Οι εφοπλιστές παίρνουν δισεκατομμύρια και η κατάσταση στην ακτοπλοΐα είναι άθλια.
Και πως να μην είναι, όταν κάνουν ό,τι θέλουν και ό,τι τους συμφέρει οι εφοπλιστές, με την κάθε κυβέρνηση να τους έχει «κορώνα» στο κεφάλι της.
Η κυβέρνηση της ΝΔ όπως και οι προηγούμενες έχουν τεράστιες ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση στα δρομολόγια της λεγόμενης «άγονης» γραμμής, που καλύπτουν κάθε φορά με σαπιοκάραβα , υποσυντήρητα και υπερ-σαραντάχρονα με επιδοτήσεις εκατομμυρίων, που όμως ούτε αποτρέπουν τις τεράστιες κι απανωτές αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ούτε εξασφαλίζουν την τακτική και ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Η διακοπή του δρομολογίου ΡΟΔΟΣ – ΧΑΛΚΗ –ΚΑΡΠΑΘΟΣ – ΚΑΣΟΣ – ΣΗΤΕΙΑ και επιστροφή, είναι αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής.
Τα τελευταία χρόνια οι ακτοπλόοι εφοπλιστές πήραν περίπου 1,5 δις ευρώ σε επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές». Κάθε χρόνο εισπράττουν πάνω από 130 εκατομμύρια ευρώ και 52.990 ευρώ εκτός ΦΠΑ θα είναι το ποσόν που θα παίρνουν για κάθε δρομολόγιο της συγκεκριμένης γραμμής στα νησιά μας. Επιπλέον ενώ απαλλάσσονται από το φόρο στα καύσιμα, τινάζουν στα ύψη το κόστος των εισιτηρίων. Ξεζουμίζουν τους ναυτεργάτες επιβάλλοντας με κάθε κυβέρνηση τις απαιτήσεις τους για πιο φθηνό προσωπικό. Έτσι θωρακίζονται τα κέρδη τους σε βάρος των νησιωτών και των δικαιωμάτων ναυτεργατών!
Όσο και να κονταροχτυπιέται ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ για τις ευθύνες της κυβέρνησης, δεν πέρασε ούτε ένας μήνας που εγκαλούσε ο βουλευτής κ. Σαντορινιός Ν. τον Υπουργό Ναυτιλίας, ότι δεν έχει ικανοποιήσει κανένα από τα αιτήματα των ακτοπλόων, απαιτώντας -πέραν των άλλων- να πληρωθούν άμεσα στους εφοπλιστές τα 50 εκατομμύρια ευρώ που τους χρωστά η κυβέρνηση!
Πως να μη γίνεται ολοένα και πιο απάνθρωπη η ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου μετά από τέτοια διακομματική υποστήριξη;
Το ΚΚΕ επιμένει στην αναγκαιότητα της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης όλων των νησιών χωρίς διακρίσεις, χειμώνα-καλοκαίρι, να μην καταδικάζονται στην απομόνωση και την εγκατάλειψη και αυτό δεν μπορεί να γίνει όσο η ιδιοκτησία των πλοίων είναι στα χέρια των εφοπλιστών και κριτήριο ανάπτυξης είναι το κέρδος.
Εδώ και τώρα να δρομολογηθεί πλοίο για την ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών Κάσου-Καρπάθου-Χάλκης με Κρήτη και Ρόδο. Να μειωθεί το δυσβάσταχτο κόστος των εισιτηρίων κατά 50%.