Μιχάλης Ερωτόκριτος: «Με παρέμβασή μας καταφέραμε να έχουμε ένα επιπλέον δρομολόγιο “κοντοτάξιδο”

Μιχάλης Ερωτόκριτος: «Με παρέμβασή μας καταφέραμε να έχουμε ένα επιπλέον δρομολόγιο “κοντοτάξιδο”

Η Ηρωική Νήσος Κάσου, στο νοτιότερο άκρο των Δωδεκανήσων, αισθάνεται αδικημένη. Αιτία, η προσωρινή αντικατάσταση του σύγχρονου πλοίου Ε/Β CHIOS με το 45 ετών F/B ΠΡΕΒΕΛΗ, αυξάνοντας τις ώρες προσέγγισης στο νησί σχεδόν στο διπλάσιο, αλλά και δημιουργώντας προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Με παρέμβασή μας καταφέραμε να έχουμε ένα επιπλέον δρομολόγιο “κοντοτάξιδο”, που θα μας συνδέει από  Ρόδο μέχρι Κρήτη και επιστροφή» δηλώνει στο GRTimes.gr ο δήμαρχος της Η.Ν. Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

«Χάνουμε τουρίστες, είμαστε στο έλεος για τους τουρίστες της τελευταίας στιγμής. Ζητάμε ένα αξιόπλοο σύγχρονο πλοίο και ένα επιπλέον δρομολόγιο “κοντοτάξιδο”» δηλώνουν, μεταξύ άλλων, φορείς του τουρισμού του νησιού στο GRTimes.gr.

Ο λόγος είναι η προσωρινή αντικατάσταση του σύγχρονου επιβατηγού πλοίου Blue Star Chios -για το διάστημα, ήδη από τις 13/5/24 έως τις 6/6/24, στο πλαίσιο της ετήσιας ακινησίας του για την απαραίτητη συντήρηση- με το επιβατηγό πλοίο Πρέβελη για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών της Κασοκαρπαθίας.

Η πρόσφατη κοινή επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλαν οι Δήμαρχοι της Η.Ν. Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος και της Καρπάθου Μιχάλης Φελλουζής προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Παππά, τους Βουλευτές Δωδεκανήσου και στον Αναπληρωτή Διευθύνων Σύμβουλο της Attica Group  Διονύση Θεοδωράτο, φαίνεται ότι… «έπιασε τόπο».

«Η αντικατάσταση του Ε/Β CHIOS με το F/B ΠΡΕΒΕΛΗΣ θα είναι για τρεις εβδομάδες. Μετά τις 7 Ιουνίου θα επανέλθει και ήδη δέχεται κρατήσεις» δηλώνει στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Η.Ν. Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκεκριμένη -και απαραίτητη- συντήρηση του πλοίου, θα έπρεπε να έχει γίνει νωρίτερα, «μέσα στο χειμώνα, όταν και οι επιπτώσεις για το νησί θα ήταν μικρότερες» υπογραμμίζει.

Ναι στο «κοντοτάξιδο»

Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής / Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), σχετικά με την ετήσια ακινησία του Ε/Β CHIOS από τις 13/5/24 έως τις 6/6/24 και την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου και της Η.Ν. Κάσου με το F/B ΠΡΕΒΕΛΗΣ, όπως επισημαίνεται και στην κοινή επιστολή διαμαρτυρίας των δυο δημάρχων Η.Ν. Κάσου και Καρπάθου, θα είχε ως συνέπεια να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα των νησιών, αφού από τρία δρομολόγια την εβδομάδα μειώνονται σε δύο και επίσης από δυο προσεγγίσεις με την Κρήτη μειώνονται σε μία.

Τι ζήτησαν; Ζήτησαν να εξετάσει το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής την περίπτωση της επιπλέον δρομολόγησης, του F/B ΠΡΕΒΕΛΗΣ, με ένα επιπλέον δρομολόγιο «κοντοτάξιδο» που θα συνδέει τα νησιά με τη Ρόδο και την Κρήτη, όπως τα παρελθόντα θερινά δρομολόγια του εν λόγω πλοίου.

«Με την παρέμβασή μας, το πετύχαμε το “κοντοτάξιδο”» τονίζει στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Η.Ν. Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος εξηγώντας μας, πως για το διάστημα που θα εκτελεί το δρομολόγιο το «Πρέβελη»,  θα υπάρχει ένα «κοντοτάξιδο» και συγκεκριμένα κάθε Τετάρτη, που θα εκτελεί τη γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία με επιστροφή.

Ουσιαστικά, το «κοντοτάξιδο» θα λύσει προσωρινά το πρόβλημα ανεφοδιασμού τροφοδοσίας των νωπών προϊόντων, όπως φρούτα λαχανικά, κλπ, τα οποία έρχονται κυρίως από την Κρήτη.

Σημειώνεται, ότι η Κάσος, υπό κανονικές συνθήκες, έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση από Πειραιά, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή με το ταξίδι να πραγματοποιείται σε 12 ώρες ή σε 17 ώρες, μέσω Κρήτης. Τη συγκεκριμένη περίοδο, με το «Πρέβελης» θα εκτελείται δυο φορές την εβδομάδα, Δευτέρα και Παρασκευή, με το ταξίδι να διαρκεί 16 και 23 ώρες αντίστοιχα.

Στα «κάγκελα» οι επαγγελματίες της Κάσου

Σχετική ανακοίνωση με αφορμή την αντικατάσταση του BLUE STAR CHIOS με το «παλαιό προβληματικό πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ» για το διάστημα 15/5/24 έως 6/6/24, εξέδωσε ο Σύλλογος Επαγγελματιών Εμπόρων Επιχειρηματιών Η.Ν. Κάσου.

