Ένα πρωτοπόρο σύστημα για την εξυπηρέτηση των κωφών συμπολιτών μας εγκαταστάθηκε σήμερα στο ΚΕΠ Πειραιά για τα άτομα με προβλήματα ακοής και το οποίο εγκαινίασαν, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, ο αρμόδιος εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, Αλέξανδρος Καμαράτος και η πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, Βενέττα Λαμπροπούλου.
Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον κωφό που θέλει να διεκπεραιώσει τις υποθέσεις του, να κάνει βιντεοκλήση με διερμηνέα (που βρίσκεται στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών) και με τη σειρά του αυτός να συνεννοείται με τον υπάλληλο του ΚΕΠ. Αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα για κλήση άμεσης ανάγκης.
Το αντίστοιχο λογισμικό, μάλιστα, μπορεί να εγκατασταθεί και στα κινητά τηλέφωνα νέας τεχνολογίας. Έτσι, τα άτομα με προβλήματα ακοής διευκολύνονται σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς τους. Από μια απλή παραγγελία φαγητού, μέχρι πιο σύνθετα ζητήματα. Πρόκειται για μια καινοτόμα ψηφιακή υπηρεσία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους κωφούς και βαρήκοους να πραγματοποιούν βιντεοκλήση, ώστε να γίνεται εξ αποστάσεως διερμηνεία και χειλεανάγνωση.
Παρούσα στην παρουσίαση του συστήματος στα ΚΕΠ ήταν και η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία έκανε λόγο για ένα «μεγάλο βήμα για την συμπερίληψη και τον Πειραιά».
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εργασίας, από σήμερα, στον Πειραιά, όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός κωφών και βαρήκοων πολιτών, χάριν στο έξυπνο αυτό σύστημα όλοι οι δημότες, αλλά και οι επισκέπτες του κεντρικού ΚΕΠ Πειραιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής, μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία διερμηνέα νοηματικής.
Η πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών ανέφερε οτι το σύστημα αυτό είναι κάτι που ζητούσαν πάρα πολλά χρόνια οι κωφοί. Ζητούσαν να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία. Γιατί το μοναδικό πρόβλημα που έχει ένας κωφός και βαρήκοος είναι η επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο. “Εμείς εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία μπορέσαμε να έχουμε τον διερμηνέα στο κινητό πλέον του κωφού ή του βαρήκοου. Και αυτό είναι μία πολύ μεγάλη κατάκτηση. Έχουμε 12.000 κωφούς που είναι χρήστες αυτής της υπηρεσίας» τόνισε.