Σε τρία στάδια, με το πρώτο να ολοκληρώνεται το 2027 και το τελευταίο το 2029, προβλέπεται πως θα προχωρήσει η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου σύμφωνα με το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΑΔΜΗΕ (2023 – 2032) που τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση για ένα μήνα.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στο ΔΠΑ 2023 – 2032 στη δεύτερη φάση και μέχρι το τέλος του 2028 θα ολοκληρωθεί η διασύνδεση του ΚΥΤ Ρόδου – Καρπάθου.
Αυτή η είδηση κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν είναι ευχάριστη.. αναφέρει ο πρώην Δήμαρχος Καρπάθου κ. Μιχάλης Χανιώτης.
Αναφέρει λοιπόν ο κ. Χανιώτης:
Τη στιγμή που στους σχεδιασμούς της ΕΕ προβλέπεται θαλάσσιο αιολικό πάρκο μεταξύ Καρπάθου Κάσου, στους εγχώριους σχεδιασμούς, η διασύνδεση της Καρπάθου, κατά τρόπο ανεδαφικό και μή συνάδοντα με τα γεωπολιτικά δεδομένα και την σχέση κόστους οφέλους, προγραμματίζεται ως να αφορά: “την τελευταία τρύπα του ζουρνά”
Αντί λοιπόν η Κάσος -Κάρπαθος να διασυνδεθούν με την ήδη προχωρημένη Κρήτη…πράγμα ορθολογικότερο και μη κοστοβόρο, επιλέγεται η “εξακτίνωση”από Ρόδο σε δεύτερη ¨η τρίτη φάση και θα φτάσουμε καλώς εχόντων των εξελίξεων στο 2030 και να δούμε…Μήπως να αρχίσουμε από τώρα τα λιβανιστήρια και τα χειροκροτήματα;
Θυμίζω ότι το 1997 όταν κάτι ανάλογο σχεδιαζόταν για την πρώτη οπτική ίνα ,παρενέβημεν στα τότε κέντρα λήψης αποφάσεων μαζί μέ τον τότε πρόεδρο του συμβουλίου περιοχής, αείμνηστο Νίκο Μελά,ταξιδέψαμε στην Αθήνα,και ανατρέψαμε τους σχεδιασμούς ώστε η Κάρπαθος να έχει την πρώτη οπτική ίνα , αντί του προγραμματιζόμενου 2005 μέσω Ρ’οδου,από το 1998 μέσω Κρήτης και νωρίτερα από τη Ρόδο.
Τώρα βέβαια τους αρμοδίους κάθε επιπέδου μπορεί να απασχολούν “σοβαρότερα”ζητήματα και δεν ευκαιρούν να ασχοληθούν με τα “ήσσονος σημασίας”! Οι αρχαίοι και σοφοί μας πρόγονοι έλεγαν “οδού παρούσης την ατραπόν μή ζήτει”
Οι σοφότεροι και “αρμοδιότεροι’ επίγονοι των κάνουν ακριβώς το ανάποδο …αυτοί προφανώς ξέρουν και το διατί και αναμένομεν με αδημονία να μας “φωτίσουν”