Η βιωσιμότητα της Καρπάθου

Η βιωσιμότητα της Καρπάθου

Γράφει ο Ιωάννης Καρελλάς στην www.rodiaki.gr

Προγόνους κράτα ζωντανούς ποτέ μην τους ντροπιάσεις, τιμή σου να τους σέβεσαι και να τους ξεπεράσεις… Δεν έχεις γέρο δως και αγόρασε. Αν δεν κλάψει το παιδί, δεν το βυζάνει η μάνα.

Αυτά τα σοφά λόγια βγήκαν από την πείρα της ζωής της κοινωνίας μας. Ο μόχθος, οι στερήσεις του παρελθόντος έδωσαν σήμερα ένα πλούσιο και διδακτικό τραπέζι, το οποίο, όμως, ο σύγχρονος άνθρωπος δεν το αναγνώρισε.

Η Κάρπαθος ένα νησί του Αιγαίου και της Δωδεκανήσου αγωνίζεται για μία καλύτερη βιωσιμότητα. Σήμερα, όμως, ζούμε τα ανυπολόγιστα. Ζούμε τον σκοτεινό ορίζοντα του μέλλοντος και το αβέβαιο αύριο. Δεν υπάρχουν υπερβολές μπροστά στην ονομαζόμενη πανδημία και μπροστά στη σημερινή κλιματική αλλαγή της εποχής μας, όπου κλείνει κάθε αισιοδοξία γι’ αυτό και όπου ο άνθρωπος ονειρεύεται και αγωνίζεται για το καλύτερο αύριο.

Σήμερα η καθημερινότητά μας τα ομολογεί όλα. Δεν χρειάζονται περισσότερα. Ζητούμενο η παρουσία των ανθρώπων που μπορούν να δώσουν ζωή και προστασία στον σύγχρονο άνθρωπο. Η Κάρπαθος διανύει την εποχή της φτώχειας. Φαινόμενο το οποίο σπρώχνει την ανάπτυξη πέραν του 2030. Δεν προβλέπεται, σύμφωνα με τη σημερινή στατιστική, κανένα βιώσιμο έργο εντός της παρούσας δεκαετίας. Τα φλέγοντα και τα δύσκολα της βιωσιμότητας της Καρπάθου είναι η υγεία.

Επιπλέον, σήμερα σε προτεραιότητα είναι η ακτοπλοΐα, οι δρόμοι, η ύδρευση, η αποχέτευση, το περιβάλλον, η γεωργία και η κτηνοτροφία. Σχετικά με την υγεία, δεν φαίνεται προς το παρόν να υπάρχει βελτίωση του Κέντρου Υγείας Καρπάθου… Οι δρόμοι της Καρπάθου είναι καρμανιόλα για τους οδηγούς. Η μεγάλη μισθοδοσία του Δήμου δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση.

Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος της Καρπάθου είναι στις προτεραιότητες των αρμοδίων. Αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τα άλλα νησιά και τον Πειραιά εκτός από το Ε.Γ./Ο.Γ. «Πρέβελης», το οποίο σηκώνει το βάρος της άγονης γραμμής, υπάρχει πλοίο της ναυτιλιακής εταιρείας Blue Star Ferries (“PATMOS”). Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αδυνατεί παρά τις διαμαρτυρίες των Καρπαθίων να δώσει σωστή λύση στο δρομολόγιο Καρπάθου – Ρόδου ώστε να επιστρέψει στις 3,5 ώρες, όπως είναι η πορεία του πλοίου.

Επίσης, το υπουργείο έχει χρέος να αποκαταστήσει το δρομολόγιο της εταιρείας Blue Star Ferries, το οποίο αφορά τη σύνδεση της Καρπάθου με τη Ρόδο. Με άλλα λόγια, το δρομολόγιο να εκτελείται σε 3,5 ώρες και αντί Τετάρτης να αλλάξει ημέρα και να έρχεται Δευτέρα ή Τρίτη.

Δεν μπορούν δύο επιδοτούμενα πλοία να αγκυροβολούν την ίδια ημέρα και ώρα στην Κάρπαθο. Αυτό, κύριε υπουργέ, δεν θεωρείται ανάπτυξη της εποχής μας. Απευθυνόμαστε και στους βουλευτές της συμπολίτευσης όπως επιληφθούν του θέματος της ακτοπλοΐας Καρπάθου. «Αν σπείρεις, θα θερίσεις».

Πυροσβέστες και δασικός δρόμος δεν υπάρχουν και σε περίπτωση πυρκαγιάς η πρόσβαση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πλούσιοι και χορτάτοι οι δασικοί χάρτες της Καρπάθου καθώς έχει προφητευτεί κατά τη διάρκεια του Κτηματολογίου. Δεν μπορούσε να δηλωθεί όλη η γεωργική έκταση της Καρπάθου λόγω φοβίας για το μελλοντικό χαράτσι και έτσι τα απόλαυσαν οι δασικοί χάρτες.  Μιλάμε για ανάπτυξη και για επενδύσεις.

Όμως, πού θα στηριχθούν όλα αυτά; Μήπως στη γραφειοκρατία ή στους δασικούς χάρτες, στον οικιστικό νόμο από τα 4 στρέμματα πάμε στα 8. Πάνω σ’ αυτούς τους παράγοντες στηρίζεται η ζωή των νέων μας καθώς και το μέλλον αυτών.

Πώς θα δημιουργηθεί οικογένεια χωρίς κοινωνική προστασία. Κυκλοφόρησε μία επιγραφή στην Κάρπαθο όπου αναγράφει: «ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ». Είναι της πλειοψηφίας ή απογοήτευσης. Να σημειωθεί, επίσης, ότι υπήρξε μείωση του πληθυσμού της Καρπάθου κατά τη χρονιά του 2020 έναντι των γεννήσεων σε ποσοστό 70%.

Είναι καιρός για μια σωστή και υπεύθυνη στάση απέναντι σε όλους. Να προστατευθεί το εισόδημα του ανθρώπου της υπαίθρου καθώς και η εργασία μήπως η κοινωνία της υπαίθρου ζωντανεύσει ξανά. Η πολιτεία έχει χρέος για την παρούσα εικόνα της ζωής και της προστασίας της σημερινής κοινωνίας.

Να περιοριστούν λίγο οι σπατάλες και να φανεί η προστασία του δημόσιου χρήματος.