Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της Καρπάθου και σύμφωνα με αναρτήσεις σε τοπικές ιστοσελίδες του Διαδικτύου, οι Δημοτικές Αρχές της Καρπάθου και της Ηρωικής Νήσου Κάσου εκθέτουν σε επιστολή τους την επιτακτική ανάγκη της αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Ρόδου, Καρπάθου και Ηρωικής Νήσου Κάσου με το Ηράκλειο της Κρήτης.
Στην επιστολή τους αναφέρονται στην αναγκαιότητα εξυπηρέτησης των κατοίκων των εν λόγω νησιών από τις Δομές Υγείας και Εκπαίδευσης του Ηρακλείου και ιδιαιτέρως, των καταγόμενων από τα ανωτέρω νησιά φοιτητών αλλά και των κατοίκων, που χρήζουν υγειονομικής φροντίδας. Επιπρόσθετα, προτάσσουν το Ηράκλειο ως κόμβο αεροπορικών αλλά και ακτοπλοϊκών ανταποκρίσεων προς περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα, η αεροπορική διασύνδεση με το οποίο, όταν αποκατασταθεί, θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των νησιών τους.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Δεδομένου ότι οι μισοί φοιτητές της Καρπάθου και της Κάσου φοιτούν σε Πανεπιστημιακές Σχολές της Κρήτης και δεδομένου του ότι το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ηρακλείου της Κρήτης είναι η αρτιότερα εξοπλισμένη Υγειονομική Δομή (ως Κέντρο Υποδοχής Εκτάκτων Περιστατικών) στη νοτιοανατολική Ελλάδα, προτίθεσθε να λάβετε την απαραίτητη πρόνοια, ώστε να διευρυνθεί η αεροπορική σύνδεση μεταξύ Ρόδου και Ηρακλείου, συμπεριλαμβάνοντας τη νήσο Καρπάθο και τη νήσο Κάσο στις σχετικές αεροδιαδρομές;
Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης σας
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας παρακολουθούν με την δέουσα προσοχή και ευαισθησία τις αεροπορικές συνδέσεις στο εσωτερικό της χώρας, ενεργώντας στο πνεύμα του Κανονισμού ΕΚ 1008/2008, ο οποίος παρέχει την δυνατότητα στα κράτη μέλη της Ε.Ε. να επιβάλουν υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές, που αφορούν σε περιφερειακές περιοχές ή περιοχές ανάπτυξης ή σε γραμμές με χαμηλή κίνηση, εφόσον αυτές θεωρούνται δρομολόγια ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιφέρειας στην οποία αφορούν.
Οι υποχρεώσεις αυτές επιβάλλονται στο μέτρο που απαιτείται προκειμένου να εξασφαλίζεται ελάχιστη εξυπηρέτηση δρομολογίων, καθορισμένα κριτήρια συνέχειας, τακτικότητας, τιμολόγησης ή ελάχιστης μεταφορικής ικανότητας, τα οποία ο αερομεταφορέας δεν επρόκειτο άλλως να αναλάβει, εάν ελάμβανε αποκλειστικά υπόψη το εμπορικό συμφέρον του.
Ο σχεδιασμός της νέας επιβολής υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές έγινε το 2016, όταν και προκρίθηκε η διακοπή της επέκτασης ορισμένων γραμμών, μεταξύ των οποίων και αυτής της ΡόδουΚαρπάθου-Κάσου προς Σητεία, η οποία λειτουργούσε από το 2006.
Σήμερα όμως και σε συνέχεια οδηγιών από το γραφείο κ. Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη προετοιμασία της ανανέωσης της επιβολής υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας για 28 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας, προτάθηκε η επέκταση της γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος προς Σητεία με στόχο την επανασύνδεση της γραμμής των Δωδεκανήσων με τη Κρήτη. Όσον αφορά στην επέκταση της γραμμής Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος που λειτουργεί υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας, προς Ηράκλειο, δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί, καθώς λειτουργεί ήδη η γραμμή Ρόδος – Ηράκλειο.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚ 1008/2008, δεν υπάρχει δυνατότητα ένταξης γραμμής σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας εφ’ όσον λειτουργεί ήδη σε εμπορική βάση.
Ο Υπουργός
Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής
πηγή krititravel.gr