ρόδο προς Κρήτη και επιστροφή για αντιμετώπιση των αυξημένων μεταφορικών αναγκών οι τοπικοί φορείς παρά την περσινή προτροπή μας την θυμήθηκαν αργά, λίγο πριν το καλοκαίρι .[ii] Παράλληλα άλλοι ζητούν την δρομολόγηση ταχύπλοου από την Σητεία , που όπως αποδείχθηκε στην πραξη πως παρα το το υψηλό κόστος του- (75.000 ευρώ ανά δρομολόγιο)-, ελάχιστα εξυπηρετεί τα νησιά μας και άλλοι την επέκταση για το καλοκαίρι ενός δρομολόγιου του ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ από Ρόδο προς Καρπαθο-Κασο -Ρόδο, όπως γινόταν μέχρι πέρσι , αίτημα που φέρεται να εξετάζεται ευνοϊκά από το Υπουργείο αλλά δεν εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες από Κρήτη . Διαβάζουμε βέβαια πως οι Δήμαρχοι Σητείας , Καρπάθου και Κάσου ζητούν την επέκταση του δρομολόγιου αυτού μέχρι την Σητεία, αίτημα όμως εκ των πραγμάτων είναι αντικειμενικά δύσκολο να ικανοποιηθεί γιατί θα ανατραπούν τα ήδη εξαγγελμένα δρομολόγια του πλοίου.
Ευκολότερο και πιο συμφέρον για τα νησιά μας κρίνουμε πως θα ήταν η εκτέλεση του ζητούμενου τοπικού δρομολόγιου από Ροδο μεχρι Σητεία και επιστροφή από το ΜΛΠΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ, που μπορεί να εκτελεσθεί χωρίς καμία μεταβολή των ήδη προγραμματισμένων δρομολογίων του πλοίου με αναχώρηση του από Ρόδο το Σάββατο το απόγευμα 17.30 και από Σητεία στις 05.00 της Κυριακής.
Με το δρομολόγιο αυτό εκτός των άλλων θα μπορουν κάτοικοι και επισκέπτες της Κρήτης να πραγματοποιούν ημερήσιες εκδρομές προς Κάσο και Κάρπαθο το Σάββατο και την Κυριακή.
Εν όψει όμως της νεας προκήρυξης μισθωσης των αγόνων για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο επιβάλλεται να επαναφερθεί το αίτημα για μακροχρόνια μίσθωση της γραμμής με πλοίο 1ης κατηγορίας και να ζητηθεί να αφαιρεθεί από το μέσω Ηρακλείου δρομολόγιο η προσέγγιση στην Ανάφη, που έχει σαν συνέπεια την επιβάρυνση της διάρκειας του ταξιδιού κατά 1.5 περίπου ώρα και προστεθεί στην προκήρυξη για την θερινή περίοδο από 15 Απριλίου μεχρι 15 Οκτωβρίου τοπικό δρομολόγιο από Ρόδο- Κάρπαθο-Κάσο – Ηράκλειο και επιστροφή
[i] ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΗ και https://protaikarpathos.blogspot.com/ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ/Άξιοι της μοίρας ……και των αιτημάτων μας.
[ii] https://protaikarpathos.blogspot.com/
7.6.2024
Καρπαθιακά Νέα