To MotorOne και η VOM στις πιο εμβληματικές ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024

To MotorOne και η VOM στις πιο εμβληματικές ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024

Του Βασίλη Ορφανού

To MotorOne και η VOM βρεθήκαμε στις πιο εμβληματικές ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, με σκοπό να οδηγήσουμε την χωμάτινη μοτοσικλέτα της Ducati, την Desert X Rally, στα όρια.

Η Ducati εξέλιξε την βασική έκδοση της Desert X, αφιερώνοντας την X Rally σε εκείνους τους μοτοσικλετιστές που τους έλκει η εκτός δρόμου οδήγηση, μαζί με τις προκλήσεις που αυτή γεννά σε ιδιαίτερα απαιτητικές και δύσκολες χωμάτινες διαδρομές, όπως αυτές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Όπως όλες οι Ducati, η νέα Desert X Rally έχει ένα μοναδικό στυλ σχεδίασης. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στα νέα γραφικά της, που είναι τυπωμένα σε ενισχυμένο PVC αυτοκόλλητο για μεγάλη αντοχή στη σκληρή χρήση. Όπως την κοιτάζεις, με την πρώτη ματιά, ξεχωρίζουν οι νέες χωμάτινες αναρτήσεις της Kayaba με τις μεγάλες διαδρομές εμπρός και πίσω, το μπροστινό ψηλό μαύρο φτερό της τύπου enduro και το σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Ohlins.

Αυτός ο τεχνικός εξοπλισμός που οι Ιταλοί μηχανικοί τοποθέτησαν επάνω της, κάνει τη Desert X Rally μια πραγματική μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου.

Το ψηλά τοποθετημένο εμπρός φτερό εγγυάται λειτουργικότητα ακόμη και σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες εδάφους, οι αναρτήσεις εμπρός με 250 χιλ. διαδρομή και πιρούνι τύπου cartridge και το μονό πίσω αμορτισέρ με μεγαλύτερο έμβολο των 46 χιλ. και διαδρομή και εδώ στα 240 χιλ., προέρχονται από τον κόσμο του motocross και επιτρέπουν στον αναβάτη της Ducati να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο.

Συνολικά η μοτοσικλέτα με αυτή την αύξηση στις διαδρομές των αναρτήσεων μεγάλωσε το ύψος της από το έδαφος κατά 20 χιλ, αλλά και το ύψος της σέλας της. Παράλληλα, οι νέοι τροχοί 21″ και 18″ είναι εφοδιασμένοι με τα αγωνιστικά στεφάνια της Excel Takasago και ενισχυμένες ακτίνες, φορώντας ότι πιο κορυφαίο σε σύνολο υπάρχει, ειδικά για εκτός δρόμου αγωνιστική χρήση, κάνοντας τη Rally μια ασταμάτητη μοτοσυκλέτα σε κάθε τύπο εδάφους.

Αυτές οι λύσεις μαζί με την προστατευτική ποδιά της, που είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, το πεντάλ ταχυτήτων και το πίσω λεβιέ του φρένου από αλουμίνιο ergal, προσδιορίζουν αναμφίβολα τη Desert X Rally ως μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για να αντιμετωπίσει τις πιο ακραίες περιπέτειες και συνθήκες.

Παραλαμβάνοντας την συγκεκριμένη μοτοσικλέτα από την φιλόξενη επίσημη Ελληνική αντιπροσωπεία της Ducati, στο μυαλό μας είχαμε μια δύσκολη και άκρως απαιτητική δοκιμή. Εν όψη του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θέλαμε να την οδηγήσουμε μέσα στις πιο επίπονες, δύσκολες και άνυδρες ειδικές του εθνικού μας αγώνα.

 

Ε.Δ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ

Την επόμενη ημέρα, ξεκινώντας αξημέρωτα, έχουμε κατεύθυνση προς Μπράλο. Με την ανατολή του ήλιου και θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 13 βαθμούς Κελσίου βρεθήκαμε στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα στο χωριό Ελευθεροχώρι, σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο ανάμεσα στα έλατα, προκειμένου να κάνουμε την ομώνυμη ειδική.

Έχοντας μελετήσει πολύ καλά το road book που μας προμήθευσε η αλυτάρχης του εθνικού μας αγώνα η κ. Πασσαλή μπαίνουμε στην ειδική. Οδηγούμε σβέλτα έχοντας διαλέξει το πρόγραμμα Enduro από τους 6 διαφορετικούς «χάρτες» της Desert Χ Rally. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν στο ψηφιακό έγχρωμο καντράν και μαζί η αδρεναλίνη μας.

