Σύντομο το δημοτικό Συμβούλιο της 1 Σεπτεμβρίου 2022, με την προ ημερησίας συζήτηση σχετικά ήπια κι αυτό μετά από πολλούς μήνες αποτελεί είδηση! Το πρόβλημα αναδείχθηκε στα θέματα της ημερήσιας διάταξης κι αυτό διότι η ενημέρωση για το πρώτο θέμα, έφτασε στα χέρια του Προέδρου κ. Μανωλάκη και των Δημοτικών Συμβούλων, χθες το πρωί, στις 11.00 π.μ., ενώ στις 7.00 μ.μ., δηλαδή μόλις 8 ώρες αργότερα, έπρεπε να το έχουν διαβάσει, να προετοιμαστούν και τοποθετηθούν για να ψηφίσουν, την «3η αναμόρφωση του προϋπολογισμού Δήμου Καρπάθου για το 2022». Επίσης παρέλειψαν να φέρουν την αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος που προηγείται της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού!
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κ. Μιχάλης Μανωλάκης, πρωταγωνίστησε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο! Πήρε πάνω του το θέμα και με δική του απόφαση το πήγε σε αναβολή! Δημιουργήθηκε ζήτημα και λίγο αργότερα η τακτική Συνεδρίαση διακόπηκε.
Το δίωρο της προ ημερήσιας διάταξης παρουσίασε ενδιαφέρον και ακούστηκαν αρκετές νέες ειδήσεις που θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε και να κωδικοποιήσουμε.
Καταρχήν να αναφέρουμε ότι από τους 18 δημοτικούς συμβούλους, που συμμετείχαν, πήραν το λόγο οι κ.κ. Δ. Κωνσταντινίδης, Κ. Σακέλλης, Θ. Μανωλάκης, Μ. Τσέρκης, Ν. Λύκος, Μ. Διακολιός, Δ. Ζανάκης. Καθώς επίσης οι Αντιδήμαρχοι Μ. Βασιλαράκης και Μ. Παραγυιός και ο πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου Μ. Μανωλάκης. Τοποθετήθηκε και ο εντεταλμένος σύμβουλος Μ. Τσαμπουνιεράκης, ενώ ο Δήμαρχος Καρπάθου Ι. Νισύριος έδωσε τις απαντήσεις του.
Κρατάμε καταρχήν τις ερωτήσεις για τα απορρίμματα και την προσπάθεια του Δήμου να συνάψει σύμβαση με ιδιώτη. Δεν πολύ καταλάβαμε σε τι στάδιο βρίσκετε αυτή τη στιγμή η διαδικασία κι αν τελικά η υπόθεση αυτή οδηγηθεί σε κάποια συμφωνία της τελευταίας στιγμής, ενώ εκκρεμεί και η προσφυγή Μανώλη Τσέρκη για την ακύρωση της Οικονομικής Επιτροπής (19/8/22) που πήρε τις τελευταίες αποφάσεις για την απευθείας ανάθεση.
Κρατάμε επίσης την τοποθέτηση του κ. Θεοδ. Μανωλάκη για το λιμάνι, αν και η πρόταση Γιαμίν έχει πάρει το δρόμο της, ωστόσο υπάρχουν ακόμη απορίες, σοβαρές ενστάσεις και διαφωνίες από μερίδα της τοπικής κοινωνίας για τις εξελίξεις. Μάλιστα ένα σχετικό video, με εικόνες του λιμανιού και των σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Πηγάδια, κατά την άφιξη-αναχώρηση πλοίου, στάθηκαν αφορμή κι έφεραν στην επικαιρότητα ακόμη μια φορά το γνωστό θέμα.
