ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΕΤΟΣ 2042
Το νησί ΔΕΝ έχει αεροδρόμιο και η ανάπτυξη του έχει καθηλωθεί .
Σύντομο ιστορικό …
Στα πλαίσια του τοπικού Χωροταξικού Σχεδίου που είχε εκπονηθεί το 1987 , ο χώρος ο οποίος καθορίστηκε για κατασκευή αεροδρομίου είναι η περιοχή του Αφιάρτη , δίπλα από την στρατιωτική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας .
Είκοσι χρόνια αργότερα , το 2007 , ζητήθηκε η συνδρομή της Περιφέρειας για την εκπόνηση της μελέτης για κατασκευή αεροδρομίου και σε ανοικτό διαγωνισμό επιλέχθηκε το γραφείο του κ. Αμήν . Μάλιστα , όλοι θεώρησαν σημαδιακό το όνομα του μελετητή λέγοντας “Αμήν και πότε ” να την ολοκληρώσει ώστε να κατασκευαστεί το έργο .
Ο κ. Αμήν έκανε την μελέτη με βάση τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που του ζητήσε το αρμόδιο όργανο , το Δημοτικό Συμβούλιο με απόφαση όλων των μελών του, και έφτασε να έχει μια ώριμη μελέτη .
Τότε άρχισαν οι αντιδράσεις .
Μια ομάδα ατόμων άρχισε να αμφισβητεί τον χώρο κατασκευής λέγοντας ένα επιχείρημα το οποίο φαινόταν ότι είχε βάση : μένουμε όλη μας τη ζωή στον Αφιάρτη , είναι το σημείο με τους ισχυρότερους ανέμους στο Νησί ! Πώς γίνεται να διαλέγουμε αυτό το μέρος για αεροδρόμιο ;
Αν γίνει το αεροδρόμιο εκεί δεν θα μπορεί να προσγειωθεί ποτέ αεροπλάνο !
Στραβοί είσαστε και δεν το βλέπετε ;
Εμάς θα ακούτε , τους κατοίκους του Αφιάρτη !
Μάταια ο μελετητής, προσπαθούσε να εξηγήσει ότι οι ανεμολογικές μελέτες δεν διαπίστωναν πρόβλημα με τον αέρα . Οι κάτοικοι ήταν ανένδοτοι , ήξεραν πολύ καλύτερα από τον κάθε μελετητή ο οποίος κάθεται σε ένα γραφείο και φτιάχνει μελέτες .
Μια άλλη ομάδα ατόμων άρχισε να μιλάει για τις παρακείμενες παραλίες . Είναι δυνατόν σε ένα χώρο με πολλές παραλίες γύρω γύρω , να απογειώνονται και να προσγειώνονται αεροπλάνα κάθε μέρα ;
Θα καταστραφούν οι παραλίες και δεν θα πατάει τουρίστας ! Πρόκειται για έγκλημα κατά της ανάπτυξης της περιοχής .
Μαζί με αυτούς εμφανίστηκε ένας ε.α. αξιωματικός της Πολιτικής Αεροπορίας !
Αυτός πρότεινε σαν λύση να φτιαχτεί το αεροδρόμιο στην Αρκάσα ! Εκεί που βρίσκεται ένα αιολικό πάρκο και εγκαταστάσεις επεξεργασίας υδρογόνου .
Βέβαια , δεν είχε καθοριστεί σαν χώρος αεροδρομίου στο ΤΧΣ , υπήρχαν δεκάδες ανεμογεννήτριες δίπλα , σταθμοί υψηλής τάσης και βρισκόταν παρακείμενα με την Αρχαία Αρκεσεία . Όμως , σαν παλιός αξιωματικός της αεροπορίας , είναι αυθεντία στα αεροδρόμια ! Η δική του λύση είναι καλύτερη .
Ενώθηκαν οι ομάδες αυτές και ζήτησαν από τον Δήμο να υιοθετήσει την δική του πρόταση και να απαιτήσει από την Περιφέρεια να γίνει νέα μελέτη στον συγκεκριμένο χώρο . Θα καθυστερούσει βέβαια αλλά πιο καλά να αργήσει και να γίνει κάτι καλύτερο .
Ο Δήμος , υιοθετεί την πρόταση αυτή και ζητά από την Περιφέρεια επιτακτικά να την προχωρήσει .
Η Περιφέρεια θεωρεί ότι την κοροιδεύει η Κάρπαθος .
Είναι δυνατόν να μας ζητούν με ένα σωρό ομόφωνες αποφάσεις να κάνουμε μια μελέτη , να ξοδεύουμε του κόσμου τα χρήματα και μόλις την ολοκληρώνουμε να μας λένε πετάξτε την στον κάλαθο των αχρήστων και κάντε καινούργια ;
Ο Περιφερειάρχης είναι εξοργισμένος , θεωρεί ότι οι Καρπάθιοι είναι αναξιόπιστοι ως προς αυτά τα οποία ζητούν .
Το Υπουργείο Υποδομών , το οποίο έχει εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ με 10 εκατομμύρια είναι επίσης εξοργισμένο . Τα χρήματα τα οποία δεσμεύτηκαν για το έργο αυτό θα πρέπει να επιστραφούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς δεν θα υλοποιηθεί το έργο .