Όλα λειτουργούν άψογα. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο της Desert Χ Rally από χωροδικτύωμα με ενεργό σημείο του το πάνω μέρος του κινητήρα της, είναι στιβαρό και άκαμπτο. Οι αναρτήσεις αποσβένουν τα πάντα στο πέρασμα μας και οι τροχοί αντέχουν τις αμέτρητες πέτρες και το κακοτράχαλο έδαφος.

Αν και έχει περάσει γκρέιντερ στη διαδρομή και είναι όμορφα στρωμένη, τα εμπόδια είναι πολλά. Τόσο το πιρούνι όσο και το πίσω αμορτισέρ στην πραγματικότητα έχουν τις ίδιες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στις επαγγελματικές μοτοσικλέτες enduro και motocross. Στο εμπρός μέρος έχουν τοποθετηθεί νέες πλάκες ειδικού κράματος αλουμινίου πιο ελαφριές και πιο άκαμπτες.

Αυτό που παίρνει εξίσου άριστα όμως είναι το quick shifter με το οποίο είναι εφοδιασμένη, κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων κυριολεκτικά παιχνίδι, γεγονός που μας βοήθησε πάρα πολύ. Τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων γίνονται με μια πολύ μαλακή αίσθηση, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο, άρα και γρήγορες επιλογές γραμμών στη διαδρομή.

Τα χιλιόμετρα στα ανοικτά κομμάτια της ειδικής ανεβαίνουν πολύ σε τριψήφια νούμερα και όπως φτάνουμε σε κλειστές στροφές, εκεί στα φρένα, νιώθεις την αδράνεια του βάρους της – 211 κιλά στεγνή, με το όμορφο και εργονομικό ρεζερβουάρ χωρητικότητας 21 λίτρων σε καύσιμα. Τότε είναι που αναλαμβάνουν τα μπροστινά φρένα με τις κορυφαίες δαγκάνες της Brembo.

Το πίσω μέρος της Rally μοτοσικλέτας μας αποτελείται από ένα ψαλίδι αλουμινίου τοποθετημένο σε διαφορετικό σημείο στήριξης από την αδερφή της Desert X. Οι νέες αναρτήσεις σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη διαδρομή και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία τώρα είναι στα 280 χιλ., βοηθούν στα μεγαλύτερα εμπόδια. Εμείς στην πορεία μας συναντήσαμε πολλά από αυτά αλλά τα περάσαμε επιτυχώς.

Ε.Δ. ΠΑΥΛΙΑΝΗ

Φτάνοντας στο τελείωμα της ειδικής, περνάμε βορειοδυτικά με ένωση από ασφάλτινο έδαφος για μια κορυφαία ακόμη ειδική αυτή της Άνω Παύλιανης. Μέσα πλέον στον Εθνικό Δρυμό της Οίτης, βρισκόμαστε σε μια τοποθεσία που την αγαπάμε πάρα πολύ. Από την προετοιμασία μας πριν το νικηφόρο RALLY DAKAR του 2003 την είχαμε εντάξει στην προπόνηση μέχρι το Αντίρριο.

Φτάνοντας στα Πυρά του Ηρακλέως, πάνω από το χωριό Κουμαρίτσι, κάνουμε μια μικρή ανασυγκρότηση. Μειώνουμε λίγο ακόμα την πίεση του πίσω ελαστικού και ετοιμαζόμαστε για την πολύ γρήγορη ειδική των 22,47 χιλιομέτρων, που είναι αρκετά πιο φαρδιά σε σχέση με την προηγούμενη και στα τελειώματα της πατημένη με αλλεπάλληλες κατηφορικές φουρκέτες.

 

Μετράμε αντίστροφα 3…2…1…Go… και παίρνουμε εκκίνηση. Έδαφος σκληρό από την παρατεταμένη ανομβρία και έχοντας τρίτη σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητα μας είναι ξανά μεγάλη. Σε πολλά σημεία έχει τόση σπαρμένη πέτρα που σε κάνει να αναρωτιέσαι, μετά τα πρώτα 10 πολύ γρήγορα αυτοκίνητα, πώς θα μεταμορφωθεί προς το χειρότερο η ειδική.

 

 

Η θέση οδήγησης της X RALLY είναι πολύ καλή χάρη στην εργονομία της στις γωνίες των χεριών και των ποδιών του αναβάτη. Ο φίλος και συναθλητής μας από τον αγώνα μας στο Dakar του 2004, Matteo Graziani, που έχει αναλάβει εδώ και αρκετά χρόνια την εξέλιξη της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας, βοήθησε με την πείρα του τα μέγιστα σε αυτό το τομέα.