Επίσης το ακτοπλοϊκό και οι θετικές εξελίξεις ήταν ψηλά στην ατζέντα της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης. Κι ενώ Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος κ. Παραγυιός, ευχαρίστησαν τον υπουργό για την εξέλιξη που αλλάζει τα δεδομένα της μέχρι σήμερα «άγονης γραμμής» σε διαφορετικό μήκος κύματος ο κ. Χατζηκουτσός κι ίσως όχι άδικα αφού το φετινό καλοκαίρι ήταν από τα δυσκολότερα για την Κάρπαθο στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Ας θυμηθούμε μονάχα τον Ιούλιο και το φιάσκο με το OLYMPUS που άφησε για περισσότερες από 15 μέρες το νησί ξεκρέμαστο. Ωστόσο η δημοτική αρχή επιθυμεί να βλέπει το ποτήρι γεμάτο, έτσι και με τον τουρισμό ο κ. Παραγυιός ανέφερε ότι«διανύουμε μια πολύ καλή σεζόν, μια σεζόν που εξελίσσεται ομαλά με μοναδικό πρόβλημα τους Ιταλούς που έχουμε την καθίζηση δυο πρακτορείων». Ο κ. Παραγυιός έδωσε και την είδηση ότι η δημοτική αρχή του νησιού έχει έρθει σε συμφωνία με την Low cost εταιρία VOLOTEA και από τη νέα σεζόν (2023) θα γίνονται 3 επιπλεόν πτήσεις τη βδομάδα. Μια από τη Νάπολη και δυο από τη Βενετία (για πρώτη φορά θα υπάρχει πτήση από Ν. Ιταλία). Μέσα στη συμφωνία ο δήμος θα βοηθήσει στη διαφήμιση της Καρπάθου.
Θέματα bullying και συμπεριφοράς απέναντι σε υπαλλήλους, μέσα στο Δήμο Καρπάθου, μπήκαν από τον δημοτικό σύμβουλο κ. Τσέρκη και σε αυτά απάντησε ο Αντιδήμαρχος κ. Παραγυιός.
Ο κ. Λύκος υποστήριξε ότι λύσεις στα καθημερινά προβλήματα δεν δίδονται από τη δημοτική αρχή και ανέφερε ακόμη μια φορά το θέμα της ενοικίασης παραλιών και των ομπρελών.
Ο κ. Ασλανίδης, υπεύθυνος προϊστάμενος του Δήμου για το θέμα των παραλιών και των ομπρελών, ανέφερε ότι «η κάθε ομπρέλα μπορεί να καταλαμβάνει 16.τ.μ. μαζί με τις ξαπλώστρες, κάτι άλλο νεότερο δεν έχει έρθει στο Δήμο». «Ότι έχει γίνει στο θέμα των παραχωρήσεων παραλιών είναι καθ΄όλα νόμιμο» είπε ο κ. Ασλανίδης ωστόσο δεν εξέφρασε άποψη για τον αριθμό ομπρελών που τοποθετεί ο κάθε επιχειρηματίας.
Ο κ. Σακέλλης αναφέρθηκε στο ακτοπλοϊκό και στην θετική εξέλιξη που σημειώθηκε με την τοποθέτηση του σύγχρονου πλοίου. Όμως το θέμα πο γιυ έκανε αίσθηση ήταν η αναφορά του κ. Σακέλλη στην ελάχιστη χρέωση ταξί για την διαδρομή Πηγάδια Όλυμπο που είναι 120 ευρώ! Ο κ. Σακέλλης ζήτησε ισόρροπη ανάπτυξη για την Β. Κάρπαθο και αναφέρθηκε ειδικότερα της λιμενικές εγκαταστάσεις στο Διαφάνι.
