Μ. Σακέλλης για τη γραμμή Καρπάθου-Κάσου: "Μην τα ρίχνουμε όμως όλα στα πλοία, είτε νέα, είτε παλιά, γιατί φταίνε και τα λιμάνια".

Μ. Σακέλλης για τη γραμμή Καρπάθου-Κάσου: "Μην τα ρίχνουμε όμως όλα στα πλοία, είτε νέα, είτε παλιά, γιατί φταίνε και τα λιμάνια".

πηγή: www.skyrodos.gr

Τον κίνδυνο να υποβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα, στον απόηχο της καταστροφικής επίδρασης της πανδημίας στον τουρισμό.

Την ίδια ώρα, κρίνεται αναγκαία η ανανέωση του γερασμένου στόλου και η συμπερίληψη του κλάδου στις χρηματοδοτήσεις τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από άλλες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες, όπως δήλωσε στον sky ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries Μιχάλης Σακέλλης.

Ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι το 21 θα είναι εξίσου δύσκολη χρονιά και η κίνηση του ‘19 θα είναι ο στόχος για τα οικονομικά μεγέθη του κλάδου την επόμενη διετία ή τριετία.

Παράλληλα επισήμανε ότι οι γραμμές της Δωδεκανήσου υστερούν σε σχέση με τις Κυκλάδες, λόγω της απόστασης από τον Πειραιά και του ακριβότερου ναύλου στα εισιτήρια. Επιπλέον αναφέρθηκε στη δύσκολη γραμμή της Καρπάθου-Κάσου, και στην ακαταλληλότητα των περισσοτέρων λιμανιών της Δωδεκανήσου, όπως του Διαφανίου Καρπάθου, της Κάσου και της Καλύμνου, δημιουργώντας πολλές φορές προβλήματα στις προσεγγίσεις των πλοίων.

“Το θέμα των άγονων γραμμών πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά γιατί με τα μισθώματα που δίνονται αυτή τη στιγμή, δε μπορούν να εξυπηρετήσουν κάτι καλύτερο. Πρέπει να προχωρήσουμε σε πολυετείς συμβάσεις 10-12 ετών για την κατασκευή νέων πλοίων γι’ αυτές τις γραμμές, καθώς λείπουν τέτοια πλοία από τη διεθνή αγορά, δεν υπάρχουν ούτε μεταχειρισμένα”, είπε χαρακτηριστικά.

Για το θέμα της γραμμής Καρπάθου-Κάσου, τόνισε ότι “είναι δύσκολη, τα πλοία προσφέρουν πολύ καλές υπηρεσίες παρότι είναι παλιά τα πλοία. Μην τα ρίχνουμε όμως όλα στα πλοία, είτε νέα, είτε παλιά, γιατί φταίνε και τα λιμάνια. Όταν κατασκευαζόταν προ 20ετίας το λιμάνι της Κάσου, δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη των ακτοπλόων και πλοιάρχων. Και στην Κάλυμνο έχει γίνει λάθος το λιμάνι. Και στο Διαφάνι της Καρπάθου είναι προβληματικό”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το υψηλό κόστος των ναύλων για τα εισιτήρια της Δωδεκανήσου και ειδικά με χρήση καμπίνας, γεγονός που κρίνεται “απαγορευτικό” για πολλές οικογένειες ειδικά το καλοκαίρι που θέλουν να κινηθούν για τις διακοπές τους, ο κ. Σακέλλης παραδέχθηκε ότι πολλά εισιτήρια είναι ακριβά, λέγοντας τα εξής:

Το κόστος είναι υψηλό. Από την άλλη κοιτάμε και τη δική μας βιωσιμότητα. Υπάρχει μία τιμολογιακή πολιτική των εταιριών που είναι αναπτυξιακή και πρέπει να επιβιώσουν. Τα Δωδεκάνησα είναι πιο μακριά, είναι πιο ακριβές οι γραμμές και το κράτος πρέπει να επενδύσει περισσότερο. Υπάρχει ωστόσο, σημαντική επιδότηση υπέρ του επιβάτη από το μεταφορικό ισοδύναμο, ενώ υπάρχουν και προσφορές όλο το χρόνο.