Μια ακόμη μεγάλη βοήθεια έχουμε από τον κινητήρα της Ducati. Πρόκειται για μια εξέλιξη για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα του V2 Testastretta, με σύστημα desmo, πατέντα της Ιταλικής εταιρείας και χωρητικότητα στα 937 κ.εκ. Αποδίδει 110 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 σαλ.

Έχει πολλή ομαλή και άκρως διαχειρίσιμη παροχή ισχύος. Πιστέψτε μας, αυτή η δύναμη είναι υπέρ αρκετή και δεν χρειάζεσαι περισσότερους ίππους. Τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας, όπως οι έξι χάρτες χαρτογράφησης (Sport, Wet, Urban, Touring, Enduro, Rally) και τα συστήματα Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Cruise Control, είναι σεταρισμένα με όλα τα νέα πλαίσια ασφάλειας ακόμη και για τις πιο σκληρές και απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές.

 

 

Η πέτρα είναι παντού άφθονη, τα χιλιόμετρα αρκετά και σε ορισμένα γρήγορα κομμάτια, ευτυχώς το σταμπιλιζατέρ της Ohlins δρα σωτήρια, αφού μας γλιτώνει από βίαιο σκαμπίλιμα του τιμονιού. Μέσα στη σκιά των ελάτων η οθόνη αλλάζει από σκούρα σε φωτεινή, ενώ όπου περνάει το φως του ήλιου μας φωτίζει υπέρλαμπρα. Εκεί μας βοηθάει και η ειδική ιριδίζουσα ζελατίνα της ARAI που σταματάει κυριολεκτικά τις ακτίνες του ήλιου που πέφτουν πάνω της.

 

Ε.Δ. ΤΑΡΖΑΝ

Η συνέχεια μας βρίσκει ξανά στους δρόμους με πορεία προς Γοργοπόταμο. Περνάμε από Λιανοκλάδι, Σπερχειάδα, Μακρακώμη και ανηφορίζουμε τα βουνά της περιοχής. Κινούμαστε ανάμεσα από βελανιδιές και η θέα είναι εκπληκτική. Φτάνουμε για μια ακόμη φορά στην εκκίνηση ίσως της πιο θρυλικής ειδικής του αγώνα, την ξακουστή σε όλο το κόσμο, «Ταρζάν».

 

 

Το όνομα της το πήρε από τον Γιώργο Μπούργο, που ζούσε σαν ερημίτης στην καλύβα του στη Φουρνά Ευρυτανίας, για αυτό και του έδωσαν το παρατσούκλι Ταρζάν. Ο θρύλος του έχει συνδεθεί με το Ράλλυ Ακρόπολις κι έτσι η ειδική βαπτίστηκε με το όνομα του.

Το έδαφος της σκληρό αλλά γεμάτο φυτευτή πέτρα. Η ειδική είναι φλατ άουτ, πολύ γρήγορη, μέσα στο πράσινο από τα δάση των βελανιδιών. Η θέα που βλέπουν τα μάτια μας είναι εκπληκτική, με τα γύρω βουνά να στέκουν επιβλητικά. Σταματάμε για λίγο κάτω από τη σκιά μιας μεγάλης βελανιδιάς σβήνοντας τον κινητήρα και απολαμβάνουμε τη δροσιά της. Ησυχία και ηρεμία παντού. Αυτή είναι η προσφορά της φύσης αν βρεθείς εκεί ψηλά μαζί της.

 

 

Είμαστε τυχεροί που έχουμε για σύντροφο τη Ducati Desert X Rally. Η Desert X γεννήθηκε για να σε ταξιδεύει σε χωμάτινες διαδρομές, γεμίζοντας τα πνευμόνια σου με καθαρό οξυγόνο και το μυαλό σου με όμορφες εικόνες. Είναι μια πιστή σύντροφος, εξελιγμένη να περάσει όπου θελήσεις και όπου της πεις, ενώ μπορεί να σε ταξιδέψει είτε εντός είτε εκτός δρόμου.

Με τιμή κτήσης τις 24.800 ευρώ, 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, 4EverDucati, με μεγάλα διαστήματα σέρβις (κάθε 15.000 χλμ. και έλεγχο βαλβίδων κάθε 30.000 χλμ), και φορώντας επάνω της ό,τι πιο εξελιγμένο τεχνολογικά υπάρχει αυτή τη στιγμή για χώμα, πρόκειται για μια κορυφαία επιλογή αγοράς.

Ducati Desert X Rally EKO ACROPOLIS RALLY 2024 (37)

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης

Κείμενo: Βασίλης Ορφανός

Φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης

Design: Γιάννης Λημναίος

Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου

Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Πηγή www.motorone.gr

8.9.2024

Καρπαθιακα Νέα