ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ 2024
Εισαγωγή
Σύμφωνα με τους τουριστικούς αναλυτές, το 2024 θα είναι μια τουριστική χρονιά με δύο όψεις. Από τη μία πλευρά αναμένεται να συνεχιστεί η θετική πορεία του κλάδου με το ταξίδι να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των αγορών και για το επόμενο έτος. Από την άλλη πλευρά πληθαίνουν οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν σε επιβράδυνση του ρυθμού.
Η συνέχιση των πολεμικών συρράξεων σε Ουκρανία και Γάζα συμβάλλει στο κλίμα αστάθειας των αγορών και την αύξηση του ενεργειακού κόστους με αλυσιδωτές αυξήσεις στα λειτουργικά των τουριστικών επιχειρήσεων, τις μετακινήσεις και σε όλους τους συνδεδεμένους κλάδους. Επιπλέον, σημαντικά εμπόδια είναι η αύξηση του πληθωρισμού και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.
Οι παραπάνω λόγοι συνιστούν προσεκτική παρακολούθηση των εξελίξεων και την κατάρτιση ενός δυναμικού και σύγχρονου προγράμματος προβολής που θα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και τις δυνατότητες του Δήμου που εκ φύσεως καλείται κάθε φορά να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες ενός Ο.Τ.Α. όπως διαδικασίες, περιορισμένα οικονομικά, κλπ. 1. Συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού στο εξωτερικό, παρουσιάσεις προορισμού και φιλοξενίες δημοσιογράφων και καλεσμένων. Προτείνεται η συμμετοχή του Δήμου στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του 2024 υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή στην προβολή του προορισμού.
O τρόπος συμμετοχής της Περιφέρειας έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και πλέον η πολιτική της είναι να αγοράζει stands μέσα στο εκθεσιακό περίπτερο του ΕΟΤ. Ενδεχομένως να υπάρχουν εξαιρέσεις. Επιπλέον μπορεί να διερευνηθεί η συμμετοχή του Δήμου σε εκθέσεις που συμμετέχει ο ΕΟΤ, νοικιάζοντας stand εφόσον υπάρχουν οι οικονομικές δυνατότητες, τα χρονικά περιθώρια και η διαθεσιμότητα για αγορά stand. Η παραπάνω διερεύνηση θα γίνει με βάση της αγορές ενδιαφέροντος (όπως Αυστρία, Ιταλία, Σκανδιναβία, Ισραήλ, Μ. Βρετανία κλπ).
Η επιλογή των παρακάτω εκθέσεων διαμορφώνεται βάσει των εκθέσεων που είχε επιλέξει να συμμετάσχει σε προηγούμενες χρονιές η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παρέχοντας δωρεάν χώρο στους Δήμους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων αλλά και βάσει του νέου προγράμματος εκθέσεων του ΕΟΤ που πιθανώς να ακολουθήσει εν μέρει και η Περιφέρεια.
Βάσει του νέου προγράμματος του ΕΟΤ για το Α εξάμηνο αλλά και ορισμένων πρόσθετων καθιερωμένων εκθέσεων του Β εξαμήνου, ακολουθεί ενδεικτικό πλάνο εκθέσεων, από το οποίο προτείνεται να επιλεχθούν έως 5 από αυτές εκθέσεις για συμμετοχή: 25.000,00 € (εκτίμηση κόστους οι δαπάνες μετακίνησης, διαμονής και ενδιαίτησης των εκπροσώπων του προορισμού για 5 εκθέσεις)
A/A Έκθεση Ημερομηνία Προφίλ εκθέσεων
1 ITB (Βερολίνο) 5-07/03/24 – 160.000 επισκέπτες 10.000 εκθέτες Η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση Τουρισμού του κόσμου που προσελκύει το ενδιαφέρον επαγγελματιών και εκπροσώπων του Τύπου, εντός και εκτός Γερμανίας.
Θα συμμετέχει ο ΕΟΤ και κατά πάσα πιθανότητα και η Περιφέρεια.