Αναγκάζεται να βάλει την Κάρπαθο στη μαύρη λίστα καθώς θεωρεί αδιανόητο να στερεί τα χρήματα αυτά από την Ελλάδα . Αν δεν τα ήθελαν , ας μην μας έβαζαν στη διαδικασία να τα δεσμεύσουμε . Θα μπορούσαμε να τα ξοδέψουμε κάπου αλλού !
Το έργο σταματάει οριστικά .
Αρχίζει ένας νέος κύκλος μελετών που χρειάζεται γύρω στα 15 χρόνια να ολοκληρωθεί. Επειδή υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις από την Αρχαιολογία , τη ΔΕΔΔΗΕ που αξιοποιεί τις ανεμογεννήτριες και από τους κατοίκους της Αρκάσας ,που επίσης ξεσηκώθηκαν , η ολοκλήρωση της μελέτης καθυστερεί αλλά 10 χρόνια . Φτάσαμε στο έτος 2040 , ολοκληρώνεται η μελέτη και ξεκινά η διαδικασία αναζήτησης χρηματοδότησης .
Δεν υπάρχουν πλέον χρήματα για την κατασκευή αεροδρομίων καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πάψει να χρηματοδοτεί τέτοιου είδους έργα . Θεωρεί ότι τα προηγούμενα 50 χρόνια , όλα τα έργα αυτού του είδους έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί σε όλη της την Επικράτεια της .
Εκατοντάδες αεροδρόμια και λιμάνια έχουν γίνει παντού και πλέον χρηματοδοτεί επενδύσεις στη πράσινη ανάπτυξη , στην τεχνητή νοημοσύνη, στην παραγωγή υδρογόνου και στην παραγωγή τροφής με βιοτεχνολογικά μέσα καθώς βρισκόμαστε εν μέσω επισιτιστικής κρίσης λόγω αύξησης πληθυσμού .
Οι Καρπάθιοι αναγκάζονται να ζητούν δωρεές από τους κατοίκους για να μπορέσουν να κατασκευάσουν το Αεροδρόμιο αλλά τα χρήματα είναι πάρα πολλά και δεν μπορούν να εξοικονομηθούν.
Βλέπεις , χωρίς αεροδρόμιο τα έσοδα τους είναι πενιχρά καθώς οι αφίξεις είναι περιορισμένες .
Αποφασίζουν να διοργανώσουν συλλαλητήριο , καταγγέλοντας το ανάλγητο κράτος το οποίο δεν χρηματοδοτεί το τόσο σημαντικό αυτό έργο για το νησί !
Μαύρες σημαίες κυματίζουν σε όλη την Κάρπαθο απο την Σαρία μέχρι τον Αφιάρτη, ο οποίος χρησιμοποιείται αποκλειστικά για γεωργική και κτηνοτροφική χρήση .
Στα χείλη όλων υπάρχει ένα μόνο συνθημα: ντροπή στο κράτος που άφησε την Κάρπαθο να είναι το μοναδικό νησί που δεν έχει αεροδρόμιο !
Οι κάτοικοι αποφασίζουν, εξοργισμένοι, να μην ξαναπατήσει το πόδι του ούτε Βουλευτής ούτε Υπουργός στο Νησί .
Και να κυματίζουν οι μαύρες σημαίες για όλο το 2042 !
Το παραπάνω κείμενο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας , καμία σχέση δεν έχει με υπαρκτά πρόσωπα ή καταστάσεις .
Υ.Γ. 1 : Είμαι πεπεισμένος ότι αν η Κάρπαθος αυτή την στιγμή δεν είχε αεροδρόμιο και αποφάσιζε να το κατασκευάσει στον Αφιάρτη, θα υπήρχαν τεράστιες αντιδράσεις .
Κι όμως όπως όλοι γνωρίζουμε ,ακριβώς εξαιτίας της ύπαρξης του αεροδρομίου έχουν αναπτυχθεί και αποκτήσει τεράστια αξία όλες οι γειτονικές σε αυτό περιοχές .
Υ.Γ. 2 : Δεν αποτελεί στοιχείο της παιδείας μου, να κατηγορήσω κάποιον επειδή έχει διαφορετική άποψη από την δική μου .
Σέβομαι την έκφραση κάθε τεκμηριωμένης άποψης και επιζητώ να υπάρχει καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η άποψη όλων μας για ένα σοβαρό θέμα .
Θεωρώ απαράδεκτους όχι αυτούς που έχουν διαφορετική άποψη , αλλά αυτούς οι οποίοι προσπαθούν να την επιβάλλουν χρησιμοποιώντας κάθε μέσο , θεμιτό και αθέμιτο .
Και κυρίως αυτούς που αμφισβητούν τους επιστήμονες , επιτροπές όπως αυτή της ΕΣΑΛ η οποία αποφασίζει για όλα τα λιμάνια της χώρας και κάθε αρμόδιο .
Υ.Γ. 3 : Μακάρι όλη αυτή μας την ενέργεια να την διοχετεύαμε ζητώντας την εκπόνηση ενός Τοπικού Χωροταξικού Σχεδίου , το οποίο συζητάμε από το 1987 κι ακόμη δεν έχουμε . ΕΥΤΥΧΩΣ , κάποιοι ασχολήθηκαν με αυτό και μετά από 35 χρόνια συζήτησης είναι σε πορεία υλοποίησης .