Επίσης ο κ. Σακέλλης ζήτησε ενημέρωση για το λιμενικό ταμείο και την επισκεψη του στην Κάρπαθο. Και σε αυτό το σημείο να πούμε ότι ακούσαμε από τον Δήμαρχο να λέει ότι το Λιμενικό ταμείο κατέβηκε στην Κάρπαθο για τα έργα που θα γίνουν στη γλίστρα, «για τον σύρτη». Επίσης ανέφερε ότι και την υπόθεση του σύρτη στο Φοινίκι, την έχει πάρει εργολάβος και προχωρά. Ωστόσο δεν ακούσαμε κουβέντα για την Μαρίνα! Εδώ σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου να παραμείνει για ακόμη 12 μήνες στον ιδιώτη που το νοικιάζει εδώ και τρία χρόνια.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται την ώρα που ο δήμαρχος Καρπάθου είχε δηλώσει στα Καρπαθιακά Νέα ότι την Μαρίνα διεκδικούσε ο Δήμος Καρπάθου κι είναι απορία το γιατί οι δήμαρχοι που συνθέτουν το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, δεν στήριξαν τον Δήμαρχο Καρπάθου σε αυτή του την πρόταση.
Ο κ. Ζανάκης ζήτησε απαντήσεις για την κατάσταση στο δημοτικό στάδιο της Καρπάθου και ο Δήμαρχος Καρπάθου απάντησε ότι το έργο είναι δρομολογημένο και πάει για εκτέλεση από εργολάβο.
Επίσης ο κ. Νισύριος αναφερόμενος στο θέμα του δημοτικού γυμναστηρίου, που κλείνει 2,5 χρόνια κλειστό, τόνισε ότι το νέο κτήριο χρειάζεται άδεια λειτουργίας και αυτό το θέμα προσπαθούν να ολοκληρώσουν όλους αυτούς τους μήνες. Ένα ακόμη ζήτημα είναι το θέμα των μηχανημάτων, θα είναι τα παλιά ή θα μπουν καινούρια; Απαντήσεις θα δώσει ειδικός. Από τον Ιούνιο τα παλιά όργανα έχουν τοποθετηθεί στο νέο χώρο ο οποίος παραμένει κλειστός.
Ο κ. Χατζηκουτσός έφερε αρκετά σοβαρά θέματα στο προσκήνιο. Καταρχήν είναι ο μοναδικός που δεν χειροκρότησε για τις εξελίξεις στο ακτοπλοϊκό κι αυτό διότι, όπως είπε κι όχι άδικα, η Κάρπαθος έζησε ένα από τα χειρότερα καλοκαίρια στο θέμα της ακτοπλοΐας. Επίσης αναφέρθηκε στο θέμα της ποιότητας του νερού στα Πηγάδια Καρπάθου. Μάλιστα έκανε λόγο για υψηλό ποσοστό κολοβακτηριδίων και είπε ότι μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει αν έχουν γίνει οι σχετικοί προβλεπόμενοι έλεγχοι, ερώτημα υπέβαλε και για την χλωρίωση, όλα αυτά από την εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο, που όπως είπε είναι στις υποχρεώσεις της.
Ο Αντιδήμαρχος κ. Βασιλαράκης σε μια ολιγόλεπτη τοποθέτηση ανέφερε ότι στις συνεδριάσεις του Δημοτικού συμβουλίου γίνεται μια φασαρία χωρίς αντικείμενο! Μάλιστα πρότεινε, ας το κρατήσουμε αυτό, ότι αφού δημιουργήθηκαν τόσα θέματα με τις ομπρέλες στις παραλίες, υπάρχουν ακόμη και καταγγελίες όπως είπε, να πάρει μια σοβαρή απόφαση για την επόμενη σεζόν το δημοτικό συμβούλιο ώστε να μην διαμαρτύρονται οι ιδιώτες.
Για το τέλος αφήσαμε την ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του Εντεταλμένου Συμβούλου κ.Τσαμπουνιεράκη, οποίος ανέφερε ότι είναι ανάγκη δημιουργίας ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ για την Κάρπαθο, για το οποίο θα πρέπει να έχουν άποψη όλοι οι φορείς της Καρπάθου, σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο κ. Τσαμπουνιεράκη.
2.9.2022
Καρπαθιακά Νέα