Απολογισμός του προγράμματος τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου

Απολογισμός του προγράμματος τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου

Παρακάτω αναλύεται λεπτομερώς ο απολογισμός του προγράμματος τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου. Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2021  εισηγήθηκε από τον Ειδικό Συνεργάτη Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου κ. Τσαγκάρη Ανδρέα και εγκρίθηκε ομόφωνα τόσο από την επιτροπή τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου με αριθμ. Απόφασης 1/2021 , όσο και από το Δημοτικό Συμβούλιο με αριθμ. Απόφασης 27/2021. 

Δεδομένα – Σκεπτικό

 

Το επιχειρησιακό πρόγραμμα προβολής του Δήμου Καρπάθου, αυτή τη φορά αποτέλεσε  ένα εγχείρημα δομημένο, σύγχρονο, με καινοτόμες ενέργειες εναρμονισμένες πλήρως στο ψηφιακό περιβάλλον που διέπει πλέον σήμερα κάθε τουριστικό φορέα και οργανισμό. Ταυτόχρονα ένα πρόγραμμα επιβεβλημένο, σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη όπου η κρίση της πανδημίας του COVID-19 έχει αφήσει σκληρό αποτύπωμα σε όλους τους τομείς του ανθρώπινου βίου.

Η δημοτική αρχή  ως επίσημη υπηρεσία είχε τη βούληση, τις δυνατότητες και την εμπειρία να φέρει εις πέρας μακροπρόθεσμα το συγκεκριμένο σχέδιο, όπως εξάλλου και ο νόμος ορίζει, πέρα και ανεξάρτητα από τις προωθητικές και χρηματοδοτικές ενέργειες  άλλων φορέων, που μπορεί ενδεχομένως να υλοποιήσουν κάποιες εκ των δράσεων οι οποίες αναφέρονται στο πρόγραμμα.

 

Πρόκειται ουσιαστικά για τον  κεντρικό σχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής  και την ψηφιακή μετάβαση του τουριστικού προϊόντος της Καρπάθου με ό,τι  πιο σύγχρονο διαθέτει η διευρυμένη τεχνολογία στο Μarketing και την προβολή ενός τουριστικού προορισμού, όπου η βιωματική εμπειρία (experiences) των ταξιδιωτών στο νησί, θα αποτελεί έναν από τους βασικούς επικοινωνιακούς στόχους του προγράμματος, ότι δηλαδή η Κάρπαθος μπορεί να καλύψει μια πληθώρα δραστηριοτήτων και μοναδικών εμπειριών («unique experiences») για κάθε target group». Ένα πρόγραμμα ανταποκρινόμενο πλήρως στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της νέας εποχής για προβολή και επικοινωνία, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα λόγω  της παρουσίας  και εξέλιξης της πανδημίας.

 

Δράσεις τουρισμού που δεν αφορούσαν μόνον  εκθέσεις, εκδηλώσεις ή καμπάνιες, αλλά εστίασαν στους ίδιους τους επισκέπτες και στη βιωματική σχέση που αναπτύσσουν με τον τόπο που επισκέπτονται, εν προκειμένω το νησί μας, γράφουν την ιστορία τους από το ταξίδι και τη μοιράζονται με τους φίλους τους, διαδικτυακούς ή μη. Οι επισκέπτες αυτοί αποτελούν διαχρονικά τους πρεσβευτές της Καρπάθου. Φυσικά για όλες αυτές τις ενέργειες η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και η συντονισμένη δράση για τον κοινό σκοπό και στόχο αποτέλεσε  βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του συγκεκριμένου προγράμματος.

 

Ο βασικός στόχος του Προγράμματος ήταν  ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Καρπάθου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί και η αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί. Το πρόγραμμα περιελάβανε δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού (διαδικτυακά κυρίως λόγω της πανδημίας του COVID19), της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.

 

Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης ήταν να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Καρπάθου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων, καθένα από τα οποία θα αντιστοιχούν σε μία ώριμη τουριστική αγορά. Στοχεύαμε στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών.

 

Θεματικοί Άξονες του προγράμματος

Οι βασικοί άξονες του προγράμματος κάλυπταν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Καρπάθου, ενώ αξιοποιήθηκε σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Το πρόγραμμα περιλάμβανε  το σύνολο των ενεργειών προβολής του Δήμου Καρπάθου, αναλύοντας τους βασικούς άξονες σε επιμέρους ενότητες, με συγκεκριμένες δράσεις.

