Συνέντευξη παραχώρησε η Έπαρχος Καρπάθου ΗΝ Κάσου, Καλλιόπη Νικολαϊδου, στον Real Voice 99.5 και τον Τέρη Χατζηιωάννου και είναι η πρώτη φορά που ακούμε από επίσημα χείλη για τη φετινή πτώση του τουρισμού στο νησί. Η κα Νικολαϊδου δίνει την εκτίμηση της για την μείωση που παρουσιάζει ο τουρισμός και σύμφωνα με όσα είπε κύρια αιτία είναι οι μειωμένες πτήσεις, τα ακτοπλοικά δρομολόγια καθώς και ακυρώσεις από την Ολλανδία. Φορέας τουριστικής προβολής του νησιού, όπως ανέφερε, είναι ο Δήμος και όπως είπε “γιατί κάτι δεν θα πρέπει να γίνεται σωστά”.
Εξηγεί ότι η μείωση θα μας απασχολήσει μετά το τέλος της σεζόν. Βέβαια για τα νησιά που παρουσιάζουν άνοδο η Περιφέρεια ήδη κάνει σταθερές ενημερώσεις και προβάλει τις εξαιρετικές τους επιδόσεις.
Επίσης η Έπαρχος αναφέρθηκε και στα έργα που γίνονται έξω από το Νοσοκομείο, στα όμβρια και τον κόμβο, μάλιστα για αυτά τα έργα τόνισε ότι “δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων μας” δηλαδή η Περιφέρεια τα κάνει μάλλον χαριστικά; χωρίς ωστόσο να εξηγήσει ποιος θα έπρεπε να κάνει αυτά τα έργα. Ο κόμβος μάλιστα ήταν προαπετούμενο για να ανοίξει το Νοσοκομείο κι όμως έχουν περάσει 3 χρόνια και κόμβο η Κάρπαθος δε βλέπει.
Κάτι αντίστοιχο και με το γεφύρι της Άδειας στην περιοχή των Πυλών, που και το φετινό καλοκαίρι φαίνεται ότι θα περάσει χωρίς να έχει μπει μπροστά το σημαντικό για την ασφάλεια έργο. Επίσης το κτήριο του Επαρχείου δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση, με το μεγάλο ρολόι πολλά χρόνια μόνιμα κολλημένο, ωστόσο δε βλέπουμε να γίνεται και για το ιστορικό κτήριο της Καρπάθου.
Η συνέντευξη της Επάρχου στον Real Voice 99.5 και τον Τέρη Χατζηιωάννου
Πτώση παρουσιάζουν τα στοιχεία των αφίξεων στο νησί της Καρπάθου, όπως δήλωσε στον Real Voice 99.5 και τον Τέρη Χατζηιωάννου η Έπαρχος Καρπάθου-Κάσου Καλλιόπη Νικολαϊδου. Η κα Νικολαίδου εξήγησε ότι το αεροδρόμιο του νησιού δέχεται ημερησίως μόνο μία πτήση από τη Ρόδο και δύο από την Αθήνα, με αποτέλεσμα να είναι περιορισμένος ο εσωτερικός τουρισμός, ενώ λόγω έλλειψης χώρου στον Αερολιμένα Καρπάθου μπορούν να σταθμεύσουν μόνο δύο αεροσκάφη.
της Νατάσας Παμπρή
Παράλληλα το νησί αντιμετώπισε το πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση τον προηγούμενο μήνα, ενώ το ταξίδι με το πλοίο της γραμμής είναι πολύωρο και αποφεύγεται ως επιλογή από το ταξιδιωτικό κοινό.
Επιπλέον, όπως είπε η Έπαρχος, τη φετινή τουριστική σεζόν σημειώθηκαν πολλές ακυρώσεις στα ξενοδοχεία της Καρπάθου από την ολλανδική αγορά, γιατί δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες από τις αεροπορικές πτήσεις, λόγω ακυρώσεων ή καθυστερήσεων στα δρομολόγια.
