γράφει ο Νίκος Κανάκης
Σε ανακοίνωση του Δημάρχου της 12ης Δεκεμβίου που προσυπόγραφαν οι αντιδήμαρχοι και οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι στην προσπάθειά τους να αιτιολογήσουν την μη συμμετοχή τους στην συνεδρίαση του Δ.Σ για το λιμάνι αναγραφόταν :
«ήδη οι δύο μελέτες, της Ανάπλασης της Παραλιακής Οδού Πηγαδίων και του Λιμένα Οχληρών Φορτίων στον Βρόντη, έχουν ωριμάσει».
Τέσσερις μήνες αργότερα , στις 30 Μαρτίου , ό Δήμαρχος εισηγήθηκε στη Οικονομική Επιτροπή η οποία και ενέκρινε παράταση της προθεσμίας εκπόνησης της μελέτης χωροθέτησης Λιμένα Οχληρών Φορτίων μέχρι τις 28 Μαΐου του 2022».
Αποδείχθηκε έτσι ότι όχι μόνο δεν υπήρχε «ώριμη[i]» μελέτη για λιμάνι οχληρών , όπως ανέφερε η ανακοίνωση, αλλά ότι ακόμη και σήμερα δεν έχει εκπονηθεί ούτε καν η προκαταρτική μελέτη χωροθέτησής του.
O Δήμαρχος αντί να περιμένει την εκπόνηση της προκαταρτικής μελέτης χωροθέτησης σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε ότι το λιμάνι οχληρών θα κατασκευασθεί στην παραλία του Βρόντη κάτω από το ύψωμα της Αγία Κάρας αποκλείοντας την θέση την οποία θεωρεί ως «ιδανική» η τεχνική υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου σύμφωνα με το αριθ.45/14.1.2014 έγγραφό της.
Εικόνα : Απόσπασμα Βυθομετρικού όρμου Βρόντη με τις εναλλακτικές θέσεις που προτείνονται για το εμπορικό λιμάνι .
Στην ίδια συνέντευξη του ο Δήμαρχος υποστήριξε πως στο «νέο» λιμάνι στο Γαρόνησο θα μπορεί να δένει ταυτόχρονα κρουαζιερόπλοιο 200μ και το πλοίο της γραμμής, όταν ο ίδιος ο μελετητής στην τεχνική έκθεσή του ΠΠΠΑ αναφέρει ότι θα μπορεί να κρουαζιερόπλοιο μέχρι 165μ και μόνο τις μέρες που δεν θα έχει πλοίο της γραμμής.
Ανέφερε ακόμη ότι σε δεύτερο στάδιο το νέο λιμάνι στο Γαρόνησο θα επεκταθεί και θα μπορεί να εξυπηρετεί κρουαζιερόπλοια μέχρι 300 μ. όταν ο ίδιος ο μελετητής στην παρουσίαση που έγινε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπάθου στις 17 Νοεμβρίου 2017 παραδέχθηκε ότι το έργο θα μπορεί να επεκταθεί μόνο κατά 30-40 μ και όταν ένας από τους λόγους που δεν εγκρίθηκε το 2016 από την ΕΣΑΛ η πρώτη πρόταση Γιαμιν για το Γαρόνησο ήταν η αδυναμία επέκτασης του λιμανιού στο μέλλον.
Τέλος σε σχόλιο του αντιδημάρχου προγραμματισμού, που δημοσιεύτηκε σε ηλεκτρονική εφημερίδα, αναφέρεται πως «στο τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας υπάρχει ένα ποσό άνω των 200.000 για την εκπόνηση της γεωλογικής μελέτης για το νέο λιμένα».
Δεδομένου ότι η γεωλογική μελέτη προηγείται της κατασκευαστικής, αποδεικνύεται πως δεν αληθεύει και ο ισχυρισμός ότι η μελέτη του νέου λιμανιού στο Γαρόνησο είναι έτοιμη και πως η κατασκευή του θα ξεκινήσει μέσα στο 2022 .
[i] Ώριμη μελέτη: Ώριμη θεωρείται η μελέτη ενός έργου που έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις και είναι έτοιμη για δημοπράτηση του.