 

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2021

00.64320006 : Υλοποίηση Δράσεων για την ανάδειξη των  εναλλακτικών μορφών τουρισμού ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ  
Πεζοπορικός Τουρισμός:

·       Επικαιροποίηση μελέτης για τις πεζοπορικές διαδρομές που έχει κάνει η “Paths of Greece”. Η συγκεκριμένη μελέτη επικαιροποιήθηκε και είναι στα χέρια της επιτροπής Τουρισμού. Μόλις γίνει η εξόφληση της εταιρίας από τον Δήμο Καρπάθου, θα κατατεθεί ο φάκελος στις αρμόδιες αρχές προκειμένου να πάρουμε το πράσινο φως και να προχωρήσουμε με την σήμανση και τον καθαρισμό των μονοπατιών.

50%

 

00.64310009 Καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα για την τουριστική προβολή

 

Δράσεις προβολής και διαφήμισης

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Διαφημιστικές καταχωρήσεις :

1.     Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε inflight έντυπα αεροπορικών εταιριών και πρακτορείων:

·       Δισέλιδη καταχώρηση στο επίσημο περιοδικό του αεροδρομίου Αθηνών 2BOARD

 

2.     Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή Μ.Μ.Ε.

·       Τηλεοπτική διαφήμιση προώθησης προορισμού αξιοποιώντας τηλεοπτικό κανάλι ελληνική εμβέλειας ΚΡΗΤΗ TV  που απευθύνεται άμεσα σε ταξιδιωτικό κοινό. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή blogs και sites.

·       Έντυπη καταχώριση προώθησης προορισμού αξιοποιώντας έντυπο και ηλεκτρονικό μέσο που απευθύνεται άμεσα σε ταξιδιωτικό κοινό και συγκεκριμένα στην αγορά της Ιταλίας.

·       Προβολή και προώθηση της Καρπάθου με καταχωρήσεις σε επιλεγμένα, με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα του Ισραήλ και της Αγγλίας ,  μέσω των επαφών  του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού

 

100 %
00.64310010:Προμήθεια Υλικού για την τουριστική προβολή και διαφήμιση  της Καρπάθου.

·       Προμήθεια μεγάλων αφισών που χρησιμοποιήθηκαν στον χώρο του αεροδρομίου

100 %

 

00.64340004:   Παρουσίασης τουριστικού προορισμού.

 

·       Επίσκεψη στην Κάρπαθο του πολύ γνωστού instagrammer και influencerΚώστα Σπαθή. Έγινε τεράστια προβολή του νησιού μας κοινό 300.000 και πλέον ατόμων.

·       Επίσκεψη στο νησί μας από την ινσταγκραμική σελίδα «Ρίζες» με πάνω από 100.000 ακόλουθους. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εξαήμερη παραμονή των διαχειριστών του συγκεκριμένου λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook & Instagram). Η συγκεκριμένη δράση είχε μεγάλη επιτυχία για το νησί μας , καθώς προβάλλαμε επί έξι συνεχόμενες μέρες μέσα από δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα, σε κοινό 100.000 και πλέον ανθρώπων,  τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές του νησιού μας, τα ήθη και έθιμα μας και τις υπέροχες γαστρονομικές τοπικές δημιουργίες της Καρπάθου!

·       Καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή με την εκπομπή της κ. Ίνας Ταράντου «Η ζωή αλλιώς» προκειμένου να έρθει στην Κάρπαθο και να γυρίσει τέσσερα επεισόδια μόνο για το νησί μας! Σκοπός της συγκεκριμένης αποστολής είναι η ανάδειξη της υπαίθρου και της φύσης, της γαστρονομίας, της μουσικής παράδοσης, των θαλάσσιων σπορ, των εθίμων και των Τεχνών που διαθέτει το πανέμορφο νησί μας. Η συγκεκριμένη δράση στ’εφθηκε από απόλυτη επιτυχία καθώς επί 1 μήνα το νησί μας έπαιζε στην τηλεόραση της ΕΡΤ.

100%
Δημιουργία επίσημων λογαριασμών σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

 

Για πρώτη φορά δημιουργήσαμε επίσημους λογαριασμούς σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) καθώς αποτελούν πολύ σημαντικά εργαλεία προβολής και προώθησης τουριστικών προορισμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανάλια μας έχουν εξαιρετική απήχηση παρότι λειτουργούν μόνο ένα χρόνο.