“Έχουμε βέβαια κάποια κίνηση, αλλά δεν είναι αυτό που περιμέναμε και αυτό φαίνεται και στα νούμερα που αποτυπώνεται η κίνηση στην Επαρχία μας. Είναι το μόνο σημείο από τα υπόλοιπα τέσσερα διεθνή αεροδρόμια της Περιφέρειας που παρουσιάζει μία πτώση και όχι άνοδο. Βέβαια είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου, ιδιαίτερα τον Δήμο ο οποίος είναι ο κατεξοχήν φορέας τουριστικής προβολής του νησιού, γιατί κάτι δεν θα πρέπει να γίνεται σωστά, όποτε το συζητάμε μετά το τέλος της περιόδου και θα δούμε ποια θα είναι η αντιμετώπιση της υπάρχουσας κατάστασης.
Η Κάρπαθος έχει μια ιδιαιτερότητα. Δεν έχει πολλές εσωτερικές, δηλαδή είναι μία πτήση για Ρόδο και δύο πτήσεις για Αθήνα με αποτέλεσμα την περίοδο αυτή οι ομογενείς που παραθερίζουν και στην Κάρπαθο και στην Κάσο, να κλείνουν τις αεροπορικές θέσεις από νωρίς. Μετά το καράβι χρειάζεται ατελείωτες ώρες για να φτάσει στην Κάρπαθο, οπότε έτσι αποκλειόμαστε από τον εσωτερικό τουρισμό. Επίσης, υπήρξαν θέματα στα διεθνή αεροδρόμια, φανταστείτε ότι η Ολλανδία προχώρησε σε ακυρώσεις θέσεων στα ξενοδοχεία, γιατί δε μπορούσε να εξυπηρετήσει το φόρτο των επιβατών του αεροδρομίου της, φανταστείτε ότι πετούσαν από το Άμστερνταμ για Κάρπαθο και επέστρεφαν στο Βέλγιο, με αποτέλεσμα βέβαια πολλοί να προβαίνουν σε ακυρώσεις των διακοπών τους. Δηλαδή ήταν θέματα και από εξωγενείς παράγοντες που επηρέασαν την κίνηση.
Επίσης, υπάρχει πρόβλημα με το αεροδρόμιο το δικό μας, είναι Διεθνής Αερολιμένας με την προοπτική επέκτασης στον χώρο στάθμευσης το οποίο εδώ και 20 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα με αποτέλεσμα να μπορούν να σταθμεύσουν μόνο δύο αεροσκάφη και να περιμένουν 20 και 25 λεπτά στο διάδρομο προσγείωσης αεροσκάφη προκειμένου να μπορούν να σταθμεύσουν. Έχει και αυτό ένα κόστος. Πολλές εταιρίες δεν θέλουν το αεροδρόμιο της Καρπάθου να πετάξουν, ακριβώς για αυτό το λόγο. Είναι αναγκαιότητα η επέκτασή του. Είναι μέσα στο project του Αερολιμένα από το 2001 έχουν περάσει τόσα χρόνια και ακόμη δεν έγινε τίποτα. Και το νησί έχει μία δυναμική και μία προοπτική ανάπτυξης άνευ προηγουμένου”.
Ως προς τα έργα, η κα Νικολαίδου τόνισε ότι “έχουμε σε εξέλιξη αρκετά πράγματα: Για την Κάρπαθο ήδη εκτελείται η εργολαβία με τα όμβρια ύδατα στο νοσοκομείο Καρπάθου και ο συγκοινωνιακός κόμβος στο συγκεκριμένο σημείο, θέματα που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων μας, αλλά -όπως λέει και ο Περιφερειάρχης μας- όταν τα έργα εκτελούνται και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων εμείς δεν λέμε ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα μας, προχωράμε και τα υλοποιούμε. Είναι σε εξέλιξη τα ρέματα που η εργολαβία ξεκίνησε ήδη στο κοινοτικό διαμέρισμα Απερίου, στο χωριό υπάρχει ένα κεντρικό ρέμα που έχει να καθαριστεί χρόνια, που περνούσε δίπλα από νηπιαγωγεία και από σχολεία. Από κει ξεκινήσαμε και έγινε μία πάρα πολύ καλή δουλειά καθαρίστηκε όλο το ρέμα όλο το κομμάτι αυτό, προγραμματισμός υπάρχει για την Όλυμπο στη συνέχεια, για την Βολάδα κλπ.
Ακούστε την κ. Νικολαϊδου εδώ: https://www.facebook.com/realvoice995/videos/1057366131639618
πηγή Real Voice 99.5
17.8.2022
Καρπαθιακά Νέα