Τριαντάφυλλος Μάρκου: "Θα ζήσουμε κωμικοτραγικά σκηνικά στα λιμάνια αν ισχύσουν αυτές οι αποφάσεις"

Τριαντάφυλλος Μάρκου: "Θα ζήσουμε κωμικοτραγικά σκηνικά στα λιμάνια αν ισχύσουν αυτές οι αποφάσεις"

Κωμικοτραγικά σκηνικά που θα θυμίζουν έντονα παλαιότερες εποχές αναμένεται να ζήσουν σύντομα οι κάτοικοι της αγόνου γραμμής εάν οι αποφάσεις γύρω από τα ακτοπλοϊκά δρώμενα δεν αλλάξουν δραστικά πορεία.

Η ΑΝΕΚ αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στη συντήρηση των πλοίων της και πόσο μάλλον του ΠΡΕΒΕΛΗΣ που ύστερα από 14 χρόνια συνεχόμενης ταλαιπωρίας του στην άγονη είναι πλέον ο άσωτος υιός της εταιρίας.

Το ΠΡΕΒΕΛΗΣ ζορίζεται να φέρει σε πέρας το δρομολόγιο του ύστερα από το σοβαρό του ατύχημα στην Σαντορίνη. Η συμπεριφορά του πλοίου στην μανούβρα φαίνεται να έχει αλλάξει , κάνοντας ακόμα δυσκολότερη την ήδη απαιτητική δουλειά των ναυτικών του.

Το αποτέλεσμα είναι σχετικά τακτικές ακυρώσεις δρομολογίων , των οποίων την κίνηση παίρνει το Blue Star που όμως έχει μόνο ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και έτσι δεν μπορεί να την απορροφήσει ολοκληρωτικά. Παράλληλα λόγω του διαφορετικού του δρομολογίου το Blue Star δεν εξυπηρετεί την Ανάφη , την Σητεία , το Διαφάνι και την Χάλκη , ούτε το τμήμα Σαντορίνη – Κρήτη και Κρήτη – Ρόδος που εξυπηρετεί το ΠΡΕΒΕΛΗΣ.

Δεν γνωρίζει κανείς με ΑΠΟΛΥΤΗ σιγουριά αν το ΠΡΕΒΕΛΗΣ θα συνεχίσει να υπάρχει στην άγονη. Για την ΑΝΕΚ το πλοίο αυτό είναι μια σταθερή πηγή είσπραξης και προσωπικά πιστεύω πως δύσκολα η εταιρία θα φύγει συνειδήτα από την γραμμή χάνοντας τα κέρδη που αποκτά από τα διάφορα τμήματα του δρομολογίου , εκτός αν έχει καταφέρει να σκεφτεί κάτι πιο επικερδές , ή αν σκοπεύει να στείλει το πλοίο για scrap και να ρίξει τα λεφτά που θα πάρει από τον διαλυτή σε κάποιο άλλο πλοίο της.

Παράλληλα ακούγεται πως βρίσκεται προς πώληση και μάλιστα σε υψηλή τιμή δίχως να γνωρίζουμε αν έχει ενδιαφερθεί κάποιος να το αγοράσει. Μια εταιρία που έχει προχωρήσει τελευταία πολλές τέτοιες αγορές είναι η SEAJETS και δεν θα ήταν έκπληξη αν το αγόραζε και το έστελνε ξανά στην άγονη με κάποιο άλλο όνομα.

Η δρομολόγηση του OLYMPUS θεωρείται σχεδόν σίγουρη και αφήνει την φαντασία όσων γνωρίζουν το πλοίο να καλπάζει γύρω από το τι μπορεί να συμβεί μόλις ξεκινήσει την γραμμή.

Σε περίπτωση που φύγει τελικά το ΠΡΕΒΕΛΗΣ το OLYMPUS θα γίνει το βασικό πλοίο της γραμμής.

Το πλοίο που πέρυσί άφηνε πίσω το ανοιχτό λιμάνι της Σαντορίνης με το παραμικρό ίχνος σοβαρού ( ή και ήπιου αρκετές φορές ) αέρα θα κληθεί να δέσει στην Σητεία , την Κάσο , τα Πηγάδια , το Διαφάνι και την Χάλκη , λιμάνια κλειστά με μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Στο υποθετικό σενάριο να φυσάει ένας ΒΔ 7 Μποφόρ που είναι ο πιο συχνός καιρός του Καρπάθιου πελάγους το καλοκαίρι , το OLYMPUS είτε θα ακυρώνει εντελώς το δρομολόγιο , είτε θα πιάνει μόνο στα λιμάνια που μπορεί και εμείς θα το χαιρετάμε από την στεριά , ενώ παράλληλα πάνω του θα βρίσκονται οι δύστυχοι και θαλασσοδαρμένοι επιβάτες του που δεν θα μπορούν να κατέβουν πουθενά και οι μεταφορικές που θα σιχτιρίζουν την ώρα και την στιγμή που φόρτωσαν τις καρότσες τους στο πλοίο.

Αυτό φυσικά αν δεν το βρει κάποια αβαρία και βάλει σε περιπέτειες τους επιβάτες και τους ναυτικούς του που θα κάνουν υπερπροσπάθεια να πράξουν ένα παράλογο εγχείρημα πνιγμένοι στο άγχος από την πίεση του εφοπλιστή…