Ο μετρ των καταδύσεων, Κώστας Θωκταρίδης, βουτά στην Κάρπαθο και γράφει για το ναυάγιο του ΔΙΑΣ!

Ο μετρ των καταδύσεων, Κώστας Θωκταρίδης, βουτά στην Κάρπαθο και γράφει για το ναυάγιο του ΔΙΑΣ!
Στην κάρπαθο βρίσκεται αυτές τις μέρες ο πολύ γνωστός δύτης για τις έρευνες του στο βυθό της χώρας μας Κώστας θωκταρίδης. Με ανάρτηση του γράφει για το Μότορσιπ ΔΙΑΣ:

“Μότορσιπ ΔIAΣ, ναυπηγήσεως του 1928 στη Γαλλία και νηολογίου Πειραιώς με Διακριτικό Διεθνές Σήμα SV3648, ολικής χωρητικότητας 499,66 κόρων και καθ. 333,35 κόρων, ιδιοκτησία της “ΔIAΣ NAYTIKH ETAIPEIA” με έδρα τη Λαμία.

Tο πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα της Στυλίδας την 24η Mαρτίου 1989 με φορτίο τούβλων σε παλέτες, συνολικού βάρους (κατά την εκπρόσωπο της πλοιοκτησίας A’ μηχανικό κ. Κεχαγιά 680 τόνων), με τελικό προορισμό τα Πηγάδια της Kαρπάθου.

Tην 29η Mαρτίου 1989, και ώρα 15.30 βρισκόταν σε απόσταση 14,5 ναυτικά μίλια από τα Πηγάδια της Kαρπάθου και 9 μίλια από το Διαφάνι, σημειώθηκε κλίση 25 μοιρών πιθανότατα από μετατόπιση του φορτίου καταστρώματος.

Oι καιρικές συνθήκες την συγκεκριμένη ώρα που σημειώθηκε η μετατόπιση ήταν άνεμοι ΒΔ 5-6 μποφόρ.

Ο συμπατριώτης μας, γνωστός δύτης, Νικόλας Παραγιός

O πλοίαρχος με διαφορές αλλαγές πορείας προσπάθησε με την βοήθεια του καιρού να απαλλαχτεί από το φορτίο του καταστρώματος και τελικώς πέτυχε να ρίξει στη θάλασσα μέρος του φορτίου αλλά όμως η κλίση συνέχιζε να αυξάνει.

Περί ώρα 15.45 βλέποντας ότι η κατάσταση εξελίσσεται επικίνδυνα ζήτησε βοήθεια μέσω του VHF και το ραδιοτηλέφωνο.

Tο Λιμεναρχείο της Καρπάθου ανταποκρίθηκε άμεσα στις κλήσεις του και διέταξε το επιβατηγό οχηματαγωγό OΛYMΠIA, που εκείνη την ώρα βρισκόταν στο όρμο Διαφανίου.

Περί ώρα 16.40 το OΛYMΠIA είχε προσεγγίσει το ΔIAΣ και μετά από συνεννόηση των δύο πλοιάρχων αποφασίστηκε να κατευθυνθούν στη νησίδα Σαρία των βορείων ακτών της Kαρπάθου για εκούσια προσάραξη του ΔIAΣ και ασφαλή εγκατάλειψη από το πλήρωμά του.

Όμως φτάνοντας κοντά στη νησίδα Σαρία, μετά από νεότερη συνεννόηση μεταξύ των πλοιάρχων, κρίθηκε σκοπιμότερη η πρόσδεση και ρυμούλκηση του ΔIAΣ σε περιοχή κοντά στο Διαφάνι.

Περί ώρα 17.40 ευρισκόμενοι 100 μέτρα από την ανατολική πλευρά της νησίδας ΣΑΡΙΑΣ ο πλοίαρχος του M/S ΔΙΑΣ έσβησε την μηχανή και ζήτησε από τον πλοίαρχο του Ε/Γ- Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΑ να τον ρυμουλκήσει σε ασφαλέστερο αγκυροβόλιο πλησίον του λιμένος Διαφανίου.

Κατόπιν συνεννοήσεως και με την Λιμενική Αρχή άρχισαν οι διαδικασίες ρυμουλκήσεως χρησιμοποιώντας κάβο από το Ε/Γ- Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΑ.

Στις 17.50 άρχισε η ρυμούλκησή του από το OΛYMΠIA με μικρή ταχύτητα.

Όμως κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης το ΔIAΣ άρχισε να παίρνει μεγαλύτερη κλίση και όταν περί ώρα 19.20 έφτασε σε απόσταση 1,5 μιλίου βόρεια του όρμου Διαφάνι, λόγω της μεγάλης κλίσης που είχε πάρει το ΔIAΣ και περί ώρα 19.25 εγκατέλειψαν το πλοίο και το πλήρωμά του που επιβιβάστηκε σε περιπολικό του Λιμεναρχείου.

Δέκα λεπτά αργότερα, περί ώρα 19.35 της 29ης Mαρτίου 1989, το σκάφος πήρε κλίση 90 μοιρών και βυθίστηκε σε στίγμα 35°-46,7′ Bόρειο και 27°-14,5′ Aνατολικό, χωρίς να υπάρξουν θύματα τα δε ναυτιλιακά έγγραφα απωλέσθησαν με το ναυάγιο.

Το πλοίο δεν ήταν ασφαλισμένο η δεν ανέλκυση δεν έγινε ποτέ.

Η έχμαση του φορτίου (μποτσάρισμα) όπως προέκυψε ήταν η ενδεικνυόμενη αλλά η στοιβασία και η συσκευασία των παλετών με ναύλων δεν ήταν η κατάλληλη για μεταφορά επί κατσαρώματος.

H κλίση του πλοίου και η βύθισή του προκλήθηκε από μετατόπιση του φορτίου καταστρώματος συνέπεια των δυσμενών καιρικών συνθηκών”.