2 ΒΜΤ (Νάπολη) 14-16/03/24 – 21.400 επισκέπτες 486 εκθέτες Στοχευμένη έκθεση τουρισμού με βαρύτητα σε ταξιδιωτικά γραφεία, TOs , μέλη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και έμφαση σε προορισμούς της Μεσογείου. Θα συμμετέχει ο ΕΟΤ.
3 FERIENMESSE WIEN (Βιέννη) 14-17/03/24 – 44.989 επισκέπτες, 281 εκθέτες. Η πιο καθιερωμένη έκθεση τουρισμού της Αυστρίας που έχει προσέλευση επαγγελματιών, influencers, bloggers κλπ. Θα συμμετέχει ο ΕΟΤ.
4 WTM (Λονδίνο) 5-7/11/24 – 51.000 επισκέπτες 5.000 εκθέτες Καθιερωμένη διεθνής έκθεση Τουρισμού που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον δημοσιογράφων επαγγελματιών και ειδικά ταξιδιωτικών πρακτορείων από
Προϋπολογισμός: 30.000,00€
2. Δημιουργία φωτογραφικού υλικού και παραγωγή βίντεο Δημιουργία νέου οπτικοακουστικού υλικού.
Το νέο φωτογραφικό υλικό και βίντεο θα πρέπει να περιλαμβάνουν εμπειρίες με ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο και έμφαση σε φύση, ειδικές μορφές τουρισμού, γαστρονομία, πολιτιστικά δρώμενα, παράδοση, δραστηριότητες, ποιότητα υπηρεσιών κ.τ.λ. και θα πρέπει να παραδοθούν στο Δήμο σε υψηλή ανάλυση, καθώς και να παραχωρηθούν τα copyrights τους για κάθε χρήση.
Επιπλέον η κάθε φωτογραφία θα πρέπει να έχει και μια ονομασία/περιγραφή. Το οπτικοακουστικό υλικό είναι πάντα απαραίτητο, ειδικά εάν προκύψει η ανάγκη για δημιουργία νέου τουριστικού website.
Προϋπολογισμός: 10.000,00 €
3. Δημιουργία σημείων ενδιαφέροντος για φωτογραφίσεις στο νησί. Στην εποχή του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να διαμορφώνονται επιπλέον σημεία ενδιαφέροντος στο νησί με τη βοήθεια ειδικών, ανθεκτικών, καλαίσθητων και ασφαλών κατασκευών που θα ενθαρρύνουν τη λήψη φωτογραφιών από τους επισκέπτες για τη δημιουργία αναμνήσεων και την τροφοδότηση των δικών τους λογαριασμών social media.
Με τον τρόπο αυτό, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων τοπόσημων και την έμμεση προβολή του προορισμού συμβάλλοντας στην καθιέρωση μιας βιωματικής αμφίδρομης επικοινωνίας με τον επισκέπτη ώστε να καταστεί σε εντονότερο βαθμό «πρεσβευτής και διαφημιστής της Κάρπαθου».
Προϋπολογισμός: 10.000,00 €
4. Ανάπτυξη και Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) για ένα έτος όλο τον κόσμο. Θα συμμετέχει ο ΕΟΤ και κατά πάσα πιθανότητα και η Περιφέρεια.
Σύνολο Διαχείριση των ήδη ενεργοποιημένων λογαριασμών κοινωνικών δικτύων Facebook, Instagram και Youtube και δημιουργία νέων κοινωνικών λογαριασμών. Στην αποτελεσματικότερη ανάπτυξη και τη διαχείριση των social media θα βοηθήσει και το νέο οπτικοακουστικό υλικό.
Στόχος της προβολής μέσω social media είναι η αποτύπωση εμπειριών και η δημιουργία ταξιδιωτικών ιστοριών για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος και την παρακίνηση της διαδραστικής συμμετοχής του χρήστη.
