Ικανοποίηση ή απογοήτευση για την τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή; Σιωπή από τους τοπικούς φορείς

Ικανοποίηση ή απογοήτευση για την τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή;  Σιωπή από τους τοπικούς φορείς

Ας σταθούμε στους αριθμούς αφού αυτοί δεν έχουν αισθήματα και δε διεκδικούν θέσεις. Το 2021  για την ακτοπλοϊκή  συγκοινωνία  Κάσου και Καρπάθου διατέθηκαν συνολικά πάνω από  15 εκατομμύρια, χωρίς όμως να βελτιωθεί ανάλογα η εξυπηρέτηση  των νησιών μας.   

Μόνο για τα  δρομολόγια των ταχύπλοων  (Χάϊσπηιντ)  πληρώθηκαν 5 εκατομμύρια ευρώ , με πενιχρό  όφελος  για την Κάρπαθο, αφού  με αυτά  διακινήθηκαν συνολικά προς Κάρπαθο  μόλις  2.500 επιβάτες από Σητεία και  3.000  από Ρόδο (στοιχεία από έρευνα του κ. Ν. Κανάκη).

Η τοπική γραμμή από  την Σητεία υπεγράφει ωστόσο τα δρομολόγια από τον Πειραιά   παραμένουν  και το 2023 τα ίδια με την διάρκεια του συντομότερου ταξιδιού  προς Κάρπαθο να   διαρκεί  22-28 ώρες. Επίσης για εναν ανεξήγητο λόγο τα δρομολόγια   των πλοίων παραμένουν ίδιες ημέρες και δε φαίνεται να υπάρχει σχετικός προβληματισμός.

Ο Νίκος Κανάκης έγραψε για την συγκεκριμένη τοπική γραμμή:

Οι «ξύπνιοι»   παράγοντες της Καρπάθου θέλουν μια Κάρπαθο δορυφόρο της Κρήτης και της Ρόδου και προσέλκυση τουριστών μιας ημέρας, που προφανώς εξυπηρετούν τα στενά προσωπικά τους συμφέροντα. Είναι οι ίδιοι που αντιδρούν στη μεταφορά της εμπορικής δραστηριότητας του λιμανιού στο Βρόντη και επέκταση του λιμανιού που θα επιτρέπει το πλεύρισμα κρουαζιερόπλοιων  και  προτιμούν να αποβιβάζονται από αυτά οι επιβάτες τους με βάρκες.

Ίσως ήταν ο ίδιος παράγοντας που έπεισε τον Δήμαρχο , αντί να επιμείνει στην ικανοποίηση του αιτήματος που είχε υποβάλει  με το 7891/22.10.19  έγγραφό του  με το οποίο ζητούσε πολυετή δρομολόγηση πλοίου 1ης κατηγορίας από Πειραιά , να στείλει άλλο έγγραφο με το οποίο ζητούσε τοπικά δρομολόγια μεταξύ  Ρόδου  και Σητείας , ακυρώνοντας  το προηγούμενο αίτημά του .

Η ιστορία επαναλαμβάνεται  για μια ακόμη φορά δείχνοντας πως  είμαστε άξιοι της μοίρας και των αιτημάτων μας.

Το 2015 οι τοπικοί φορείς υπέβαλαν αίτημα στον τότε Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα  για  προσθήκη ενός δρομολογίου την εβδομάδα από Ρόδο προς Κάρπαθο που έγινε αποδεκτό.  Προτείναμε τότε στον Δήμαρχο πως ορθολογικότερο θα ήταν αντί της επέκτασης του δρομολογίου από Ρόδο να ζητηθεί όπως ένα (1) από τα τρία δρομολόγια  του BLUE STAR 1  προς Ρόδο  που εκτελείτο μέσω Θήρας- Κω ,  να εκτελείται τουλάχιστον το καλοκαίρι απ’ ευθείας  από Θήρα- Κάρπαθο-Ρόδο και επιστροφή , ώστε ο συνολικός χρόνος ταξιδιού από Πειραιά στην Κάρπαθο  να μειωθεί στις 11.5 ώρες.  Ο δήμαρχος αρνήθηκε την πρόταση  λέγοντας πως «εμάς μας ενδιαφέρει η ενδοδωδεκανησιακή επικοινωνία».