Μια νέα μελέτη για το συγκοινωνιακό στα Πηγάδια, της ταλαιπωρημένης από αυτοκίνητα πρωτεύουσας της Καρπάθου, παρουσιάστηκε την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022 στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.
Να υπενθυμίσουμε ότι δεν πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια παρέμβασης του Δήμου στο κυκλοφοριακό κι εδώ θα επιχειρήσουμε να υπενθυμίσουμε τι είχε συμβεί το 2015, με την περίφημη απόφαση 84 του δημοτικού συμβουλίου.
Η μέθοδος παρουσίασης της πρόσφατης μελέτης έγινε από διαδικτυακή εφαρμογή η οποία θα παραμείνει ανοικτή ώστε να μπορούν όσοι επιθυμούν να τη δουν και να εκφέρουν τη γνώμη τους.
Μπορείτε να επισκεφθείτε την πρόσφατη μελέτη το link : https://arcg.is/rGvuq
Η νέα έρευνα-μελέτη καταγράφει την υφιστάμενη κατάσταση των δρόμων, δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα των παρκαρισμένων οχημάτων και προχωρά σε 4 προτάσεις-λύσεις για την ανακούφιση της κυκλοφορίας. Επίσης γίνεται ολοκληρωμένη αναφορά στο νότιο όριου του οικισμού και την εκεί προτεινόμενη μονοδρόμηση, καθώς και στην περιφερειακή Πηγαδίων.
Ωστόσο το σημείο που επιβάλλεται να σταθούμε είναι ένας στενός κεντρικός δρόμος διπλής κατευθύνσεως με μεγάλη ιστορία, η Ποσειδώνος, που ταλαιπωρεί πολλά χρόνια το νησί και στην πρόσφατη έρευνα προτείνεται να μονοδρομηθεί!
Ας θυμηθούμε ότι το 2015, επι δημαρχίας κ. Ηλία Λάμπρου, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου αναζητώντας κάποια λύση, βρήκε αρωγή από τον κο Βασίλη Χαλκιά συγκοινωνιολόγο υπεύθυνο της Αττικής Οδού. Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις, χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και κάμερες, καταγράφηκαν τα δεδομένα και κατέληξαν στην συγκεκριμένη λύση ανάγκης, έπειτα από ορισμένες τροποποιήσεις πέρασε από Δημοτικό και το Επαρχιακό συμβούλιο και εφαρμόστηκε.
Ο υπεύθυνος της Τεχνικής υπηρεσίας, εκείνη την εποχή ήταν ο κος Πάρης Παπαδημητρίου, σημερινός σύμβουλος του δημάρχου Καρπάθου κ. Νισύριου, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο στόχος ήταν “να καταγραφούν τα δεδομένα των συγκεκριμένων δρόμων με τις αλλαγές στην αιχμή τους (ειδικά τον μήνα Αύγουστο) και αφού μελετηθούν τα καινούρια αποτελέσματα να ξανα-γίνουν τροποποιήσεις, εάν και όπου κριθεί απαραίτητο”. Κάτι που υπερτόνισε και ο Δήμαρχος Καρπάθου Ηλίας Λάμπρος.
Ωστόσο οι αλλαγές που εφαρμόστηκαν στην κυκλοφορία των οχημάτων ξεσήκωσαν πρώτα κάποιους επαγγελματίες που διατηρούν επιχειρήσεις στην περιοχή.
Κύριο πρόβλημα, όπως αναφερόταν, είναι τα μεγάλα οχήματα, τα φορτηγά που αναγκαστικά θα περνούσαν και θα προκαλούσαν θόρυβο και έφερναν αναστάτωση στους τουρίστες. Μαζεύτηκαν αρκετές υπογραφές και σύντομα το θέμα των αλλαγών και οι μονοδρομήσεις των δρόμων έγινε πρώτο στις κουβέντες των Καρπαθίων που βρίσκονται στο νησί. Χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια διαφορετική πρόταση-λύση η οποία να φτάνει στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου!
Λίγο πριν το Πάσχα του 2016 το Δημοτικό συμβούλιο της Καρπάθου βρέθηκε αντιμέτωπο με ένα ισχυρό δίλημμα. Μήλο της έριδος η χρήση ενός στενού δρόμου διπλής κατεύθυνσης, σε κόντινη απόσταση από το εμπορικό κέντρο Πηγαδίων.
Οι αλλαγές και οι μονοδρομήσεις που είχαν αποφασισθεί και εφαρμόστηκαν μόλις πριν λίγο καιρό είχαν καταφέρει να κάνουν άνω-κάτω το Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα δίχασαν την πλειοψηφία της δημοτικής αρχής!
Με τη γραμμή της αντιπολίτευσης, που κατέβηκε σύσσωμη, τάχθηκαν και 5 σύμβουλοι της συμπολίτευσης και έτσι γεννήθηκε ζήτημα στο αρραγές μέτωπο της πλειοψηφίας που διοικεί σήμερα την Κάρπαθο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόφαση για την ανάκληση της περίφημης “αποφάσεως 84” δεν αφορούσε μόνο την αλλαγή στην είσοδο των Πηγαδίων από το Απέρι, αλλά και μια σειρά μικρότερων παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο του νησιού! Άραγε η σημερινή προσπάθεια της δημοτικής αρχής θα φέρει αποτελέσματα; Λίγο δύσκολο, αφού σύντομα θα μπούμε σε προεκλογική περίοδο και είναι πιθανό η μελέτη να μείνει στα χαρτιά και να περιμένει τον επόμενο δήμαρχο να βγάλει τα “κάστανα από τη φωτιά”.
30.11.2022
Μανώλης Δημελλάς
Καρπαθιακά Νέα