Προϋπολογισμός: 15.000,00 €
5.Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων Τουρισμού
Προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ο Δήμος τις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, προτείνεται η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει το Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως Ανάλυση Τουριστικού προορισμού, Ανάλυση στρατηγικής, Υποστήριξη σε δράσεις προβολής, κ.ο.κ.
Προϋπολογισμός: 15.000,00 €
6. Στοχευμένες δράσεις διαφήμισης ή/και προώθησης
Προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εσωτερικού ή/και του εξωτερικού, μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα και κεντρικούς χώρους, πχ, πολυχώροι, σταθμοί του Μετρό, εμπορικά κέντρα. Διαφήμιση σε διεθνή/ εγχώρια τουριστικά έντυπα, περιοδικά αεροπορικών εταιρειών, τηλεοπτικά μέσα, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες. Συνεργασία με tour operator σε επίπεδο διαφήμισης.
Προϋπολογισμός : 14.000,00 €
7. Δημιουργία, εκτύπωση, παραγωγή φυλλαδίων/ προωθητικού υλικού
Δημιουργικό νέου προωθητικού υλικού, εκτυπώσεις νέου υλικού ή επανατύπωση υφιστάμενου υλικού, παραγωγή αναμνηστικής οικολογικής τσάντας μεταφράσεις, μεταφορές τουριστικού – προωθητικού υλικού, άλλες απρογραμμάτιστες δράσεις κ.ά.
Προϋπολογισμός: 10.000,00 €
8. Προμήθεια τοπικών εδεσμάτων
Προμήθεια προωθητικών αντικειμένων και τοπικών εδεσμάτων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις ή/και γενικά τη διάθεση σε δημοσιογράφους και επίσημους προσκεκλημένους.
Προϋπολογισμός: 5.000,00 €
9. Δημιουργία θεματικών landing pages
Σημαντική κρίνεται και η δημιουργία landing pages προβάλλοντας τα θεματικά «προϊόντα» του προορισμού και μετατρέποντας τους επισκέπτες των websites σε πελάτες (leads) για τον προορισμό.
Προϋπολογισμός: 1.000,00 €
10. Διαδικτυακή διαφήμιση – Google ad campaign
Με δεδομένο τον ταχέως και διαρκώς αυξανόμενο ρόλο του διαδικτύου στην ταξιδιωτική βιομηχανία, προτείνεται η δημιουργία και ανάπτυξη διαφημιστικής καμπάνιας μέσω «Google ads», διαφημίσεων δηλαδη στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του internet παγκοσμίως, στο Google. Απαραίτητη κρίνεται η συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία που θα αναλάβει την καμπάνια και θα θέσει τις προϋποθέσεις για στόχευση στις επιθυμητές ομάδες ενδιαφέροντος.
Προϋπολογισμός: 10.000,00 €
11. Παρουσιάσεις του προορισμού – ενέργειες δημοσίων σχέσεων
Προτείνεται η διοργάνωση εκδηλώσεων – παρουσιάσεων του προορισμού σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών, δημοσιογράφων, bloggers, influencers σε συγκεκριμένες αγορές ενδιαφέροντος σε προκαθορισμένες ημερομηνίες. Σε αντίθεση με τις εκθέσεις, το πλεονέκτημα αυτών των δράσεων είναι η στοχευμένη σύσφιξη των δεσμών του προορισμού με ανθρώπους – κλειδιά ανά αγορά που θα έχουν έγκαιρα προσκληθεί για να ενημερωθούν ειδικά για τον προορισμό.
Προτείνεται μία παρουσίαση για το 2024 σε Ευρωπαϊκή αγορά ενδιαφέροντος σε συνεργασία με φορείς, αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς οργανισμούς.
Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά θα διερευνώνται ειδικές ενέργειες δημοσίων σχέσεων, φυσικές (παρουσιάσεις, roadshows, workshops κλπ) ή εικονικές – ψηφιακές (πχ webinars, διαδικτυακές παρουσιάσεις κλπ), ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες. Το πλεονέκτημα επιλογής αυτού του είδους των ενεργειών δημοσίων σχέσεων είναι η στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών, δημοσιογράφων, bloggers, εκπροσώπων φορέων που συμμετέχουν στη δράση, προκειμένου να ενημερωθούν είτε αποκλειστικά για τον προορισμό είτε για μικρή ομάδα περιοχών, ανάλογα με τη φύση της ενέργειας.
