Αεροπορική κίνηση Νοτίου Αιγαίου - Αύγουστος 2022

Αεροπορική κίνηση Νοτίου Αιγαίου - Αύγουστος 2022

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση του Αυγούστου σε διάφορα περιφερειακά αεροδρόμια δίνουν ένα ακόμα στίγμα της εξέλιξης της τουριστικής χρονιάς και μάλιστα στο απόγειό της.

Σύμφωνα με αυτά, στα Δωδεκάνησα παρατηρείται ότι η Ρόδος απέχει μακράν των υπολοίπων προορισμών με 40.723 επιβάτες εσωτερικού, 338.042 από τακτικές πτήσεις εξωτερικού και 170.291 επιβάτες από έκτακτες πτήσεις εξωτερικού.
Στον αντίποδα, η Κώς κατέγραψε 16.160 από το εσωτερικό και 256.286 από εξωτερικό ενώ η Κάρπαθος, παρότι απέχει από τους δύο πρώτους, παρουσιάζει συνολικά 28.451 επιβάτες από Ελλάδα και εξωτερικό και μείωση 16,27% από το 2019. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν συνολικά 642 κινήσεις αεροσκαφών (αφίξεις αναχωρήσεις).  Από αυτά 311 αφορούν εσωτερικές αερογραμμές οι υπολοιπες 331 αφορούν αεροσκάφη από 13 χώρες και καταγράφονται  συνολικά 28.451 αφίξεις επιβατών. Με  τους 6.453, από αυτούς, να αφορούν αφίξεις εσωτερικών αερογραμμών. (Στοιχεία ΥΠΑ)

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν η Αστυπάλαια ( 2.359) , η Λέρος (1.587) η Κάλυμνος (1.008), το Καστελόριζο (727) και η Κάσος (210), όλα από πτήσεις εσωτερικού.
Σε ότι αφορά τις Κυκλάδες οι αεροπορικές αφίξεις του Αυγούστου παρουσίασαν την ακόλουθη εικόνα : Η Σαντορίνη είχε συνολικά από Ελλάδα και εξωτερικό 251.674 αφίξεις επιβατών και επί πλέον 148 με ιδιωτικά αεροσκάφη και η Μύκονος 188.589 αφίξεις επιβατών και επί πλέον 721 από ιδιωτικές πτήσεις. Την τρίτη θέση κρατάει σταθερά η Πάρος με συνολικές αφίξεις 27.200 από Ελλάδα και εξωτερικό ενώ ακολουθεί η Νάξος με 10.864 με αφίξεις εσωτερικού και καμία από εξωτερικό.

Στη συνέχεια της λίστας εντοπίζουμε τη Μήλο με 8.739 επιβάτες εσωτερικού και τη Σύρο με 925 επιβάτες, επίσης από εσωτερικό.
Η εικόνα του Αυγούστου που αποτελεί το μήνα με τη μεγαλύτερη, συνήθως, τουριστική κίνηση, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι σε ότι αφορά τα Δωδεκάνησα τα “σκήπτρα’ της πρώτης τριάδας κρατούν η Ρόδος, η Κώς και αρκετά πιο κάτω η Κάρπαθος, ενώ σε πολύ χαμηλά (έως αμελητέα) επίπεδα βρίσκονται η Αστυπάλαια, παρά τη σημαντική συμβολή της κυβέρνησης μέσω του ΕΟΤ στην προβολή της και ακόμα χαμηλότερα τα υπόλοιπα νησιά.

Η αντίστοιχη κατάταξη στις Κυκλάδες φέρνει πρώτη τη Σαντορίνη με δεύτερη τη Μύκονο και τρίτη την Πάρο που, όπως και στην ακτοπλοϊκή κίνηση, δείχνει να “ξεφεύγει” από την όμορη Νάξο που περίπου βρίσκεται, όπως και στα ακτοπλοϊκά, στο επίπεδο της Μήλου, με την τελευταία να μπαίνει πλέον δυναμικά στις ταξιδιωτικές καταγραφές των τελευταίων ετών.