«Το ανακοίνωσαν τελευταία στιγμή, και μας βάζουν ένα προβληματικό, αργό πλοίο, που κάνει τις διπλάσιες ώρες να φτάσει στο νησί από τον Πειραιά. Στα 6-7 μποφόρ δυσκολεύεται να δέσει, οι μηχανές του δεν αντέχουν. Και όλα αυτά, ενώ έχει ξεκινήσει η τουριστική κίνηση δειλά δειλά» δηλώνει στο GRTimes.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Εμπόρων Επιχειρηματιών Η.Ν. Κάσου Μαρία Τσακίρη.

Όπως η ίδια εξηγεί, βάσει και της σύμβασης, το σύγχρονο πλοίο θα έπρεπε να αντικατασταθεί με ένα αντίστοιχο, γρήγορο πλοίο. Και τώρα η αγωνία και ανασφάλεια των επαγγελματιών του νησιού είναι εάν τελικά θα επανέλθει το σύγχρονο πλοίο και δεν θα παραμείνει το «παλαιό προβληματικό πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ».

Ισότιμη μεταχείριση

Η Ηρωική Νήσος Κάσου που βρίσκεται στη νοτιότερη άκρη των Δωδεκανήσων, ανάμεσα στην Κάρπαθο και την Κρήτη, ζητάει… ίση μεταχείριση με τα υπόλοιπα νησιά.

Αφενός, όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Επαγγελματιών Εμπόρων Επιχειρηματιών Η.Ν. Κάσου, η προσωρινή αντικατάσταση του πλοίου «θα προκαλέσει σειρά προβλημάτων όπως λιγότερα δρομολόγια εντός της εβδομάδας διπλάσιας διάρκειας με αβέβαια άφιξη. Αυτό θα έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις στην προμήθεια ειδών Πρώτης Ανάγκης, τρόφιμα & φάρμακα, καθυστερήσεις στις αφίξεις με αποτέλεσμα μείωση της τουριστικής κίνησης στο νησί και με περαιτέρω οικονομικές συνέπειες στις μικρές επιχειρήσεις του νησιού μας!»

Αφετέρου, ζητούν την επαναφορά ακτοπλοϊκών συνδέσεων, που θα δώσει «ανάσα» στο νησί και, κυρίως, στη σύνδεση με Κρήτη και νησιά των Δωδεκανήσων όπως η Πάτμος, η Κάλυμνος κλπ.

«Κάναμε μεγάλο αγώνα, για να έχουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Κρήτη και άλλα νησιά των Δωδεκανήσων» αναφέρει στο GRTimes.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Εμπόρων Επιχειρηματιών Η.Ν. Κάσου Μαρία Τσακίρη.

Όπως επισημαίνεται, φέτος, το νησί θα έχει «σημαντικά μειωμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση (4 λιγότερα δρομολόγια την εβδομάδα) αφού καταργείται το ταχύπλοο πλοίο και το δρομολόγιο του BLUE STAR PATMOS».

Αυτό σημαίνει, ότι η επιδοτούμενη γραμμή με ταχύπλοο, από Ιούλιο έως μέσα Σεπτεμβρίου, με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα στο Σητεία – Κάσο -Κάρπαθο – Ρόδο και επιστροφή καθώς και η γραμμή μία φορά την εβδομάδα με σύνδεση και σε Πάτμο και Κάλυμνο δεν θα πραγματοποιηθούν.

Μικρή η σεζόν

Όπως εξηγεί στο GRTimes.gr η πρόεδρος του, Μαρία Τσακίρη, η σεζόν στην Κάσο είναι μικρή. Φέτος, λόγω και των Ευρωεκλογών και του γεγονότος ότι εορτάζονται τα 200 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της Ι.Ν. Κάσου, η σεζόν «ανοίγει» νωρίτερα.

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, η τουριστική κίνηση ξεκίνησε δειλά δειλά, θα υπάρξει ένα pick τις ημέρες διεξαγωγής των Ευρωεκλογών και κατ’ επέκταση των εκδηλώσεων των 200 χρόνων της Επετείου του Ολοκαυτώματος και θα συνεχιστεί από τα μέσα Ιουλίου έως αρχές Σεπτεμβρίου. «Ζητάμε ενίσχυση και παράταση της τουριστικής σεζόν, που είναι μικρή» δηλώνει με προβληματισμό η κα. Τσακίρη. Η ίδια, ξενοδόχος στο νησί, υπογραμμίζει ότι η ελλιπής -αλλά και η αργοπορημένη σε ενημέρωση – ακτοπλοϊκή σύνδεση στοιχίζει σε… τουρίστες και κατ’ επέκταση στην οικονομία του νησιού.

Να σημειώσουμε ότι η δυναμική φιλοξενίας στην Κάσο ανέρχεται περί στις 500 – 600 κλίνες, συμπεριλαμβάνοντας ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και σπίτια βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Το «παρών» θα δώσει η ΠτΔ

Τέλος, σ’ ότι αφορά τις εκδηλώσεις της Ι.Ν. Κάσου, με αφορμή τα 200 χρόνια από την Επέτειο του Ολοκαυτώματος (σ.σ. 30 Μαΐου 1824) και σε συνδυασμό με τις Ευρωεκλογές (Κυριακή 9 Ιουνίου), όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, οι εκδηλώσεις μετατίθενται για τις 14-16  Ιουνίου, με την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

15.5.2024

πηγη grtimes.gr