100 %

 

00.64310003: Δημιουργία και παραγωγή βίντεο με βάση τι σύγχρονες προδιαγραφές ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Για πρώτη φορά ο Δήμος Καρπάθου και η επιτροπή Τουρισμού έχει στα χέρια της ένα απαραίτητο εργαλείο που βοηθεία στην σωστή προώθηση και προβολή του νησιού μας.  Δημιουργήθηκαν προωθητικά spots και video για τη Κάρπαθο, με την σύμφωνη γνώμη και του ΕΟΤ,  τα οποία προβάλλονται σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όλα τα μέσα μαζικής. Είχαν στόχο την προβολή της ιστορίας, φιλοξενίας, διατροφής καθώς και των υπέροχων παραλιών του νησιού της Καρπάθου.

Έγινε ακόμα και Φωτογραφική κάλυψη όλων των δράσεων του Δήμου Καρπάθου. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες χρησιμοποιούνται σε καμπάνιες προσέλκυσης τουριστών, ενέργειες δημοσιότητας και άλλες προωθητικές ενέργειες.

100 %

 

Ηλεκτρονικό διαδικτυακό μάρκετινγκ –  προβολή

00.64320005: Ψηφιακό Μάρκετινγκ : Σύναψη συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρία

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Καταφέραμε την στοχευμένη προβολή στις αγορές στόχους την περίοδο του Καλοκαιριού.

 

Ειδικότερα, στο παρόν χρονικό πλαίσιο, που αφορά την υποστήριξη και ενίσχυση της τοπικής τουριστικής οικονομίας μετά την παύση της, λόγω των περιοριστικών μέτρων που αφορούν την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, η αξιοποίηση του παραπάνω μέσου ήταν  ουσιαστική.

 

Το Digital Marketing είναι όλοι εκείνοι οι ηλεκτρονικοί τρόποι που χρησιμοποιεί μία εταιρία προκειμένου να επικοινωνήσει στο κοινό που την ενδιαφέρει, το μήνυμα που θέλει. Το Digital Marketing περιλαμβάνει πολλά πράγματα και συνεχώς προστίθενται νέα διαθέσιμα εργαλεία.

 

Διαφήμιση Google Ads: Η διαφήμιση Google ads είναι μια online υπηρεσία για την διαφήμιση στο Ίντερνετ που λειτουργεί εν είδει δημοπρασίας για την προβολή ενός σύντομου διαφημιστικού μηνύματος. Το διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να οδηγεί σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που ορίζει ο διαφημιζόμενος και εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google Search για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Οι ιστοσελίδες του Google και οι συνεργαζόμενες με το Google ιστοσελίδες είναι σχεδιασμένες να επιλέγουν και να προβάλλουν κατάλληλα τα διαφημιστικά μηνύματα. Το Google προσφέρει επίσης στοχευμένη προς ιστοσελίδες διαφήμιση κειμένου, banner , εμπλουτισμένες διαφημίσεις και άλλα. Το πρόγραμμα διαφήμιση Google Ads καλύπτεται από τοπικά, εθνικά και διεθνή δίκτυα προβολής.

 

Social Media Advertising: Καθημερινά η ροή ενός μέσου χρήστη στα social media κατακλύζεται από χορηγούμενες αναρτήσεις, διαδικτυακές διαφημίσεις δηλαδή τις οποίες λανσάρουν επιχειρήσεις και φορείς. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν έναν χώρο τον οποίον επιλέγουν εκατομμύρια χρήστες για να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν πληροφορίες και απόψεις, να διασκεδάσουν και φυσικά ν α περάσουν την ώρα τους. Η διαφήμιση στα social media είναι προσιτή, μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης και δίνει τη δυνατότητα στις εταιρίες να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε στοχευμένο κοινό. Το Content Marketing είναι η χρήση περιεχομένου (πρωτότυπου, χρήσιμου και ενδιαφέροντος) προκειμένου να επικοινωνηθεί ένα συγκεκριμένο μήνυμα. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να πάρει πολλές μορφές (άρθρα, εικόνες, βίντεο, infographics, κλπ) και να δημοσιευθεί σε μία σειρά από διαφορετικά μέσα (π.χ. blog, social media, newsletter , κλπ).

YouTube Channel: Δημιουργία καναλιού στο YouTube. Θα αναρτούνται θεματικά βίντεο που θα προβάλουν τον προορισμό. Θα αναρτώνται βίντεο στα οποία θα προβάλλονται αληθινές ιστορίες και εμπειρίες επισκεπτών SEO & SEM (Google, Yandex ( Russian Google ), Baidu ( Chinese Google).