● 5.000,00 € (ενδεικτικό κόστος για τη διοργάνωση μιας εκδήλωσης στο εξωτερικό – κάλυψη δαπανών εστίασης και ενοικίασης οπτικοακουστικού εξοπλισμού)
● 3.000,00 € (εκτίμηση κόστους για τις ταξιδιωτικές δαπάνες εκπροσώπου του Δήμου για τη συμμετοχή του στην εκδήλωση)
● 6.000,00€ (εκτίμηση κόστους για συμμετοχή σε άλλες ενέργειες δημοσίων σχέσεων) Προϋπολογισμός: 15.000,00€
12. Ταξίδια εξοικείωσης με δημοσιογράφους ή/και επαγγελματίες ή/και bloggers.
Ειδική φροντίδα προτείνεται να υπάρξει για τη φιλοξενία δημοσιογράφων ή/και εκπροσώπων τουριστικών φορέων, ή/και επαγγελματιών ή/και bloggers ή/και influencers για την πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού που αποτελούν μία εκ των πλέον αποδοτικών σύγχρονων τρόπων προβολής. Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτα μέλη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας από αγορές ενδιαφέροντος για την Κάρπαθο, με την κάλυψη δαπανών αεροπορικών μετακινήσεων και φιλοξενιών ενώ θα γίνει προσπάθεια για αποφυγή των δαπανών αεροπορικών εισιτηρίων.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία και να τη μεταδώσουν μέσα από άρθρα σε επιλεγμένα ΜΜΕ ή να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες για την προώθηση της Καρπάθου.
Προϋπολογισμός: 15.000,00 €
13. Δημιουργία σειράς φεστιβάλ δραστηριοτήτων ή/και γαστρονομίας ή/και παράδοσης.
Τα νέα δεδομένα στον τουρισμό επιβάλλουν την ανάδειξη των δραστηριοτήτων του προορισμού πχ hiking, swimming, diving, cycling, mountain climbing και άλλα σπορ, μέσα από αθλητικές διοργανώσεις ή φεστιβάλ.
Επιπλέον θα μπορούσε να οργανωθεί και ένα φεστιβάλ γαστρονομίας με παραδοσιακές και γαστρονομικές εκδηλώσεις, προσδίδοντας αυθεντικές αποχρώσεις της Καρπάθου και δημιουργώντας ένα μοναδικό event – θεσμό για τα επόμενα έτη.
Προτείνεται η συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ που θα αναλάβουν εύρος δράσεων όπως ενδεικτικά: Επικοινωνία, Social Media, Marketing & Χορηγίες, Παραγωγή Εκδήλωσης, Διαχείριση Εκδήλωσης, Website , Γραφιστικά, Κόστη για επαγγελματίες, Κόστη για Τεχνικούς Διευθυντές, Κόστη για ομάδα Τηλεοπτικής Παραγωγής, Δημοσιογραφικά Ταξίδια Κόστη για Σημαντικούς Αθλητές/ Μάγειρες- σεφ, Γεύματα για δημοσιογράφους, προσωπικό, Ρούχα, Αναμνηστικά κλπ.
Προϋπολογισμός: 40.000,00€
14. Οργάνωση εκδηλώσεων την Ημέρα του Τουρισμού.
Προτείνεται να προγραμματιστούν εκδηλώσεις για την Ημέρα του Τουρισμού, 27/9/23, που θα προάγουν τον πολιτισμό, την παράδοση και τα ιδεώδη της φιλοξενίας με σκοπό την ανάδειξη της πολιτιστικής και παραδοσιακής κληρονομιάς του νησιού.
Προϋπολογισμός: 5.000,00€
27.1.2024
Καρπαθιακά Νέα