Εξόρμηση για ελέγχους με αντικείμενο το «Καλάθι του νοικοκυριού» και κατά πόσο εφαρμόζονται στη Ρόδο οι κανόνες που έχει θέσει το υπουργείο Ανάπτυξης, πραγματοποίησαν μέλη του ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου. Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου είναι το πρώτο σε όλη την χώρα που προχώρησε στην πρωτοβουλία αυτή και θα συνεχίσει τους ελέγχους για την καλύτερη ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών.
Σε όλες τις περιπτώσεις που διενεργήσαμε ελέγχους, τόσο οι διευθυντές όσο και το προσωπικό ήταν συνεργάσιμοι και ευγενικοί αφού ο πρόεδρος, Γ.Ευγενικός, τόνισε ότι η επίσκεψη έχει συμβουλευτικό και όχι καταγγελτικό χαρακτήρα.
Στους ελέγχους που έγιναν σε πολλές και επώνυμες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντοπίστηκαν πολλές παραλείψεις όπως η τοποθέτηση των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι του νοικοκυριού», σε χώρους όπου δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν (κυρίως από ηλικιωμένους ή καταναλωτές που έχουν προβλήματα όρασης). Σε κάποια περίπτωση εντοπίστηκαν και ληγμένα προϊόντα τα οποία και αποσύρθηκαν αμέσως, καθώς και κάποια προϊόντα που κατασκεύασαν χωρίς άδεια. Τα περισσότερα αφορούν σε ‘προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας’ αν και περιμένουμε να δούμε εάν συμπεριληφθούν και άλλα, επώνυμα.
Επίσης, έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου κάποια επώνυμα ή άλλα προϊόντα είναι πιο οικονομικά ακόμη κι από αυτά που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι του νοικοκυριού» σε κάποια σούπερ μάρκετ.
Επειδή διανύουμε ήδη μια μεγάλη οικονομική κρίση, η οποία κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί, το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου, συνιστά στους καταναλωτές να ενημερώνονται πριν προχωρήσουν στις αγορές τους και να συγκρίνουν με προσοχή τις τιμές στα προϊόντα.
Να συμβουλεύονται τον διαδικτυακό τόπο:
Να ελέγχουν εκτός από τις τιμές, τις συσκευασίες, τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων, να συγκρίνουν τις προσφορές και να κάνουν έρευνα αγοράς πριν βγουν για ψώνια.
Μην διστάζετε να επικοινωνείτε μαζί μας, να καταγγείλετε οποιαδήποτε διαφορά ή τάση αισχροκέρδειας εντοπίσετε. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, διαπιστώνουμε ότι το «Καλάθι του νοικοκυριού» είναι μια κίνηση που δεν αλλάζει τίποτα. Είναι στο χέρι μας, να το βελτιώσουμε και αυτό.
Και μην ξεχνάτε: Όλοι είμαστε καταναλωτές! Όλοι πρέπει να συμβάλλουμε στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, να προστατέψουμε τα εισοδήματά μας και να κοιτάξουμε το καλύτερο για εμάς.
Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου θα προβεί σε προτάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία, στο προσεχές διάστημα με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ο πρόεδρος,
Γιώργος Ευγενικός
Ρόδος, 8 Νοεμβρίου 2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