100 %

 

00.64740001: Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ο Δήμος Καρπάθου σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης διοργάνωσε  την φωταγώγηση της πόλης των Πηγαδίων με την συνοδεία μουσικής υπόκρουσης υπό τους ήχους της μουσικής του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Με τον τρόπο αυτό τιμούμε την μνήμη και την προσφορά του Μίκη Θεοδωράκη και δείχνουμε τόσο σε μόνιμους κατοίκους όσο και σε επισκέπτες του νησιού, ότι η προσφορά του συγκεκριμένου καλλιτέχνη σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο θα παραμείνει ανεξίτηλη. Η εκδήλωση θα είναι σύντομη και θα έχει συμβολικό χαρακτήρα, καθώς λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων COVID-19 στο νησί μας, πρέπει να τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας. Για τον σκοπό αυτό αποφασίστηκε από τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου, να μην γίνει κάποια μουσική εκδήλωση με σκοπό να αποφευχθεί η έντονη παρουσία κόσμου. 100 %

 

 

Συμμετοχή σε εκθέσεις Τουρισμού

·       Μάρτιος 2021 :

Τριήμερη συμμετοχή του Δήμος Καρπάθου στο Greek Alternative Tourism Workshop , το οποίο είχε ως στόχο την αγορά της Γερμανίας. Ο Δήμος μας συμμετείχε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου). Στο συγκεκριμένο διαδικτυακό event παρουσιάσαμε με τον καλύτερο τρόπο την τοπική μας γαστρονομία καθώς και τις εναλλακτικές δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένας επισκέπτης στο νησί μας.

·       Μάρτιος 2021 :

Συμμετοχή του Δήμου Καρπάθου στην ITB – Berlin

Στην ITB – Berlin, μια από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, συμμετείχε ο Δήμος Καρπάθου. Η διοργάνωση ήταν εναρμονισμένη στις ιδιαίτερες συνθήκες που ορίζει η πανδημία, καθώς έγινε διαδικτυακά μέσα από μια εντελώς νέα και πρωτοποριακή πλατφόρμα, η οποία προσφέρει την δυνατότητα επικοινωνίας με σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας. Με B2B συναντήσεις , ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου για θέματα Τουρισμού κ. Andreas Tsagkaris και η αντιπρόεδρος  της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου κ. Elke Schumacher Margetis , εκπροσώπησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το νησί μας και πραγματοποίησαν ενδιαφέρουσες επαφές.

·       Φεβρουάριος 2021 :

Ο Δήμος Καρπάθου συμμετείχε σε διαδικτυακές ημερίδες που διοργανώθηκαν από το Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Δωδεκανήσου στο πλαίσιο της Πράξης «Διαχειριστικές Παρεμβάσεις στην Προστατευόμενη Περιοχή Β. Καρπάθου – Σαρίας».

·       Φεβρουάριος 2021:

Ο Δήμος Καρπάθου συμμετείχε  στο 15νθήμερο Forum «Ελληνικά Νησιά – Τουρισμός 2021», που διοργάνωσε το ITN News Web TV από τις 8 έως τις 24 Φεβρουαρίου με ζωντανές εκπομπές. Στόχος του Forum ήταν η παρουσίαση των νησιωτικών προορισμών και η προετοιμασία τους για την επόμενη μέρα, με σκοπό να αναδειχτούν τα συγκριτικά πλεονέκτημα του κάθε νησιού με βάση τα νέα δεδομένα.

·       Δεκέμβριος 2020:

Ο Δήμος Καρπάθου ολοκλήρωσε με επιτυχία την τριήμερη συμμετοχή του στο “Greek Alternative Tourism Event”. Ο Δήμος μας εκπροσωπήθηκε επάξια από τον ειδικό συνεργάτη τουρισμού του Δήμου Καρπάθου Τσαγκάρη Ανδρέα, και τα μέλη της επιτροπής τουρισμού και ανάπτυξης του Δήμου, Ευαγγελία Φελλουζή, Σοφία Καλλή και Μανώλη Μαγριπλή. Στο συγκεκριμένο online event που απευθυνόταν στην αγορά της Πολωνίας, αναδείξαμε με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που έχει το νησί μας σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού αλλά και την τοπική γαστρονομία της Καρπάθου!  Κάναμε πολλές επαφές και δημιουργήσαμε τις κατάλληλες συνθήκες στα b2b meetings που συμμετείχαμε, προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτέλεσμα στην τουριστική κίνηση του νησιού μας τα επόμενα έτη.

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

100 %

 

Ο Πρόεδρος

 Λύκος Νικόλαος