Μετά τις απαραίτητες (τελευταίες ) αδειοδοτήσεις που ελήφθησαν πριν μερικές ημέρες και με την προγραμματική σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ολοκληρώνονται οι τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες πριν την δημοπράτηση του .
Η αταλάντευτη προσήλωση της νυν Δημοτικής Αρχής επί τέσσερα χρόνια, είχε ως αποτέλεσμα τόσο την οριστική έγκριση από την ΕΣΑΛ του Λιμενικού έργου όσο και την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων .
Με τις ενδεδειγμένες ενέργειες , συστράτευση όλων των υγιών δυνάμεων εντός του Δημοτικού Συμβουλίου, την απαραίτητη διεκδίκηση του Δήμου από τους εμπλεκόμενους φορείς το θέμα νέο λιμάνι ΕΠΑΨΕ να είναι μια ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ αλλά έργο προς υλοποίηση .
Επι της θητείας αυτής υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προαπαιτούμενα αποκλειστικά με ενέργειες του Δήμου Καρπάθου :
α) Χαράχτηκε η Γραμμή Αιγιαλού στην παραλιακή οδό ( ναι , η αλήθεια είναι κι ας είναι πικρή ότι δεν υπήρχε ούτε γραμμή αιγιαλού ούτε και χερσαία ζώνη λιμένα στο πιο κεντρικό σημείο της Καρπάθου ) (ΦΕΚ 2021) .
β) Εγκρίθηκε η μελέτη του νέου Λιμένα από την ΕΣΑΛ ( είχε γίνει ανέκδοτο ότι πήγαινε και ερχόταν σαν θέμα για πάνω από δεκαετία , χωρίς να έχει παρθεί οριστική απάντηση ) (2022) .
γ ) Ανατέθηκε , εκπονήθηκε μελέτη και χρηματοδοτήθηκε με 2.2 εκατομμύρια ευρώ το τμήμα του έργου που αφορά την παράλληλη υλοποίηση της ανάπλασης της Παραλιακής ( μεγάλο έργο που θα εκτελεστεί παράλληλα με το νέο λιμάνι και θα αλλάξει την άσχημη πρώτη εικόνα που αντικρύζει κάνεις στα Πηγάδια , μετατρέποντας την σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό πεζόδρομο ) . (2022-2023 ) .
Επίσης με κοινές ενέργειες Δήμου και Περιφέρειας :
δ) Αδειοδοτήθηκε η ΜΠΕ του έργου (2023)
Τέλος με απόφαση του Περιφερειάρχη:
ε) Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ (2022)
Με επιμονή , υπομονή και πολλή δουλειά ένα σοβαρό έργο υποδομής που θα αλλάξει την εικόνα των Πηγαδίων φτάνει στη φάση υλοποίησης.
Αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε αυτούς που για μικροπολιτικές σκοπιμότητες είχαν κάνει “ καραμέλα “ προεκλογικά πως δήθεν δεν υπάρχει συνεργασία Δήμου και Περιφέρειας και … ζηλεύουν αλλά νησιά στα οποία υποτίθεται ότι υπάρχει .
Συνεργασία επίσης υπήρξε , μέσω του ΦοΔΣΑ , ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την μεταφορά της κυριότητας του 1ου Κυττάρου στον ΦΟΔΣΑ ( μετά από το πέρας δεκάδων γραφειοκρατικών ενεργειών ) αλλά και της δημοπράτησης του 2ου Κυττάρου ΧΥΤΑ με χρηματοδότηση που εξασφάλισε ο Δήμος Καρπάθου και μετέφερε στον ΦΟΔΣΑ . Μετα από διεθνή διαγωνισμό το έργο έχει αναλάβει εργολάβος .
Δεν προχωρούν τέτοια έργα, τόσο γρήγορα χωρίς συνεργασία και χωρίς δουλειά κι από τις δύο μεριές .
Η συνεργασία προσωπικά, με τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο ήταν άψογη και το επιστέγασμα αυτής ήταν να απορροφηθεί για το νησί της Καρπάθου το ποσό των 16 εκατομμυρίων ( το μεγαλύτερο ποσό για έργο σε νησί του Νοτίου Αιγαίου πλην της Ρόδου την τελευταία τετραετία ) .
Όσοι συμβάλλαμε στο να προχωρήσει το τόσο σημαντικό αυτό έργο νιώθουμε υπερήφανοι γιατί εργαστήκαμε σε δύσκολες συνθήκες και σε ακόμη πιο δύσκολα θέματα φέρνοντας αποτελέσματα για την Κάρπαθο .
Εύχομαι , στο μέλλον , να συνεχίσουν να απορροφούνται είτε από την Περιφέρεια είτε από Υπουργεία κονδύλια δεκάδων εκατομμυρίων για έργα στο νησί μας .
27.11.2023
Καρπαθιακα Νέα