Σε μια σημαντική χειρονομία προς την Όλυμπο προχώρησε ο γνωστός Αθηναίος επαγγελματίας φωτογράφος Αντώνης Ξυδάκης χαρίζοντας σειρά τριάντα οκτώ (38) καλλιτεχνικών καλοτυπωμένων και κορνιζαρισμένων φωτογραφιών του, που τραβήχτηκαν κατά το πρόσφατο παρελθόν στο ιστορικό αυτό χωριό της Καρπάθου και συγκρότησαν παλαιότερα την εξειδικευμένη έκθεσή του, η οποία είχε διοργανωθεί με επιτυχία το έτος 1997, στην Ελληνική πρωτεύουσα με τίτλο «Κάρπαθος, το πανηγύρι του Αϊ-Γιάννη».
Για την υλοποίηση της χειρονομίας αυτής μεσολάβησε ο καθηγητής Αρχαιολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Μανώλης Μ. Μελάς, ο οποίος απευθύνθηκε στον συμπατριώτη μας Γιώργο Νικ. Τσαμπανάκη ενημερώνοντάς τον για τις προθέσεις του Αντώνη Ξυδάκη κι εκείνος με τη σειρά του πρότεινε, σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου Ολύμπου του Δήμου Καρπάθου Γιώργο Κ. Χατζηπαπά και τον εφημέριο του Ι. Ν. Ζωοδόχου Πηγής Διαφανίου Καρπάθου αιδ. Αλέξανδρο Πανουτσόπουλο, ένα τμήμα των δωριζόμενων φωτογραφιών να διακοσμήσει το Εκκλησιαστικό Μέγαρο Διαφανίου Καρπάθου και ένα άλλο τις αίθουσες του Σχολικού Συγκροτήματος του Γυμνασίου και των Λυκειακών Τάξεων Ολύμπου Καρπάθου.
Την ασφαλή μεταφορά των φωτογραφικών κάδρων στον τόπο μας ανέλαβε υπεύθυνα ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Κομνηνός Γεωρ. Σακέλλης.
Ο Αντώνης Ξυδάκης γεννήθηκε το έτος 1958 στην Αθήνα έχοντας καταγωγή από το Ρέθυμνο της Κρήτης. Εργάστηκε επί σειρά ετών στα πρακτορεία «Χαρισιάδης» και «Studio Δέλτα». Υπήρξε Υπεύθυνος του Φωτογραφικού Τμήματος και του Αρχείου της Δ.Ε.Η. Α.Ε. από το 1986 έως το 2007.
Αξίζει κάθε έπαινος για την ευαίσθητη αυτή χειρονομία του καλλιτέχνη. Είθε να βρει και άλλους μιμητές!
Γ. Ν. Τσ.
23.6.2026


















