του Ανδρέα Ηλία Μακρή
‘Ολο το περασμένο χρονικό διάστημα παρατήρησα έκπληκτος, ότι κυκλοφορούσε στα Πηγάδια, απορριμματοφόρο όχημα του Δήμου της Κάσου εξυπηρετώντας δημοτικές ανάγκες καθαριότητας του Δήμου Καρπάθου!
Αφού βεβαιώθηκα ότι, δεν είχα τυχόν παραισθήσεις -λόγω της φευγαλέας κίνησης του απορριμματοφόρου- πληροφορήθηκα ότι, το πρόβλημα προέκυψε στον Δήμο λόγω της ακινησίας από βλάβες(1) κάποιων δικών μας απορριμματοφόρων και ευτυχώς, χάρις στην εθελούσια και άμεση διευκόλυνση εκ μέρους του δημάρχου της γειτονικής μας Κάσου και πρώην Επάρχου Καρπάθου Μιχάλη Ερωτόκριτου(2) είχαμε στη διάθεση μας το συγκεκριμένο απορριμματοφόρο όχημα, χωρίς να στερεί προφανώς, της ανάγκες της Κάσου η παραχώρησή του.
Προσωπικά διατηρώντας επί δεκαετίες στο παρελθόν, ιδιόκτητα τουριστικά λεωφορεία στους τουριστικούς προορισμούς: Ρόδο, Αθήνα, Κρήτη, Κάρπαθο απέκτησα την εμπειρία πώς, κάνεις οικονομίες κλίμακος. Πολύ απλά. Για να διατηρήσεις λειτουργική και διασφαλισμένη την υπεραξία της κινητής περιουσίας των πάσης φύσεως τροχοφόρων οχημάτων επιβάλλεται, διαρκής και υπεύθυνος μηχανολογικός έλεγχος και συντήρηση, πέραν της εξωτερικής φροντίδας του αμαξώματος.
Ε, αυτό σας διαβεβαιώ ότι, στις Δημόσιες και Δημοτικές Υπηρεσίες (πέραν του Στρατού)(3) παραμένει ανέκδοτο και δεν θα αλλάξει στον αιώνα τον άπαντα, κύρια εξ αιτίας της ελληνικής «τσαπατσουλιάς» που τις χαρακτηρίζει, του «ωχαδελφισμού» και της «κονόμας»(4) που εμπλέκονται ενσυνείδητα.
Η ανάθεση λοιπόν αυτών των Υπηρεσιών σε σοβαρό μειοδότη επιχειρηματία είναι αναγκαιότητα αδήριτη, επιτακτική. Άλλως, η γάγγραινα θα διαιωνίζεται στον ευαίσθητο Τομέα της υγείας, εις βάρος φυσικά των φορολογουμένων.
Ασφαλώς και θα θιγούν κάποια «ωφελήματα» ημετέρων. Όμως, προέχει το δημοτικό συμφέρον και η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Δημότη. Ό,ποιος εντεταλμένος είναι τουλάχιστον καλός στην αντιγραφή, ας κοπιάρει, ας κάνει copy paste πετυχημένες συνταγές άλλων Δήμων(5) για το καλό του Τόπου.
___________________________
1. Έχει άραγε σχέση, η ακινητοποίηση των κλασικού τύπου απορριμματοφόρων οχημάτων του Δήμου για κάποιους μήνες, ακόμη και η χρησιμοποίηση του καινούργιου ειδικού τύπου «Οικολογικού» απορριμματοφόρου για παντός είδους
απορρίμματα, με την παραίτηση του μέχρι πρότινος αρμόδιου της Υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου, Αντιδημάρχου κ. Δημητρίου Ζανάκη;
Παρεμπιπτόντως για τα κριτήρια μου, επιτυχημένος και αν χρειασθεί, θα επανέλθω με επιχειρήματα.
2. Ευχαριστούμε τον μικρό -σε σχέση με την Κάρπαθο- Δήμο της Κάσου(6) για τη γενναιοδωρία του και φυσικά, τον δραστήριο και με μακρά αυτοδιοικητική προϋπηρεσία δήμαρχο της κ. Ερωτόκριτο.
Αγαπητέ Μιχάλη! Φαίνεται δεν ξεχνάς την Κάρπαθο που αγάπησες και σε αγάπησε.
3. Υπηρέτησα επί διετία, έφεδρος ανθυπολοχαγός στο Σώμα Υλικού Πολέμου (Σ.Υ.Π) σε οργανική θέση, που προέβλεπε μόνιμο λοχαγό. Σε επιθεώρηση τότε, του διοικητή της Α.Σ.Δ.Ε.Ν στρατηγού Νικολάου Καζακόπουλου (ήρωας του El Alamein) με συνεχάρη ενώπιον του Συντάγματος για την άψογη εκτέλεση των
καθηκόντων μου -όπως τόνισε- καίτοι δεν ήμουν αξιωματικός καριέρας.
Προς τούτοις, επικαλούμαι τη μαρτυρία του υπηρετήσαντος στη Μονάδα μου, συμπατριώτη μας φαρμακοποιού Μιχάλη Γ. Λαμπρινού.
4. Λ.χ. Προ ετών, η διαχείριση της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας Ρόδου (Ρ.Ο.Δ.Α) απασχόλησε την ποινική δικαιοσύνη για σκάνδαλα πρώτου μεγέθους.
5. Ο Μητροπολιτικός Δήμος Ρόδου, προ τριετίας ανέθεσε την Υπηρεσία καθαριότητας σε ιδιωτική Εταιρεία και «λάμπει» το νησί.
6. Γνωρίζετε ότι, ο ιστορικός Δήμος Κάσου για δεκαετίες ευτύχησε να έχει Δήμαρχο μεγάλου βεληνεκούς, τον στρατηγό Μαυρικάκη; Οι διάφοροι νομαρχαίοι Δωδεκανήσου ένθεοι, καθόντουσαν ενώπιον του σε στάση προσοχής!